Morgonstund har guld i mun:-)

Fredagmorgon......snart helg igen och maken hemma, ingen väckarklocka, ingen stress på morgonen.....härligt:-)
Dagisbarnen är som bekant lediga idag och även de andra fick stanna hemma idag för några har klagat på ont i magen så jag tar det säkra för det osäkra.....inte för att jag tror på magsjuka men men...som sagt, jag väljer att ta det säkra för det osäkra:-D
Livet känns bra just nu:-) Trots allt skit som må skrivas om allt och alla utav anonyma,fega, ryggradslösa människor som inte vågar sig komma här med sina kommentarer (nä, tror fan det för de kan ju överbevisas flera gånger om*S*) trots det så känner jag att livet känns riktigt bra nu:-)
Jag har allt jag vill ha och det är allt jag behöver för att må bra, visst är det härligt:-) Jag har min familj som betyder bara allt för mig, jag har mina vänner som ger mig mycket och finns där på gott och ont, jag har er mina läsare som förgyller mina dagar, vi är friska, vi har mat på bordet....ja, listan kan göras lång:-D
Brukar ni ibland bara känna er sådär lite extra glada utan någon speciell anledning? Bara liksom vakna en morgon och känna - Fan vad gott det är att leva! Fan vad bra jag har det!
Jag hoppas det för det är en härlig känsla:-)

Igår såg vi som vanligt på Halv åtta hos mig, Benny speciellt älskar serien och även vi andra gillar att slötitta på den:-)
Såg slutet på miniserien "Svärdet och spiran"- jag gillar verkligen den sorters serier:-)

Har varit lite slö med kameran men ska fota lite extra under helgen;-)

Kram kram och hoppas att ni får en härlig fredag:-)

Kommentarer
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Ja vad mer kan man begära än friska barn, goda vänner och mat på bordet och tak över huvudet? Min son fick cancer för tre år sedan och sedan dess har jag verkligen lärt mig att uppskatta det viktiga i livet! Livet är för kort för att hänga upp sig på petitesser! Min son fick en andra chans i livet och blev frisk..tack och lov!

Som jag skrev innan så verkar ni vara en fin familj :)

Kram från Skåne

2011-01-14 @ 09:02:17
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Linda 3-barnsmor

Fota riktigt ordentligt under helgen! Skulle gärna vilja se er hall och hur ni har organiserat upp den med alla kläder, hängare, skohylla m.m. Badrum brukar ju inte heller var så rymliga, så även där vill jag se hur handukarna hänger prydligt på rad... Har alla barnen + ni vuxna varsin krok? Det måste väl gå åt en hel vägg till det??? Och sen klädförvaring; öppna era garderober och ta en rolig bild. Och sen kylskåpet; alltid kul att se vad folk har i kylen... Jag vill alltså se lite mer av hemmet och hur ni löser allt. Givetvis bilder på era barn oxå. Kram på er och ha en skön helg! Kanske hinner du baka oxå, glöm ej fota då! Många kramar från en annan mamma.

2011-01-14 @ 09:11:00
Postat av: Helen

Läser din blogg och blir arg över vilka människor det egentligen finns. Oftast är det ren avundsjuka som gör att man pratar skit om andra, man får väl tänka att det är de som pratar som har de största problemen.

Ni ska inte ta åt er, fast jag förstår att det är obehagligt att någon pratar om en. Har själv råkat ut för sådana saker och det är inte kul.

Själv har jag tre härliga barn och skulle gärna skaffa fler. Barn är verkligen meningen med livet. Är så glad att det finns de som faktiskt vågar skaffa många barn, vad härligt det måste vara att få vara en stor familj.

Ni verkar vara en så harmonisk familj och bevisar verkligen att det går att ha en stor familj och att det inte är ett problem.

Ni är ett föredöme för många i vårat avlånga land och visar att allt går.

Sköt om er och tänk på att det är betydligt fler som tycker om er och ser upp till er än tvärtom!

Kram från en trebarnsmamma.

2011-01-14 @ 09:14:12
Postat av: Pernilla

God morgon!

Fredagskänslan är härlig för stora som små!

Jag vill passa på att säga att jag är imponerad av det lugn ni har i er stora familj. Härliga barn och coola föräldrar.

Önskar er en härlig helg!

2011-01-14 @ 09:18:51
Postat av: Annika

Tack detsamma! Härligt att vakna på strålande humör mellan varven :)

2011-01-14 @ 09:22:26
URL: http://mrsbelestam.blogg.se/
Postat av: Smulan

Ja, det är härligt att vakna och känna så =) Hoppas ni slipper magsjuka i helgen nu då. Ha en bra dag allihop =)

Postat av: Camilla Lorentsen

Hejsan hoppsan :) Blev så glad när jag fick se att du blogga, HURRA!!!!! Jo den där känslan av att vakna och riktigt känna glädje de e gött. De kan jag känna även om mycket runt om kan va skit. Men de bästa e att se de mesta posetivt..Och du verkar vara en god och posetiv människa <3 Jag blir så jäkla glad av eran familj och njuter av er på tv. Kramar på dig och njut av dagen och helgen :)

2011-01-14 @ 09:52:10
Postat av: Elin

Ni verkar vara en sån underbar familj:D det är så kul o se er på tv:) Bloggen är super! Läser varje dag;) Kramar Elin!!

2011-01-14 @ 09:58:53
URL: http://mamaelin.blogg.se/
Postat av: Maria Pettersson

Vad härligt att livet känns bra, toppen. Det är väldigt skönt att vakna med den känslan på morgonen.Du gör precis rätt i att strunta i alla elaka kommentarer. Vi som lever i stor familj vet att våra familjer fungerar precis som vilken familj som helst. Många kramar: Maria med 8 barn.

2011-01-14 @ 10:48:32
URL: http://husetfullt.babyblogg.se
Postat av: Frida

Du har så rätt inställning Mirka! Man ska vara glad för det man har och uppskatta det, var dag har sina guldkorn och du har ju så många glädjekällor (10 st närmare bestämt + man)att hela din vardag borde vara förgylld :-D

2011-01-14 @ 10:49:15
URL: http://linluggen.blogspot.com
Postat av: Ewe

Ja, det är en riktigt härlig känsla! :) Hoppas ni får en mysig helg! Kram

2011-01-14 @ 11:20:07
URL: http://ewemamman.wordpress.com/
Postat av: Birgitta å Kocken

Jaa, visst är det härligt, med den känslan! Som jag brukar säga: din inre friden och gåvan att vara tacksam. En del människor får aldrig uppleva den, eller vill inte. Hur den då uttrycker sig, vet vi ju.

Näe, du behöver väl inte fota dina garderober och allt annat, fota det du vill dela med dig av. Vi är glada för det, inte snaska i, om det ligger en strumpa på badrumsgolvet eller om inte handdukar hänger på parad. Vill vi själva lägga ut våra bilder? Och storstäda, för nyfikenhetens skull NEJ!

Skärpning! Kram till er i fina familjen!

2011-01-14 @ 11:34:00
Postat av: Jånna

Vad härligt! Din positivism smittar av sig, så även om jag hade en bra känsla redan innan jag läste detta inlägg så ler jag ännu större nu! :D Ha en toppenbra helg!

2011-01-14 @ 12:13:30
URL: http://jannaslillavra.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej!

Ville bara säga tt jag tycker du är tuff som står på dig mot folks bullshit!

Samt ni verkar vara en familj full med kärlek, underbart att se varje vecka!

Kul att du bloggar om ditt härliga liv med dina fina barn..

All cred till dig!!

2011-01-14 @ 12:21:33
Postat av: sanna

Ha en jätte trevlig helg med din familjen. Jag kommer sakna er på Måndag. Men den som väntar på något gott. Jag har din blogg och dig på facebook om man kommer in i den någon gång i dag eller i helgen. Många Kramar i från mig och min dotter Helen.

2011-01-14 @ 13:47:56
Postat av: Anette

Hej! Ja visst är det härligt att vakna till känslan att man har det bra! Jag tycker också jag får vara tacksam för allt i livet, speciellt för min fina familj. Den är ju det enda som räknas, egentligen:). Vänner kunde jag ha fler av. Du verkar ha så många fina vänner, det skulle jag gärna också ha! Gärna såna som skulle komma över på en kaffe då och då.

2011-01-14 @ 13:51:27
Postat av: Emma

Jag gillar din blogg! =) Du verkar vara en cool men samtidigt en underbar mamma=)=)=)Du verkar vara en sån mamma som jag tror dina barn när dem blir i tonåren kommer kunna prata allt om som t ex pojkvän.



Din blogg får mig att sakna min mamma riktigt mkt!=) Ni är/var rätt olika meen lika på det sättet att du båda verkar/verkade ha lika stort hjärta full me kärlek till sina barn!=) De visar du tydligt i din blogg, nog därför ja gillar din blogg=)

2011-01-14 @ 18:41:29
URL: http://omemmawk.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej



Jag har tre barn 14 9 7 år, bara flickor . Tittar alltid på familjen annorlunda gillar er familj bäst . Har ett av barnen med ett handikapp lätt utvecklingstörning , sen i motoriken talet . Lite häftigt humör i bland. Har en avlastning en gång i månaden för henne . Hon är annars en go tjej älskar att se på tve och sporta , spelar ishockey med sin syster göra det oxå . Så har man en ljuvlig dotter på 14 år tonåring har sina sidor med jag lovar . :) kram

2011-01-16 @ 00:57:03
Postat av: Cilla 3 barnsmamma

JAg tycker du har en helt underbar familj med så många barn...Min första tanke va när jag såg programmet första gången va hur orkar dom med så många barn...JAg klagar på 3 ibland..Men jag älskar dom. Kram

2011-01-17 @ 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0