Matlagning

Det finns saker som barnen inte verkar ta efter mig  i alla fall.......som tex mitt obefintliga intresse för matlagning!
För barnen älskar att få vara med att laga mat.....


Igår var det Alices tur:-D


Och all stekning skulle hon sköta....:-D

Sen är de flesta barnen jätteförtjusta i att titta på matlagningsprogram, favoriterna är "Halv åtta hos mig" och "Vad blir det för mat?":-)

Halv åtta hos oss:-D


Några valde dock att leka i stället:-)

Nellie håller på att bli dålig:-( Snorig, gnällig så in i norden, lite febrig, fiser så det stinker apa och man tror att hon lagt en mindre fin laddning i blöjan......


Natten var inte så rolig med henne......hon vaknade inte helt men smågnällde flera gånger så man fick gå upp och ge henne nappen:-(

Alice fick stanna hemma även idag trots att hon inte haft feber sen natten till onsdag.

Vi fick besök av en jättegammal kompis till mig som jag tappade kontakten med för mååånga år sedan!
Vi lärde känna varann när jag jobbade min tredje säsong på Marabou, Anette jobbade där då också....måste ha varit ca år 89-90! Vi umgicks jättemycket och blev nära vänner. Senast vi sågs var nog runt 94-95 nånting så det var ju ett tag sedan:-D
Vi tappade kontakten och har nu hittat tillbaka till varann tack vare Fam.A:-D
Hade en trevlig dag och mycket att prata om:-)

Jag har några roliga tävlingar på gång....hoppas att jag hinner lägga ut de ikväll, annars får det bli till imorgon:-)

Jag måste även ta mig i kragen och börja med tårt-dekorationerna......Det tar lite tid för mig att komma igång men när jag väl har börjat så är det svårt att sluta och jag blir lätt sittandes i timmar:-D

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Matlagning är kul tycker jag.



Åå.. va roligt att få kontakt igen med en gammal kompis efter att ha tappat kontakten med.



Kram!

2011-02-03 @ 16:28:57
URL: http://adnilas.blogg.se/
Postat av: Becks

Barnen är för söta! Är bara 13 år och har redan inspirerats till att skaffa en stor familj (med minst 8 barn!). Ser på "Familjen Annorlunda" varje vecka och älskar eran familj och programmet! Tack för att ni gör det ni gör och sprider SÅ mycket glädje! Krya på er! Kramar.

2011-02-03 @ 16:30:46
Postat av: Sandra

Hoppas mat intresset håller i sig!

2011-02-03 @ 16:45:48
URL: http://mittnyabattrejag.blogspot.com
Postat av: Lollo

Usch krya på lillan.

Här hemma har jag åsså en gnällig 3 månaders bebis med ögoninflammation...inatt var hon vaken i 3 timmar...

Vaknätter är tuffa men man har väl vaknätter så länge man har barn:-)

Trevligt när man får kontakt med gamla vänner:-)

Ha en bra kväll.

Postat av: Jessica Ringdahl

Hej!

Vad skoj att ha du har fått kontakt med en gammal vän efter så många år igen. Det är då man vet att man är goda vänner att efter så pass många år kan få kontakt igen. Och det nästan är som att tiden stått stilla och det var som att man träffades igår.



Vad roligt att dina barn tycker om matlagning och vill hjälpa till. Såsmåningom kanske de eller någon av dem kan ha ansvar över hela middagen. Min Nellie som är 12 år ber ibland att få laga mat till hela familjen. Hon planerar, fixar och dukar fint. I tisdags så bjöd hon på en god köttfärssås. För även om jag gillar att laga mat så är det väldigt skönt att få sätta sig till dukat bord och bara äta. Sen känns det faktiskt skönt att veta att hon kan laga mat och äta bra dem dagen hon flyttar hemifrån. Även om det är långt borta tills hon flyttar hemifrån.Och tur är det för jag bävar för den dagen barnen flyttar ur boet!



Kramar från Jessica Ringdahl

PS: Vi är fortfarande nyfikna på dina planer DS

2011-02-03 @ 18:38:55
Postat av: Trollmorsan

Jag är som du, tycker inte heller det är roligt att laga mat. Däremot tycker jag det är roligt med tårtor och bak. Halv åtta hos mig är en favorit här hos oss också :)

Kram på er.



Kram en 8-barns mamma

2011-02-03 @ 18:49:36
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: frigga

Va bra att barnen gillar att laga mat, då slipper du det sen när dom blir lite äldre ;) många kockar.

2011-02-03 @ 18:57:29
Postat av: Lovisa

Var är alices hello kitty klänning köpt? :)

2011-02-03 @ 19:28:53
URL: http://sagtellergjort.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad mysigt det ser ut:) Jag blir så glad av att läsa din blogg, har alltid tyckt att stora familjer är underbart:) Barn är ju så härliga:)

2011-02-03 @ 20:18:29
Postat av: Carro

Ja, matlagning är ju inte det roligast men min son älskar att hjälpa till och han tycker om att kolla på "Vad blir det för mat" :)

2011-02-03 @ 21:02:12
URL: http://mammajajjo.blogg.se/
Postat av: Hannes Lindgren

Hoppas Nellie är återställd så snart som möjligt. Skickar en kram till henne.



Vad kul att barnen tycker att det är kul med matlagning, det är bra in för vuxenlivet. Tack också för att vi får se och ta del av bilderna på er fina familj! Massor av kramar från Hannes

2011-02-04 @ 09:47:40
Postat av: Heidi

Hihi Nellie är så lik Peter, visst är hon? :-)

2011-02-04 @ 13:40:43
URL: http://www.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0