Hmmm.....

Vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva men barnen leker så fint just nu så jag fick en stund övers till datan:-D De små är lediga från dagis och Jennifer är hemma från skolan då hon har hostat mycket under natten.
Jag har tvättstugan idag igen men kommer inte riktigt ihåg vilken tid så det måste jag nog kolla upp så jag inte missar tiden:-D

Någon undrade om jag verkligen hade löjrom på rårakan i bilden och ja, det hade vi - Löjrom i märket Lobster, köpt på Ica Maxi:-) Röd rom och löjrom är ju rätt lika till utseendet och kanske inte så lätt att se skillnaden på fotot;-)

Ska börja skriva in lite olika recept när Nellie vilar så det kommer:-)

Annars så händer det väl inte mer än vanligt, väntar på att Linda ska komma på en fika sen blir det lite städning mm:-)

Ha en bra fredag allihopa:-)

Kommentarer
Postat av: Birgitta å Kocken

Hahaa, Kocken har oxå tvättstugan idag . Han gillar att tvätta, tack å lov! Ha en bra dag å kram på dig!

Har inte fått svar om körkortet, skärp dig, hahaa♥

2011-01-21 @ 09:31:44
Postat av: Ulrika

God morgon oj oj vilken energi du måste ha, blir smått avis hoppas du kan skicka lite till mig i Sollentuna. Tänkte prova rårakan ikväll ser verkligen smasken ut. Ha en trevlig dag/ Ulrika

2011-01-21 @ 09:34:36
Postat av: Maria 28 år

Hej Mirka! Vill bara säga att jag tycker du och din familj verkar helt underbara. Ni hittar på en massa saker tillsammans och det beundrar jag. :) Har tyckt om er familj ända sedan jag såg er på tv första gången. Ska bli spännande att följa er den här säsongen med, blev besviken i måndags när det inte var något program. :( Jag tycker att det är bra att du lägger upp recept här på bloggen också, jag är en riktig bagarmärta och älskar att baka. Min mamma är laktosintolerant och glutenallergiker så jag brukar baka rätt mycket sådant, har du gjort det någon gång och har du något bra recept att dela med dig av? Hoppas ni får en mysig och bra fredag! Kram

2011-01-21 @ 09:48:58
Postat av: Mirka Norrström

Birgitta: Hahahaa....jag förträngde det kanske:-D Nää, inte alls...glömde bort bara;-) Körkortet ja...har inte kommit iväg på mina sista lektioner ännu då jag inte haft barnvakt och kvällstiderna är det svårt med....men ska försöka få ihop allt så jag kommer iväg, börjar få lite abstinens nu:-D Sen måste jjag ta mig i kragen och komma igång med teorin också;-) Duktiga kocken:-)



Ulrika: Lie energi är nu ivägskickat:-)



Maria 28år: Tack vad roligt:-) Jag har bakat rätt mycket glutenfritt och det jag gör är att jag byter ut mjölen i stort sätt:-) Laktosfritt var ett tag sen men vet att det finns mycket olika bra recept ute på nätet...har nog inga recept nerskrivna;-)

2011-01-21 @ 09:55:31
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mariette

Hej! Önskar er med en trevlig fredag och helg!

Jag provade förresten banankakan härmomda´n. Ungarna tyckte väl sådär men syrran och svågern ville gärna ha receptet. . .Kul! Har du något käckt recept på tårta till alla hjärtans dag som man kan baka?, min man fyller då. Synd att du bor så långt ifrån oss annars hade jag beställt en tårta av dig direkt.

Kram.

2011-01-21 @ 10:09:01
Postat av: Camilla Lorentsen

Hejsan hoppsan så här på KRAMENSDAG :) Hörde på radion idag att de va kramensdag och jo de e väl jätte bra och gratis är de också ;) Så sänder dig en kram. Så underbart härligt att se dina recept. Ha en underbar fredag för de skall jag ha här i soliga Strömstad :)

Kram :)

2011-01-21 @ 10:24:02
Postat av: katta

Måste ge dej em stor eloge till din energi ...önska jag hade den :D



Bara älskar din blogg den får mej att kämpa vidare menar då med att din enerig smittar av sig lite :D



Ha en underbar fredag ....

Hoppas du har tid att läsa min blogg :D



stor kram till dej mirka och till dina barn och din fantastiska man som mår så bra trots sin sjukdom

2011-01-21 @ 10:52:05
URL: http://www.kaan74.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

hur smakar löjrom?

vad kostar en burk?



kram anna

ps du e duktig!!!!

2011-01-21 @ 10:55:59
Postat av: Kaela

Om du får många besök den närmaste tiden kan det bero på att jag berättar lite om din blogg här:

http://kaela.bloggplatsen.se/2011/01/21/4415549-hur-far-en-tiobarnsmamma-tillvaron-att-ga-ihop/

2011-01-21 @ 12:41:42
URL: http://kaela.bloggplatsen.se
Postat av: moa

Tjena! Måste bara fråga; är det inte svårt att minnas alla namn och vem som är vem? xD

2011-01-21 @ 13:38:34
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Mariette: Vad roligt att de vuxna tyckte om det:-) Ska se om jag hittar nått roligt till alla hjärtansdag;-)



Camilla L: Kramelikram:-)



Katta: Vad roligt om jag kan bidra på positivt sätt:-) Kommer inte fram till din blogg med länken du lämnat....?



Anonym: Smakar lite som röd rom.... En liten ask med fryst löjrom kostar närmare 100kr och den delar jag och Peter på;-)



Moa: En mamma kan sina barn, oavsett antalet;-)

2011-01-21 @ 13:56:49
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Eva N

Till Maria 28 år: Jag tål inte mjölkprotein men jag utgår alltid från vanliga recept och byter ut till mjölkfritt margarin och Solhavremjölk, det funkar utmärkt! Min mamma tål inte heller gluten & laktos så hon har alltid en egen burk med hembakat fikabröd i min frys. Då byter jag ut mjölet mot glutenfritt & använder mjölkfritt margarin eftersom det är det jag har hemma. Då kan jag oxå äta hennes bröd om det kniper :-)

Mirka: jag är imponerad av att du bakar så ofta, kul! :-) Ha en fin fredag & helg! :-)

2011-01-21 @ 14:18:12
Postat av: Gunilla

Jaså...har J börjat hosta också :(. Wilma hostade bra mycket i natt hon med, men hon är pigg och verkar inte må dåligt för övrigt. Jobbigt med hostan bara!

Vi får väll se hur det går med övernattningen då :). Höres!! Kram!

2011-01-21 @ 16:43:56
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Mirka Norrström

Gunilla: Hon har varit pigg idag och inte hostat alls så det ska nog gå bra med övernattningen:-)

2011-01-21 @ 17:04:21
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Christina Arnesdotter Ström

Hej Mirka!

Hur går det med hus köpet??

Ha en trevlig helg.



Hälsningar

Christina

2011-01-21 @ 18:06:38
URL: http:// tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0