Sköna söndag:-)

Jag tycker att jag skriver allt för ofta nu att vi har slappat, men det har vi gjort och det har varit sååå skönt:-D Barnen har lekt i lugnans ro, vissa har varit över till kompisar och vissa har haft kompisar över till oss:-) Vi har legat i soffan allihopa och kollat på filmer mm:-)

Igår var jag ju segare än segast....men även jag vaknade till liv efter några kannor med kaffe:-D Nä, skämt o sido.....kanske 3 koppar kaffe och lite spackel i ansiktet så kände jag mig nästan som ny:-D

Vi är ju på husjakt.....Men tyvärr så händer det inte så mycket på Hemnet just nu, inga mängder med nya objekt som dyker upp:-( Visst finns det fina, bra hus där i massor om man nu skulle vara redo att flytta låååångt bort - vilket vi inte är. Vi vill flytta en bit bort men Peter ska kunna ha kvar sitt jobb ändå:-) Och är man beredd på att köpa ett hus för flera miljoner så finns det ju gott om de då med - Men det vill vi inte heller. Vi vill köpa ett relativt billigt hus vilket inte ska vara omöjligt då vi vill bo mera ute på landet och tar gärna ett hus med lite renoveringsbehov (inom rimliga gränser).Vi vill inte behöva betala mera i månaden än vad vi gör idag i vår dyra lägenhet utan gärna till och med kanske tjäna en liten peng varje månad:-) Tanken är att vi ska kunna bo kvar i huset om vi bara har en inkomst/nån blir sjuk/när barnen har flyttat och när vi är pensionärer mm. Vi vill kunna leva som vi gör nu utan att behöva vända på varenda krona. Har tyvärr sett så många förhållanden gå i krasch just på grund av ekonomin och oftast då efter ett dyrt husköp och det är inte värt det:-( Hade det inte varit för Peters jobb så hade vi nog flyttat neråt i landet där det finns massor med stora fina hus väldigt billigt men men...Det går inte ju.
Peter och Kevin åkte iväg igår för att kika på de 2 husen som vi hade hittat och som kändes bra. Tyvärr så har vi nu fått stryka de från listan:-( Den ena låg alldeles för nära järnvägen och den andra låg för tokigt till över huvud taget:-( Så, våran jakt fortsätter.......

Jennifer sov ju hos sin kompis Wilma och när hon blev hemskjutsad så stannade Wilma och hennes mamma Gunilla på en trevlig fika:-) Och klart att jag var tvungen att baka nåt gott till fikat då:-D


Sirapskakor....


Och bananpaj:-) Tack Mia Frid för receptet;-) Pajen var jättegod....barnen var inte så förtjusta i den men vi vuxna uppskattade den:-)

Peter och Kevin stannade till på Max i Uppsala och stillade hungern lite på vägen hem. Och när de satt och åt så kom en kille som jobbar där, fram till de för att få autografer åt sin kollega som inte vågade fram själv:-D:-D

Jag har tänkt på en sak......vi tittade ju på reprisen av fångarna på fortet igår och jag tycker faktiskt att det vore kul om vi Fam. Annorlunda-mammorna skulle få vara med där:-D Madde vill ju jättegärna vara med i Lets dance och hon skulle göra succe där, hon som älskar att dansa:-) Jag skulle nog aldrig ställa upp på just det för jag är som en Bambi på hal is på dansgolvet:-D Men fångarna på fortet skulle vara roligt! Jag har inga som helst fobier, gillar höjder, är inte rädd för spindlar eller ormar, simma kan jag mm:-D Tänk er tex jag, Carola, Tina och Louise (Madde, du är ju upptagen med dansandet), vi skulle ju slå vilka andra lag som helst vi "pantertanterna":-D:-D Slående bra idé tycker jag:-D

Nu ska jag ta itu med morgonbestyren här....Kram kram

Kommentarer
Postat av: Birgitta å Kocken

Jaaa, det vll vi se! Bananpajen kan du skicka till mig, låter mumma! Ha en bra dag Mirka! Brådis, ska till mannen med dom varma busiga ögonen strax!

2011-01-17 @ 09:42:01
Postat av: Trillingmamman

Men gud vilken bra idé! Varför kontaktar du inte dom själva, skriver ihop något raffigt om vi mångabarnsmammor.. för jag tror inte de har tänkt på idén själva ;-). Det skulle nog gå vägen! Värt ett försök alla gånger :-)))))!



Visst är det skönt att ta det lugnt efter allt julbestyr som varit. Det är ni värda. Och hur lugnt det nu kan bli med tio barn, allt är relativt :-).



Här är det nog vårkänslor som spirar tror jag HA HA HA. Ser barmarken.... ååååh vad jag längtar till sol och värme.



Kramar

2011-01-17 @ 09:43:34
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Kadri

Jag har aldrig tittat på fongarna på fortet, men skulle ni vara med då skulle jag säkert titta.

Pajen ser jätte god ut

2011-01-17 @ 09:43:54
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hoppas och tror att ni kommer hitta det perfekta huset just för er snart!:)

Själv så vill vi sälja vårat hus men det har varit ute nästan 1 år snart utan att något hänt tyvärr!

Skönt att ni har slappat o tagit det lungt:)

Jag blir så inspirerad jämt när jag ser allt gott du bakar!!:)Du verkar jätte duktig på det! Själv är jag en katastrof i köket hehe:) Kramar Elin

2011-01-17 @ 09:46:12
URL: http://mamaelin.blogg.se/
Postat av: Annika

Skulle gärna vilja ha receptet på bananpajen :P

2011-01-17 @ 10:42:16
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilken lysande idé Mirka,

hade ju varit jätteskoj att vara med och tävla

i Fångarna på fortet :P

Men Let´s Dance hade passat mig oxå, som älskar

att dansa ;)

2011-01-17 @ 10:56:51
URL: http://www.loppi.se/tiobarnsmamma
Postat av: Mirka Norrström

Birgitta: :-D kommer med posten:-D



Eva: Visst är det en bra idé:-D Och, ja...allt är relativt:-D Vi kan tycka att det är såå lugnt när "bara" 6 barn är hemma tex:-D

Ooh, härligt med lite vårkänslor:-D



Kadri: Jag brukar inte heller se på det så ofta:-D



Elin: Ja, det verkar så rätt stilla på marknaden just nu tyvärr:-(



Annika: Ok, kommer snart;-)



Tina: Kanoners:-D Hmm, klantigt av mig att glömma att även du älskar att dansa för det visste jag ju;-) Kram

2011-01-17 @ 11:39:00
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lillis

Vill bara tacka för att ni bjuder på er själva så här mycket, trots alla idioter som kommer med elaka komentarer.

Tycker ni är superbra och verkar ha en underbar familj!! Den synen tror jag faktiskt dom flesta har men sen finns det ju endel som har så tråkiga liv som blir avundsjuka och bara mår bra av att snacka massa skit.



Kram på er!!!

2011-01-17 @ 11:43:06
Postat av: Michaela Lejonberg

Haha, den idén var bra Mirka!! Fångarna på fortet! Du är bara för skön Mirka!!



Hoppas TV4 läser detta och tar ett beslut! Haha!!



Det är skönt att bara slappa också, varför ha järn i elden hela tiden? Blir slappardag här idag, har en början till huvudvärk och börjar även få värk i kroppen, så en mysdag med sonen får det bli! Även om jag har o göra hemma!

Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Jaa fångarna på fortet vill vi se er i ..det skulle vara skit kul ju..hehe



Nu vart jag ju sugen på att baka..ler..



hoppas ni får en bra dag

mvh camilla

2011-01-17 @ 12:27:43
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Annica

hihi jaaaa fongarna på fortet skulle va kul att se er i!!



Skit oxå va besviken jag blev nyss när jag kollade in tv tablån för kvällen och upptäcker att det e handboll i stället för fam annorlunda i kväll =(



ha en underbar dag Mirka!

kram

2011-01-17 @ 12:55:03
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Modekillen

Hoppas dår en fin fin måndag!

2011-01-17 @ 12:59:31
URL: http://modekillen.se
Postat av: Neta

Ja men vilken kul idé :) har du kontakt med alla från tidigare säsonger?

Kollar ni efter hus på Blocket också? Vi ska ju sälja vårt men tror det är för litet för er, annars vore det ju perfekt för er som gillar skog o bad, har kanske 150 m till badet i Långsjön här i Björklinge. Sen ska det säljas som ett renoveringsobjekt då vi känner att vi inte orkar dona innan flytt.

2011-01-17 @ 13:14:41
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Lillis: Tack:-)



Michaela L: Visst är det en bra idé:-D Och visst är det bara för skönt att slappa ibland:-)



Camilla: :-D:-D Baka på du:-)



Annica: Jag röstar för Baby travels vagn! Har testat den och UJ:n och Gillade BT: bättre alla gånger:-D



Modekillen: Tack det samma:-)



Neta: Har kontakt med Tina, Carola, Madde och Louise...Ett härligt härligt gäng tjejer:-)

Har inte kollat såå mycket på blocket, bara hyres men ska börja kolla även säljes där:-) Hur stort är ert hus?



2011-01-17 @ 14:29:31
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Maria Ståhle

Skulle gärna vilja ha receptet på banan pajen..

2011-01-17 @ 14:36:54
Postat av: Annica

ja jag tror oxå mer på den, samt att den e en aning billigare=)

2011-01-17 @ 19:04:26
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja vilken underbar ide Mirka då kan man se fångarna på fortet med åtminstone det avsnittet ;D..



Och jag sóm älskar bananer i mat o dylikt så bananpajen ska jag prova i helgen ser mumsig ut.



Och snart är klockan ÄNTLIGEN 8 och man kan ÄNTLIGEN

få se något bra på tv ;D...



Kram

Lotta

2011-01-17 @ 19:10:07
Postat av: Linnea

det vore jätte kul att se er i familjen annorlunda :D !!!

2011-01-17 @ 21:14:49
Postat av: Johanna:)

Bra idé, då skulle jag definitivt kolla!

2011-01-17 @ 21:14:58
URL: http://johannashorna.bloggplatsen.se
Postat av: Carola m 8

Ihh Mirka!! Du är inte klok:) Men visst, jag hänger på, har ju suttit och kollat på det där fortet sen urminnes tider, då Eric Blix var programledare tillsammans med Kajo:) så lite borde man väl lärt sig;)

Däremot är jag aningens höjdrädd, men ormar tycker jag är rätt majsigt så vi kan ju deala det rätt:D

Haha, vilka ska vi möta då, har du klurat ut det med?? :D :D

2011-01-17 @ 21:21:15
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Caroline

Ibland är det läskigt hur människor kan tänka samma saker vid samma tillfälle. Då jag satt o kolla på Fångarna på fortet så hade jag samma tanke som dig. Vad roligt det vore om "Fam. Annorlunda" mammorna va med :)

2011-01-17 @ 22:28:39
Postat av: Neta

6 rum varav 2 på bara 7 kvm innanför köket och 2 ligger i gillestugan och är också ganska små, stora sovrummet är 15 kvm, hallen är 2 delad dels nån kvm innanför ytterdörren sen en riktig hall 3 trappsteg upp och vardrum är kanske 25-30 kvm så det är stort men hela våningsplanet uppe är bara 85 kvm + det i källaren kanske hälften, resten är garage, ett par små förråd, tvättstuga, pannrum o bastu med dusch, en stor altan som är 3.50 djup och 8-9 m lång skulle kanske gå att delvis bygga in, grannen gjorde det och fick 2 rum till. Skulle kanske gå att bygga ut ett rum till i vinkel också men då ränner ju kostnaden iväg.

Har fått det värderat för två år sen 1,2 miljoner kanske något mer nu då men det är ju läget och altanen som gör priset.

Behöver grävas runt grund och målas utvändigt, samt mycket ytskikt inomhus också. Ny spis men äldre vitvaror och ingen diskmaskin.

Inte jättestor trädgård.

Tror inte det är nåt för er men ni är välkomna och titta om ni vill.

2011-01-17 @ 23:45:53
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det brukar komma flera hus framåt åt vårkanten, eller hösten för den delen också.

2011-01-18 @ 02:09:17
Postat av: Mirka Norrström

Annica: Tummen upp:-D



Linnea: Ja visst vore det;-);-)



Johanna: :-D



Carola m 8: Där satt du lite i halsen va:-D:-D Skitkul ju:-D Och klart att du slipper höjderna, jag älskar sånt galet så jag tar det:-D Vad sägs om att tävla mot typ Östermalmsfruarna eller dylikt :-D



Caroline: Det tar jag som ett tecken då:-D



Neta: Tack för lite info:-)



Sofia: Ja, vi hoppas det:-)

2011-01-18 @ 09:56:41
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Carola m 8

Ja eller Hollywoodfruarna;)Vi bekymrar oss ju inte speciellt om vare sig brutna naglar eller en frisyr i olag så då måste vi ju vinna stoooort:D

Fast jag kan bungyjumpa, det ser coolt ut:)

Spindlar då? Nån av de andra tjejerna va? ;D

2011-01-18 @ 12:29:32
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: mig

Har du tittat på huset i broddby i tierps kommun då?

Tipsade dig för ett tag sedan =)

2011-01-18 @ 15:25:34
Postat av: Erkaperka

Hej!

Titta på hus hos fogden, där kan man göra klipp ibland....har själv köpt vårt hus där.

Kronofogden.se och sen auktionstorget.

Lycka till!

Nu har ju detta stora behov....

http://bovision.se/description/description.aspx?guid=101147895

2011-01-19 @ 15:30:57
Postat av: Christina Arnesdotter Ström

Hej Mirka!

Har ni hittat något hus som passar er.Det vore kul för er,då slipper du att hålla reda på tvätttider.

Det är skönt att på i hus,då behöver man inte tänka på grannar.

Ha en skön helg med make och barn.



Hälsningar

Christina

2011-01-21 @ 12:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0