Recept på marshmallowfondant

När jag skrev lite om vad jag använder för olika saker till mina tårtor så skrev jag fel namn på "degen" med marshmallows! Jag skrev marshmallow-pasta men det heter marshmallowfondant *hjärnsläpp*:-)
Och här kommer receptet på det:


     MARSHMALLOWFONDANT (MMf)


200g marsmallows
2msk vatten
2 msk cocosfett
500g florsocker

Smörj en skål med cocosfett, lägg i marsmallows (är de stora kan man dela) mickra med två msk vatten tills de smält. Smörj en större bunke med cocosfett. sikta ner florsockret gör en grop i mitten och häll i de smälta marsmallowsen. Rör med en trä/plastslev eller knåda som vanlig deg...låt vila minst en timme. Förvaras i rumstemperatur.
Kan användas både till modellering och att täcka tårtor med.


Kommentarer
Postat av: lilja

Måste man ha cocosfett?

2011-01-21 @ 18:49:55
Postat av: Mirka Norrström

lilja: Sist jag gjorde så tog jag en liten skvätt vanlig olja och det går bra. Cocosfett är bäst så inte den vita färgen ska bli svagt gul men det blev inte så för mig med oljan:-)

2011-01-21 @ 19:02:11
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: mia

Är den god att äta? Blir det som marsipan i konsistensen?

Jag har aldrig kommenterat i din blogg men jag läser den varje dag och har gjort det länge.Din blogg är jätte härlig och jag tycker du har en fantastisk fin familj.Jag blir väldigt upprörd när jag ser hur folk skrivaer negativt om er bla om att ni har många barn.Själv har jag 3 barn två killar som är 13 år (tvillingar) och en dotter som är 9 år jag har en dröm om 5 barn men pga en nackskada så kommer det nog inte att bli fler.

Kram mia

2011-01-21 @ 19:16:44
Postat av: Mirka Norrström

Mia: Kul att du kommenterat till sist:-D MMf är gott enligt många, väldigt sött och därav så är jag inte förtjust i det:-)Konsistensen är lenare och smidigare än marsipan:-) Kram

2011-01-21 @ 20:01:00
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för detta recept Mirka!

Det skulle vara kul att se dina fina tårtor ngn gång.

Ni har så söta barn:)

Ni verkar vara en härlig familj.

2011-01-22 @ 15:55:28
Postat av: Cecilia

Hej ! Vilken härlig familj ni verkar vara ... Tror tjejerna liknar dig o pojkarna liknar pappa.:)



De är trevligt läsa hos dig .



Bästa hälsningar Cecilia

2011-01-23 @ 13:54:19
URL: http://avatarmamma.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0