Helgen....

Selina tackar för alla gratulationer hon fått, hon blir så glad när jag läser upp de för henne:-)

Helgen blev ju inte som den var planerad pga sjukdomar och därför uteblev även Selinas kalas:-( Men kalaset har vi nästa helg istället så utan blir hon inte;-)
Nicole, en av Selinas bästisar kom ändå förbi igår och gav henne en present


En fin Hannah Montana-klänning fick hon:-)

Vi är inte direkt dödssjuka, ingen har spytt sen Alice och Oliver förra helgen men har en lindrig diarré som går. Och så länge den finns kvar så håller vi oss för oss själva.....

Jag hade tvättstugan igår förmiddag sen gjorde jag hemmagjord glass för första gången.


Äggule/florsocker/vanilj-blandning, äggvita och vispat grädde i separata skålar...


Färdigblandat för att frysas...


Finhackat vitchoklad....


Resultatet - väldigt god efterrätt med egen vaniljglass och hallon, blåbär och vitchoklad på det:-)

Peter blev väldigt glad över sin present och alla 28 lotterna skrapades på kvällen:-) Tyvärr så blev det ingen storvinst....bara 250kr....som växlades till 10 nya lotter. Av dessa lotter  blev det bara en ynkla vinst på 25kr...den ska väl också bytas in mot en ny lott men någon storvinst lär det inte bli av den heller:-D
Men det var kul att skrapa:-D:-D
Inuti lotterna fanns en låda med After Eight;-)

Idag har Gitta och Alissa hälsat på oss:-) (Helt på egen risk må jag tillägga....)

Peter kom på en idé imorse.....först sa jag bara nää, det går ju inte....men nu tänker jag mer och mer på det...hmm, kanske går att förverkliga.....nja....nää.....jag kan ju inte.....vågar jag testa....?
Innan jag berättar mera om det så måste jag fundera på saken lite till;-)

Nu har Peter och Kevin åkt iväg för att kika på ett hus....bara för att först och främst se vart det ligger och på omgivningen.....innan vi ev vill gå på en visning.....

Kommentarer
Postat av: Leah

Jag älskar att läsa din blogg-jag hade gärna också haft många barn, om mitt liv sett annorlunda ut. Jag har två. Men jag hade nog kunnat täka mig 4-5 styken :O).



Hoppas ni snart hittar ett hus, det vore väl kanon med en stor trädgård för hela syskonskaran.

2011-01-30 @ 14:11:22
Postat av: Birgitta å Kocken

Så fin Selina var på bilden! Krama´na! Ooo, så gott med hemmagjord glass! Har aldrig försökt, lägg ut exakt recept, tack.Så ska nog käringa ge sig i kast med det! Hoppas ni hittar drömhuset snart! Kramen♥

2011-01-30 @ 14:37:07
Postat av: Becks

Lycka till med huset! Och tänk snabbt, för snart spricker jag av nyfikenhet! :-D

2011-01-30 @ 14:59:07
Postat av: zofinas.(y)

omg, det är ju ni från familjen anorlunda. Haha, älskar det. Så himla gullig familj.(:

2011-01-30 @ 15:10:33
URL: http://zofinas.blogg.se/
Postat av: samuel

vad fin selina blev i den nya klänningen. Kul att åka och titta på hus <3 Hoppas att ni hittar ett bra drömboende snart <3 :-

2011-01-30 @ 15:10:36
Postat av: Sandra

Men vad jag blev myfiken! Vad har du nu på gång Mirka????

2011-01-30 @ 15:12:17
URL: http://mittnyajag.blogspot.com
Postat av: lollo

Hoppas att ni hittar ett hus ocvh att ni kryar på er.

Gott med hemmagjord glass.

Ha en bra dag.

Kram

Postat av: daniella

mmm, så gott med hemmalagad glass.. det gör jag med gämna mellanrum själv, mums!!!

så fin kläning hos fick, ser så stolt ut =) grattis tjejen..

men nu blir man ju nyfiken på vad det är du ska fundera på.. skriv inte så, för då komemr jag logga in här och se om du skrivit det 1 gång i timmen typ. hihi..

2011-01-30 @ 16:15:34
URL: http://famforsberg.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna:)

Hoppas det går bra med huset:D

2011-01-30 @ 16:27:47
URL: http://johannashorna.bloggplatsen.se
Postat av: Mia Fridh

Selina är bara så söt på bilden Förstår att hon blev glad för den

2011-01-30 @ 16:34:00
Postat av: lilja

Vilket sammanträffade. Gjorde också glass i helgen. :D Gjorde dock kardemumma glass istället för vanlig vaniljglass. Jätte gott! Absolut värt att testa. (Funkar utan glassmaskin, trots att det står glassmaskin i receptet.)

http://www.glassrecept.se/recept/glassrecept/191-enkel-kardemummaglass

2011-01-30 @ 16:41:54
Postat av: Lotta med 4 underverk

du gör mig sååååå nyfiken...Alltid ngt hemligt på g:)!!

Rekommenderar du glassreceptet?

2011-01-30 @ 17:05:10
Postat av: Mamma Mia

Gillar verkligen din blogg! Man känner sig som en i familjen..;) Vore ju toppen om ni hittade ett hus, men förstår att det är många saker som ska falla på plats...Själva bor vi utanför Göteborg, i ett hus vi byggde när äldsta barnet var på väg/föddes...En tomt kanske ni ska titta på?! Bygg ett hus som passar er...Kram på dig!

2011-01-30 @ 17:12:53
Postat av: Gunilla

Vad synd att det inte blev någon storvinst! Reklamen säger ju att det är vinst på var 3:e lott! Du får anmäla svenska spel till reklammationsnämnden :))

Passar också på att gratta Selina på födelsedagen!

Så ser jag fram emot receptet på vaniljglassen.



Krya på er allihop och ha det bra!

Kram

2011-01-30 @ 18:49:05
Postat av: Ida

Vad söt Selina är, förstår att hon tycker mycket om sin nya klänning:)

2011-01-30 @ 19:43:04
Postat av: Anna

Åh det låter spännande med dina funderingar.



Kram från en 8-barns mamma

2011-01-30 @ 21:05:12
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh vad gott det se ut!



Kram från en 8-barns mamma

2011-01-30 @ 21:07:21
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: Lisa (Sjubarnsmamma)

Meeeen det har jag ju missat. Gratulera tjejen från mig och ge henne en kram. Hennes mamma får oxå en ;-)

2011-01-30 @ 22:48:40
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: jennifer

jag älskar att läsa din blogg, de är så roligt!! :)

och det är tack vare dig och din underbara familj som man vill se familjen anorlunda!

2011-01-30 @ 23:23:30
URL: http://jennfo.blogg.se/
Postat av: jenny

vad kul att jag hittade din blogg, älskar att se er på tv.

än så länge har mannen och jag bara ett barn men förhoppningsvis blir det fler så småningom.



härligt att göra egen glass!

jag hittade ett recept på glass där man bara använder banan, låter märkligt jag vet men det var jättegott och lätt.

till två personer använde jag tre mogna bananer.

de ska skivas och sedan frysas in i någon timme.

ta fram skivorna, stoppa ner dem i hushållsassistenten eller kör med stavmixern och tadaa glass.

det blir verkligen som glass i konsistensen och det smakar super gott.

lätt som en plätt också!



hoppas att huset är något att ha, alltid spännande med visningar!

kram jenny

2011-01-31 @ 00:30:24
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Postat av: Frida

Hoppas ni hittar ert drömhus en vacker dag :-)

2011-01-31 @ 12:51:23
URL: http://linluggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0