Galakväll!

Jahapp....ikväll visas det då från vår galakväll i höstas....och jag ser framemot det jätte mycket.....NOT!

Ni som har följt min blogg lite längre stund, kommer ni ihåg vilken ångest jag hade inför Kristallengalan?!
Jag kommer ihåg det och har fortfarande lite men kvar från det:-D
Jag är en jeans-tjej. Jag tycker att det är jättefint med klänningar och kjolar....på alla andra! Själv känner jag mig bara obekväm och ännu mera obekväm blir jag om jag måste klä upp mig extra mycket och vistas bland kändisar och dessutom filmas:-D
Jag hade stooora....nä, enorma våndor över klädseln till galan! Jag och Carola pratade om det nästan dagligen i ett par veckors tid ---- snacka om i-landsproblem:-D
Jag ville inte se för torftlig ut men ville inte heller se för uppklädd ut....och hur skulle jag som aldrig varit på sån tillställning då veta vad som är för torftligt eller för uppklätt???

Till slut....efter miljoners velande stunder lät jag mina tjejkompisar och Peter bestämma åt mig och de valde en ursnygg klänning som min syrra hade. Klänningen var verkligen fin och så skön i materialet.....MEN så not me liksom:-D Men men...regeringen hade sagt sitt och jag rättade mig efter de lydig tjej som jag är:-D
Vilket jag kom till att ångra bittert under kvällen! Jag kunde väl på nåt vis stå ut med utseendet (knappt) men vad jag frös den kvällen!! Så ini helvete vad jag frös! Det var en bit att gå från hotellet och sträckan kändes ännu längre på natten när vi gick tillbaka. Det var kallt och blåste isande vindar *BRRRR*.

Carola var skitsnygg i sin tunika och ooh, vad jag var avundsjuk - Varför tog inte jag min nya tunika för???
Tina var såå fin i sin lite rockabilly-aktiga klänning och hon och Jörgen matchade varann med klädseln så snyggt!
Annars var det väldigt blandning på vad folk hade på sig.....Om jag säger så här....jag hade lika väl matchat in där klädd i jeans:-D:-D

Vi hade roligt på galan, det var en upplevelse som jag kommer att komma ihåg i alla fall:-) Och OM Fam. A blir nominerade igen i år så har jag i alla fall lite bättre koll på What to wear:-D

Det är bara till att konstatera att jag blir nog aldrig en bekväm askunge på balen.......:-D


Fan vad snygga vi är, eller hur:-D:-D

Kommentarer
Postat av: Birgitta å Kocken

Jaa, på fotot är du jättesnygg,tjejen. Ska avge tyckande efter programmat.. Själv skulle jag känna mig, som en "katt, bland hermeliner". Undviker uppklädsel, stel och hemsk, känner jag mig! kram♥

2011-01-24 @ 12:29:33
Postat av: annsoh

TÄVLING - behöver ny header!

Hjälper ni mig genom att göra en bild

som jag kan använda en header

så får ni ju också synas här på bloggen!



Som pris ; får vinnarn länkning i menyn och i inlägg! <3

2011-01-24 @ 12:54:22
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Veronica

Men d va en fin klänning, passade på dig! Jag ser fram emot kvällens program, jag är bänkad framför tv:n varje måndag, det är så roligt att se familjer med många barn, verkar härligt med en stoor familj. Jag har "bara" 1 barn men hoppas på iaf minst 3 till. =)

Ha en bra måndag!

2011-01-24 @ 13:00:40
Postat av: hanna

sitter just du hemma och tänker på att du vill börja träna men inte riktigt har funnit orken än? Eller kanske tränar du redan men vill ha en liten pepp på traven? kika in här för att läsa om kost och träning, kanske finns det något som peppar dig i just det jag skriver? http://petterssonhanna.blogg.se/ mvh /hanna

2011-01-24 @ 13:03:08
URL: http://petterssonhanna.blogg.se/
Postat av: monika

Snygga brudar ni är =)

2011-01-24 @ 13:22:40
Postat av: Kaatzi

Superfina alla tre!



Kram

2011-01-24 @ 13:39:13
URL: http://kaatzi.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ja, klänningen ser verkligen jättefin ut på kortet! =) Kram

2011-01-24 @ 13:53:42
URL: http://systertaki.blogg.se/
Postat av: monica

Jättefina allihopa!!!

2011-01-24 @ 14:08:06
Postat av: Carola m 8

Äsch, du var jättefin!! Men jag vet att du kände dig obekväm:) Förstår att du frös, för fy tusan vad kallt det var ute den där kvällen!

Jag minns mest att jag hade ryggskott from hell, men det syns ju inte på klippet på tv4 iaf...

Inte behöver du vara orolig, du är snygg och ditt hår.....to die for! :)

2011-01-24 @ 14:34:09
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Karin

Tips, svart funkar alltid:)

2011-01-24 @ 14:35:39
Postat av: Mirka Norrström

Birgitta: Det var typ så jag kände mig:-D



Veronica: Jo, klänningen var fin men hade nog föredragit något mörkare...typ kolsvart:-D



Carola m 8: Ooh, tack vännen:-D Fick du några men för livet av vår inför galan-stress?:-D



Karin: Jo, jag vet....men hittade inget som jag fastnade för:-( Hade helst haft svart på mig:-)

2011-01-24 @ 14:48:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Carola

Du va jätte fin:-). Eller alla 3 brudar va fina. Ser fram emot kvällens program...

2011-01-24 @ 15:07:35
Postat av: Ida

Ni är ju jättefina allihop:) Familjen Annorlunda är ett jättebra program och jag beundrar er alla som ställt upp i programmet:)

2011-01-24 @ 15:25:51
Postat av: Lotta med fyra

Det är kul med lite färg på kläder.Du var så snygg på galan,Verkligen tjusig!!!Att ibland få klä upp sig o inte ha samma kläder som till vardags är väl inte helt fel.Jag tycker dina vänner o Peter gjorde ett bra val åt dig!!

2011-01-24 @ 15:46:48
Postat av: Annica

men vännen då, du va ju jätte fin!!!

2011-01-24 @ 17:36:15
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ni är jättefina. Ser fram emot att se fam annorlunda ikväll blev så sur förra veckan hadde sett fram mot måndag och se er på tv och vad är det jag ser jo att det är inställt pga handboll och jag är en som hatar sport blev så sur, men nu har det gått en vecka och jag längtar till kvällensavsnitt. Hoppas att de små mår bättre nu. Kram på er alla i familjen

2011-01-24 @ 18:05:59
Postat av: Maria Larsson

Ni var fantastiskt fina!

2011-01-24 @ 20:48:32
Postat av: Jossie - Gravid i v. 36

Du var ju superfin i klänningen ju! :D

2011-01-24 @ 21:55:17
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Lotta

Är supernöjd med denna måndag har fått sett familjen annorlunda igen och ingen IDROTT som förstörde min kväll ;D...

Mirka du passade jättebra i klänningen synd bara att du skulle behöva frysa så "vill man vara fin får man lida pin" men som man också brukar säga "en skönhet klär i allt" så du kunde lika gärna som du själv säger gått i ett par snygga jeans eller andra byxor =D...



Kram

Lotta

2011-01-24 @ 21:57:02
Postat av: Sofia

Jag tyckte precis att ni alla tre var snygga och dessutom höll er EGEN stil. Det är ett konststycke i sig. Snygg i sin egen stil som passar just, dig, Carola eller Tina. Det är inte alltid som man ser det. Tack för en kul blogg

2011-01-24 @ 22:10:26
Postat av: Neta

Du var jättefin men jag förstår dig för jag är lika själv.

Har för det mesta långbyxor och tunika för det är iaf närmare jeans än klänning och det finns ju finbyxor också ;)

Nästa gång tar du med jeans o fleecetröja, lämnar in det i garderoben o byter om tills ni går hem ;) så gör vi när vi åker på dans o det är kallt.

2011-01-24 @ 23:29:17
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Ammie

Hej Mirka!

Jag kollade på er ikväll och jag tyckte att du och Peter var jätte fina på galan :D, Ni är ju alltid fina :)

Du vet väl att allt klär en skönthet?? ;)



Kram på er alla o krya på barnen!

2011-01-25 @ 00:00:05
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Förmodligen var det bara du som tänkte på hur du såg ut, för ingen annan visste ju vad du kände. Tyckte det var snyggt!

2011-01-25 @ 01:18:17
Postat av: Caroline

Jag tycker du passade bra i klänningen och var jättefin! :)

Ha en bra dag!

2011-01-25 @ 11:10:43
URL: http://www.mammacarros.bloggplatsen.se
Postat av: Josannah

Verkligen snygga, tittade på er alla 3, och tyckte att ni alla var snygga och unika smak allihopa =)



Fast kanske ska du ha jeanskläder och Peter Jobbkläder nästa gång som han frågade barnen om han skulle ha jobbkläder istället. hihi

2011-01-25 @ 11:11:14
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: jannice

jättefina ni är!

2011-01-25 @ 12:25:09
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Bea

Satt som vanligt bänkat framför datorn (missar nämligen precis programmet när det går på tv:n för jag har kör) och ni var lika fina som vanligt. Du var jättesnygg i håret btw.



/ Bea

2011-01-25 @ 15:15:14
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: tarja

Missade tyvärr det avsnittet i måndags, men jag ska kolla på nätet när jag hinner... :) Men det finns inget som slår att bara gå i jeans och känna sig bekväm i sin vardag ;)

2011-01-26 @ 10:03:47
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Therese

Skit snygga!!! :)

2011-01-27 @ 13:16:57
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0