Nu så....Pigg igen:-)

Det har varit en hektisk helg och orken sinade totalt igår kväll:-D

Jag började med tårtandet i lördags, bakade 2st tårtbottnar, färgade sockerpastan i de färger som jag behövde och när Nellie somnade mitt på dagen så började jag modellera de figurer som jag tänkt ha på tårtorna....
Första tanken var att på den ena tårtan ha en Pet shop-tema och modellera 3st Pet shop-figurer.....
Och tanken var hur god som helst men efter närmare 2 timmar gav jag upp....!
Jag hade ungar till både höger, vänster, fram och bak och det gick bara inte att koncentrera sig och få till allt det pilliga på figurerna....så jag kasserade den idéen!

Peter tog med sig merparten av barnen och åkte och handlade så att jag kunde sitta ifred en stund och komma på nya idéer:-)

Hann göra klart nästan all dekoration till de 2 kommande tårtorna innan Peter och barnen kom hem igen:-)

Vi gjorde hamburgare till middag vilket är väldigt omtyckt av barnen:-)



När barnen lagt sig var det dags att fylla tårtorna. När vi har barnkalas så tar jag oftast samma fyllning då jag vet att de uppskattas bäst av barnen - Mosad banan blandat med lite vispat grädde i första lagret och sylt och marsankräm på det i andra lagret:-)
Täckte tårtorna med sockerpasta och tog därefter en liten paus för att äta löjromstoast:-D
Sen gjorde jag klart det sista av dekorationerna och la de på tårtorna. Kom isäng runt kl. 01.30!

Upp tidigt som vanligt på söndag morgon *gäsp*
Efter frukosten bakade jag 3 satser med chokladmuffins. En del fick After Eight-choklad på och senare även en klick grädde:-)

Hämtade nycklarna till vår kvarterslokal och sen hem och klä på alla, packa ner allt som skulle tas med till lokalen mm mm:-D

Några ringde återbud, vilket var tråkigt men det är ju sjukdomstider så inte mycket att göra åt det.....


Allt på plats....tror jag:-D


Hästtårtan.....


Och Hello Kittyn:-)




Emmelie i svart och hennes kompis Sara + Benny i svart och Andreas:-)


Linnéas fina posé:-D


Nicole, Izabella och Selina:-)
Här syns det tydligt hur liten Selina är, hon har alltid legat 2 streck under medelkurvan och är den minsta av våra barn. Bella i mitten är 3månader yngre än Selina och Nicole är 2år yngre än Selina och ändå är Selina minst av de:-D Lill-fisen:-D


Mycket pyssel och lite kläder fick hon:-)


Delar av min familj - Storebror Mika (Selinas gudfar), bakom Mika har vi min lillebror Tony, mittemot Tony sitter hans fru Therese och sist men inte minst har vi min mamma:-)

Och sist.....ett fint foto på framförallt min goda vän Gitta som gör sig verkligen till för att bli sååå vacker som möjligt i foto.....

Sara och Gitta:-D

Mera foton finns i Gittas kamera och de får jag senare:-)

Efter kalaset gick vi hem och Helena med sina pojkar och Gitta följde med då de skulle käka middag med oss:-)

Kl.19.30 gick jag till lokalen för att städa. Det värsta hade vi redan hunnit plocka undan men behövde torka borden och städa golvet.....vilket tog sin tid då både dammsugaren och golvmoppen i lokalen är av kvalite uruselt! Efter en dryg timme var jag äntligen klar....och då menar jag verkligen klar - lokalen var städad och jag var helt slut i kroppen:-D
Hem och natta barnen vilket tog en tid då Nellie var kinkig och ville inte somna lika fort som jag ville....
Däckade i soffan till slut:-D


Alice:-) Emmelie friserade hennes hår i lördags:-D

By the way....Emmelie jobbar i ett litet café nära Dramaten i Stockholm och får se rätt många kända ansikten från Dramaten:-) I lördags hade hon fått skriva autograf till en känd gäst:-)

tjingeling:-)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Gud vilka fina tårtor! Vad duktig du är; blir impad av vilken enorm energi du har och du ser så himla pigg o fräsch ut! Blir man det av att ha många barn mån tro? :) Jag har inte i närheten av din energi och har bara ett barn :D



Stor kram!

2011-02-07 @ 10:54:20
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Tove Kathrine

Så utrolig dyktig du er til å lage kaker Mirka! Jeg kan ikke bake jeg... Hadde vi bodd nærmere hverandre skulle jeg ha bestilt kaker av deg til hvert et kalas jeg skulle ha! Baker du på bestilling eller? Dette må da vel være en bra forretningside for deg?

2011-02-07 @ 10:57:57
Postat av: Vendela

Glömde fråga; finns det att köpa såna där papper man lägger hamburgare i? Var i så fall?

2011-02-07 @ 11:03:50
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Malin Longborn

Åh vilken fin Kitty-tårta!!!

Att du dessutom kan lägga marsipanen så slätt... Galet duktig!



Jag älskar iofs Hello Kitty men du är hur duktig som helst.

2011-02-07 @ 11:23:45
URL: http://annamalinska.blogg.se/
Postat av: Annica

ojoj va super fina tårtor du gjort, kanske man kan beställa av dig =)



super fina bilder på er allihopa me, kan tänka mig att det blev ett lyckat kalas!

tusen kramar till dig och familjen

2011-02-07 @ 11:39:53
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Alicia

vadå, hur funkar det att bella är 3 månader mindre än selina? :o

2011-02-07 @ 11:42:59
URL: http://aliciahenriksson.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni är en underbar familj:)

Så mycket kärlek och glädje:)

Så fina barn ni har, gillar din blogg massor:)

2011-02-07 @ 11:56:23
Postat av: Mirka Norrström

Vendela: Ja, det är nog barnen som håller mig i trim:-D Gå till en grill och fråga om du får köpa såna där hamburgare-papper, det gör vi:-D



Tove: Tack:-) Jag tar beställningar i mån om tid:-)



Malin L: Det är inte marsipan utan sockerpasta vilket är smidigare att jobba med;-)



Annica: Tack vännen:-) Klart att du kan beställa:-D



Alicia: Jo, det funkar så att läser man rätt så ser man att jag skrivit YNGRE inte mindre;-)

2011-02-07 @ 12:01:21
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

OJ vad du är diktig på att baka och att du fixade ett så stort kalas!! du är en förebild för mig! kram

2011-02-07 @ 12:46:26
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilka fina tårtor du gjort!

(Tror Alicia missade att Bella inte är din dotter så det var därför det blev konstigt med 3 månader, eller? ;) )

2011-02-07 @ 12:50:37
Postat av: Norrlandsmamman

Efter att ha följt Familjen Annorlunda har jag börjat läsa din blogg:)Mycket bara för att jag tycker att du/ni är den familj som är mest organiserad, en bra förebild för vissa som har bara några barn och som knappt går att ha inomhus utan att de river stället!!

Blir väldigt imponerad av dina tårtor och tänkte att jag skulle försöka mig på en liknande hello kitty när min dotter fyller 9 i Mars... så jag tänkte fråga var du beställt sockerpastan?? Och har du några bra tips och råd får du gärna skriva dem också då jag aldrig försökt mig på något sånt här förrut!!!

Lev och må väl!!

2011-02-07 @ 12:55:26
Postat av: Birgitta å Kocken

Åh, vilka fina tårtor! Tänk, vilka gåvor du har!

Jag har gjort din glass två gånger, en gången med

hackad god choklad, detta ska bli min melodi...

Vilka fina bilder På Selina och Alice! Sockersmulor,

Peter lär behöva ett luftgevär vad tiden lider...

Kramar till er alla.

Känner du några, som bänkar sig vid teven i kväll?

2011-02-07 @ 13:09:27
Postat av: Kimsan

Gör man sockerpastan själv eller går den att köpa och hur färgar man den och med vad?

Jättefina tårtor!!!

Kram

2011-02-07 @ 13:17:10
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Verkligen superfina tårtor!

2011-02-07 @ 14:29:42
URL: http://bergerud.blogg.se/
Postat av: Sofie Nilsson

guu vilka fina tårtor du gör :)



Imponerad av all energi du har o att du orkar/hinner med allt.



Jobbar du någonstans eller är du hemma med barnen?

Går just nu hemma med mina tvillingtjejer men måste snart börja jobba för dagarna räcker inte till :(



Vill inte jobba :(



Ser på familjen annorlunda o ni e ju helt klart en toppenfamilj! :)

2011-02-07 @ 15:07:51
Postat av: Sofia

Oj vad fina tårtor du gör!!

2011-02-07 @ 15:17:54
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

åh vad tårtorna såg goda :D

2011-02-07 @ 15:31:43
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: nina

Hej Mirka! Hur lång är Selina? Våra två barn är också väldigt korta, får gå på utredning, vår tjej är 111 cm (8 1/2 år)och vår kille 104 cm( 6 år)Ni är så härliga allihop. Kram!

2011-02-07 @ 17:41:01
Postat av: Sanna [Blivande mamma]

VILKA FINA TÅRTOR!!

Hur gör du människa? Berätta, visa, dokumentera taaaack ;)

2011-02-07 @ 17:54:08
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: monika

Jag må säga det var fina Tårtor =)

men jag har verkligen missat detta med sockerpasta det är nått jag kommer testa vid ett tillfälle men hur får man tag i sånt ?? gud nu känner jag mig dum på en sån fråga..

Ha en fin vecka..

2011-02-07 @ 17:57:15
Postat av: Isabelle

GUD vad lik ALice är Jennifer i ansiktet!<3<3 sååå söta:D ha det bra ska kolla på programet ikväll tjingling :)

2011-02-07 @ 18:24:52
Postat av: martina

Jättefina! Duktig du är :)

2011-02-07 @ 20:47:33
URL: http://magotsuku.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jättefina tårtor! Såg jätte goda ut! :)

2011-02-07 @ 22:09:00
URL: http://jenniferhjartajoakim.blogg.se/
Postat av: Sanna Lind

Gud såå finaa tårtor! jag är verkligen avundsjuk! Det vill ju jag med kunna! :)

Ville bara säga att ni är en fin familj! <3

2011-02-07 @ 22:45:41
Postat av: Malin

Häftiga tårtor!

Att du gör dekorationen själv, kul & duktigt :)

2011-02-08 @ 07:20:04
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jättefina tårtor! Har funderat en del på om inte Peter har någon släkt som ni träffar? Du nåmner aldrig nåt om farmor och farfar?

2011-02-08 @ 08:25:14
Postat av: Lisette

superfina tårtor, jag blir alldeles avis;)

2011-02-08 @ 08:27:11
Postat av: Michaela Lejonberg

Vilka fina tårtor!! Duktig du är!

Förstår om du var slut efteråt!!



Ha det så gott och hämta krafter nu;) kram

Postat av: Fluffpudel

10 barn?? :o

jag har bara syskon, men jag klarar inte av min systerson länge.. det är kul när han e busig och glad men sen bara .. gråta...och ..jobbigt..

2011-02-08 @ 20:38:04
URL: http://fluffpudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0