Pjuh....:-D

Det gick ju smidigt det där igår:-D Det var roligt att se snuttarna från Nellies förlossning, inte för att jag ville se mig i det tillståndet men det var ju inte såå farligt:-D Och ut kom ju världens finaste prinsessa:-)
Det var jätteroligt att få se de 2 andra familjerna som är hur goa som helst:-) Nu har jag ju hunnit bekanta mig med de under höstens gång men det blir ju ännu mera verkligt när man får se de i bild:-)
Har länkat till båda familjerna : Barbamamma - Motala och Fam. Dingle:-) Kika gärna in till de:-D

Tusen tack för all er fina respons.....NI äger:-D

Det blev en sen kväll igår, alla barnen skulle i säng efter Fam. A och sen pratade jag ett bra tag med Madde i telefon och sen kollade jag runt lite på fb mm:-)
Visste ni att det är tydligen en white trash-varning på mig HAHAHAA. Ja ja, det bjuder jag på i så fall:-) Med mina tatueringar och Maddes husvagn så kanske det skulle funka:-D:-D

Denna dag började seeeegt. Jag brukar vara uppe med tuppen och duschad och klar när barnen börjar vakna men det har blivit längre och längre sovmorgonen:-)
Vi åt väl frulle kl. 10 och Linnéa tar verkligen vara på ledigheterna....Hon kom upp och åt för att sen lägga sig i soffan och sova vidare till kl.13!! Dessa ungdomar:-D:-D
Barnen har röjt runt rätt friskt och ibland är det enklast att bara låta de göra det. Sen när det ser ut som ett bombnedslag så tar man och röjer undan medans de nöjda barnen slappar till en film:-D





Kommentarer
Postat av: Ingrid

tror sovmornar och dito seghet hör loven till :)

2011-01-04 @ 13:57:06
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Susanna

Kul att se er igår, igen ;-)

Vad händer med Peter om han får för låga värden?

Är det inte farligt för kroppen lr blir han "bara" väldigt trött?

Ha det gott!

2011-01-04 @ 13:58:44
Postat av: Linnea

Ingrid:: Så sant:-D



Susanna: Det som händer är att ju lägre värden desto större blödningsrisker vid en eventuell skada mm Blodet koagulerar inte som det ska...

2011-01-04 @ 14:06:34
URL: http://vampirelinnea.blogg.se/
Postat av: Therese mamma till Alicia 16 månader

Hej Mirka!

Det var jätte kul att få dig och din familj på tv igår. :)

Jag tycker ni är helt fantastiska!



/ Therese

2011-01-04 @ 14:29:38
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: sargit

Önskar jag kunde ta det lika lugnt som du med undanplockningen.

Blir nästan frustrerad av att det jämnt ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig här hemma, fast jag små plockar hela tiden ;)

Fasar för fredagen och nästa vecka då svärmor åkt hem och vardagen börjar, har själv fått sova oförskämt länge de senaste mornarna...

Hare gott

kram

2011-01-04 @ 14:35:21
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Felice

va betyder white trash? hur kan man vara det? vitt skräp? fattar inte :(

2011-01-04 @ 14:39:36
Postat av: Frida

Underbart program igår.

Men en sak blev jag lite fundersam över, och är bara tvungen att fråga: Varför blir du igångsatt om du har så snabba förlossningar?

Kram & hälsa familjen

2011-01-04 @ 14:47:12
URL: http://fridaafiianilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

på wiki står det: I populärkulturen framställs white trash ofta som

överviktiga rökande personer med många barn och dålig hygien.

White trash är förknippat med en viss typ av klädsel (exempelvis crocs, urtvättade och illasittande träningsplagg, gärna kamoflagemönster), hemblekt eller -färgat hår, tatueringar och piercingar, samt bland kvinnor antingen överdriven eller ingen make-up.

2011-01-04 @ 14:50:41
Postat av: Mirka Norrström

Frida: Först så är det lättare för mig att få en igångsättning eftersom det har funkat så bra alla gångerna:-) Skulle min värkarbete komma igång av sig själv så skulle det mest troligt bli så att jag skulle få själv åka in då vi skulle inte hinna få nån barnvakt och jag vill inte riskera att behöva åka in dels själv och dessutom riskera en förlossning innan jag hinner fram till sjukhuset. Sen ses jag som en riskföderska då blödningsrisken ökar när man har fått många barn;-)



Anonym: Haha, jag platsar väl in i några av alternativen som så många andra här i Sverige:-D Jag röker, jag använder crocs ibland,jag har färgat håret och jag är tatuerad:-D:-D

2011-01-04 @ 15:15:54
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hahaha - har du fått en white-trash varning på dig?? :D Inte alla förunnat :D Var har du sett den förresten?



Det var roligt att se er igår! Ni verkar vara en så mysig familj :-)

2011-01-04 @ 15:46:57
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Madelene

hejhej. kika in på denna sida www.goosa.se fräcka mössor och dreglisar till ungarna. Och så vill jag passa på att säga Familjen Annorlunda äger stort!!!

2011-01-04 @ 16:44:03
URL: http://stoltmammatillelias.blogg.se/
Postat av: anna med litet a

Jättekul att få återse er i rutan! Bästa familjen! :-D Tycker ni gjorde bra ifrån er. Kram

2011-01-04 @ 17:13:36
URL: http://annastipsarblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Folk ska alltid ha åsikter om allt :O) Roligt att se programmet igår. Började läsa din blogg för ett tag sedan och tog ett tag innan jag fattade att Ni varit med där. Kul att se nu när man hmm.. "känner" er lite bättre :O)

Tatueringen med allas namn var HUR SNYGG SOM HELST. Har funderingar på att göra ett hjärta och få in namn i det, men nu fick jag lite ny inspiration. Har ju dock bara en liten trollunge änså länge så den får väl dröja lite längre.. ;O)



Hoppas du inte tar åt dig för mycket av ev dålig kritik, Ni verkar vara en underbar familj!

2011-01-04 @ 17:16:30
Postat av: Camilla mamma till Theodore

Vet inte varför inte mitt namn och det kom med på mitt inlägg här ovan, inte min mening att vara anonym på nåt sätt :O)

2011-01-04 @ 17:17:08
URL: http://miniwe.webblogg.se/
Postat av: Pia S

Du kanske inte kommer ihåg mig eftersom du har mängder som skriver till dig. Men jag skrev till dig i våras precis innan Nellie hade fötts. Jag var även gravid då och hade precis fått veta att jag väntade en pojke (mitt 3e barn) och funderade på namnet Thor.

Nu är pojken född sen snart 5 månader tillbaka och fick namnet Thor :-) jag tipsade även dig om namnet Freja.

Vill bara säga att jag älskar att titta på er fina familj och är super glada för att Fam. A har börjat igen.

Kram på er.

2011-01-04 @ 17:35:12
Postat av: anita (utan televinken)

Härligt att ni är tillbaka !



Vi får följa er här varje dag

med inlägg och bilder.

-otroligt vad du hinner/orkar med



Kan nog förstå att gårdagens program sågs

med lite blandade känslor för er alla



Åkte förresten förbi Märsta på väg hem

från Arlanda igår - tänkte på er då

och vilken ork och tålamod ni måste ha.



Själv var jag trött efter att ha rest själv med "bara" tre barn.



Försök vila lite du också ibland

-det är du väl värd!



2011-01-04 @ 17:49:00
Postat av: Annelie

Äntligen fick man träffa er i rutan!!Vilken härlig familj ni 'r ..kram på er alla

2011-01-04 @ 17:51:26
Postat av: antonia

roligt att se er i rutan igen :) snygga tatueringar också! Och tatueraren var ju inte heller fel att titta på!

2011-01-04 @ 18:05:51
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår två tävlingar på min blogg!

Ta chansen att vinna snygga underkläder värda 300 kr eller ett jättefint paket med namnnappar:)

Gå in på min blogg och anmäl dig, lycka till:)

2011-01-04 @ 18:18:01
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Vardagsprincessan

Ni var kanon i rutan,..as always :). Gillar er bäst,..men ska bli kul att följa de andra och "lära känna dom" också.

2011-01-04 @ 18:30:41
URL: http://www.vardagsprincessan.blogspot.com
Postat av: Veronika

Hej

Tycker det var så kul att se er igen =)

Härligt att ni har flyttat till större!!

Dem som missunar er era barn och familje liv är säkerligen många gånger bara avundsjuka!!!!!



Kram

2011-01-04 @ 19:11:47
Postat av: monica

Kul o se er i går..gillar er familj o att få följa er!!Ni skötte er klanderfritt..Menar du allvar att de finns folk som är så elaka??White trasch????Tatueringar är grymt snyggt o du passsar i de dessutom!!Vill oxå göra men haraldrig tagit mig råd...

Bry inte din hjärna isf med männiksor utan större iq..Lägg energin på oss som gilla rer!!Ni är så goa allihopa!!!Kram Monica

Ursäkta stavfelen,gick inte o rätta för då raderades allt tydligen())Mvh

2011-01-04 @ 19:47:17
Postat av: Emma

Hej! Jättekul att se er i rutan igen!:) Thor har blivit så stor! Cool tatuering med Thors namn, den andra va oxå fin, stjärnan med alla namn. Hoppas ni får en fin vecka. kram

2011-01-04 @ 19:55:02
Postat av: Susanne

Vilken fin familj ni är och vilken underbar mamma du är

Du måste ha en ängels tålamod och massor med kärlek ger du till dina fina barn med.

skall följa er varje vecka. Det skall bli spännande

kramar Susanne

en niobarnsmamma

2011-01-04 @ 20:49:12
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: mammalollo

Tycker du är fantastisk som har 10 barn och hinner med det mesta baka och dona.

Jag har 3 barn visserligen bara en hemma på 2 månader men hinner knappt med.

kan du ge mig råd på hur du hinner;-).

Tycker du ska skita i vad folk tycker och tänker de är bara så sotis.

Skulle gärna vilja ha fler barn men tre får räcka....så länge.

Stå på er.

Tycker det är kul att läsa din blogg:-).

Ha det bra.

MvH.Louise 3barnsmor

Postat av: Anneli

Vilken snygg tatuering med alla namnen...Jag satt och tänkte vilka namn jag skulle kunna skriva, men är inte sugen att skriva mina föräldrar, syskonbarn o syskon..haha...Men den var snuperfin.



Härligt att se Er igen. EN familj man "känner till".



Kram

2011-01-04 @ 22:45:44
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Ida

Måndagkvällarna är räddade! NI ÄGER! Lite funderingar kommer alltid i och med programmet:

Filmades Nellies förlossning av filmteamet (och vi TV-tittare bara fick se en snutt i början?)

Brukar Peter filma förlossningarna?

Minns du var i värkarbetet du var när vi fick se dig andas och pusta?

Vilka av dina barn kan själva gå till affären och handla? Är det långt dit?

Har du planer på någon ny tatuering?

Också vill jag beklaga missfallet och undrar om detta är ditt första missfall och om ni kommer att försöka igen? Jag hoppas ni försöker tills en ELVA tittar ut. Ni bara så härliga, Mirka!

2011-01-05 @ 00:38:59
Postat av: Annsoh

gud så kul med barn! :) haha :D fin blogg

2011-01-05 @ 07:59:03
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Annsoh

Jätte kul med barn och bilderna när dom är utklädda så söta barn! :D

2011-01-05 @ 09:04:02
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: GBP

Jättekul att se er igen:-) <3



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

2011-01-05 @ 10:33:50
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: BonnieBee

Ælskar at Norge har TV4 Sverige!

Du ær ein fantastisk mor!

Jag har et barn & tycker de ær nok mye arbeide! Men nær æ ser dæ så har æ ikke nå å sutter om!

Du gør en kjempe jobb!



2011-01-05 @ 11:58:34
Postat av: Ida

Gillar din familj jättemycket:) Blir så glad av att se er på Tv och att följa dig i din blogg:)

2011-01-05 @ 12:08:46
Postat av: Jojo

Du har varit med i tv programmet "Familjen anorlunda" :)

2011-01-05 @ 12:57:17
URL: http://joojoos.blogg.se/
Postat av: MA

Ärligt talat så gillar jag inte tatueringar, varken på kvinnor eller män. Men vi lever i ett fritt land och det är upp till var och en hur man styr sitt liv. Du har en jättefin familj Mirka det har jag tidigare skrivit till dig om och det menar jag. Du har tio (!!) bar och ändå lyckas du hålla ett sådant lugn som du gör. Dina och din makes barn är väluppfostrade och de är jättefina. Så du har all anledning till att vara stolt. Bry dig inte om kommentarer som whithe trash. De som säger detta är nog mest avundsjuka och tror sig vara bättre än andra. Blä för dessa typer. Kram på dig.

2011-01-05 @ 13:55:33
Postat av: Mia Fridh

ja visst är dem andra familjerna goa också. Roligt att få lära känna nya familjer



Mirka Jag undrar om du kan skriva receptet på toast med lax. Eller vad det var Du hade den på Nyår den såg så god ut



2011-01-05 @ 14:23:01
Postat av: Emma Bästa Gustafsson

Fin blogg! :D

2011-01-05 @ 14:44:38
URL: http://ttypbadhairday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, se mina senaste tavlor osv.. Ha en trevlig dag!

2011-01-05 @ 15:10:41
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Hannes Lindgren

Jätteskönt att familjen annorlunda är tillbaks =)



Vintern är räddad =)

2011-01-05 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0