Lite förberedelse!

Jag vill förbereda er alla läsare lite grann......
Det sker lite ändringar snart för efter mycket velande hit och dit har jag nu bestämt mig för att byta blogg-plats:-)
Min nya blogg är under uppbyggnad just nu och jag hoppas att den blir klar de närmaste dagarna!
Detta är jätte-spännande för mig och jag ser verkligen fram emot lite förnyelse:-)
Men framförallt så hoppas jag innerligt att ni vill hänga med mig till min nya blogg sen!
När allting är klart så kommer jag att låta den här bloggen finnas kvar ett tag för länkningens skull men jag kommer inte att skriva mera här när jag väl börjat skriva på den nya bloggen.....

Vi kör på som vanligt här tills allt är färdigt och när det väl är dags så kommer jag med den nya adressen:-)



Kommentarer
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Spännande..ler..

Hoppas ni får en bra dag

mvh camilla

2011-02-10 @ 10:49:11
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Maria med 4

Klart vi hänger med! Förresten, hör detta på något vis ihop med det där andra du går och klurar på? Och när får vi veta? Jag är bara liite nyfiken... ler

2011-02-10 @ 11:04:59
Postat av: GBP

Blir det mama för dig med?:-)



http://healthaboveall.blogg.se/ -bloggar om livet efter en mgsäcksoperation. Gått ner 22 kg nu!

2011-02-10 @ 11:21:31
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: lena

Kommer att följa efter om jag får...jättespännande, och jag diggar dej verkligen.....

kram från värmeland

/lena

2011-02-10 @ 11:21:36
Postat av: aimay

Måste säga att du gör ett väldigt bra jobb, själv har jag 1 liten men har fullt upp :D

Har länkat lite barnkläder på min blogg om det finns intresse :).

Ha en trevlig dag

/ aimay

http://aimay.blogg.se/

2011-02-10 @ 11:28:47
URL: http://aimay.blogg.blogg.se/
Postat av: Neta

Klart man hänger med :)

2011-02-10 @ 11:40:13
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Linda med 4

Hej Mirka och hela familjen!

Är glad att jag upptäckte att du bloggar...har totalt missat det =)

Följer Familjen A slaviskt och det är underbart att ni är med denna säsong oxå.

Du är en inspirationskälla för mig, jag får energi och känner mig lycklig när jag läser om hur ni har det.Fantastisk familj helt enkelt.

Beundrar eran ork och sinne för att hitta på roligt för hela familjen.



Stor kram från en fyrbarnsmor i Åkersberga.



PS.Självklart följer jag med till nästa blogg.DS

2011-02-10 @ 12:12:33
Postat av: Amanda

Hej Mirka



Jag undrar hur många unika läsare du har per dag i genomsnitt?



Jag började följa din blogg för ungefär en månad sedan. Har inga barn så jag vet faktiskt inte varför jag läser din, kanske för det är spännande att ser hur "annorlunda" familjer hanterar vardagen.



Ha det bäst!

2011-02-10 @ 12:12:57
Postat av: Anonym

Camilla: :-)



Maria m.4: Nää...det jag klurar på är annat, som jag inte hunnit klura nåt mera på ännu:-D



GBP: Nej, det blir inte Mama;-)



Lena: Härligt:-)



Aimay: Ska kika in;-)



Neta: Härligt:-)



Linda m. 4: Välkommen:-)



Amanda: Runt 4500 unika/dag:-)

2011-02-10 @ 12:49:03
Postat av: Trillingmamman

Spännande :-)... klart jag hänger på till den nya bloggen. Och länkar till den också när det är ett definitivt byte :-).



Ha en super dag, supermamman! Massor med kramar från hela klanen S

2011-02-10 @ 12:49:41
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: annelie

Hej! Jag följer Fam. Annorlunda och gillar verkligen det programmet, e kul att följa. Och kul att du nu skaffat blogg..



MEN.. nu till min fråga/or;



Varför skaffade ni 10 barn? :s 10 BARN?! Det är för mig totalt omöjligt att ens få in det i huvudet :S Jag är ett av 6 barn, och mina föräldrar var båda heltidsarbetande lärare. Med andra ord hade vi det verkligen inte så "fett". Anledningen till att jag tror (och hoppas) att jag kan uttala mig om detta, är för att jag själv har upplevt hur det är att vara ett av 6 syskon. Vi hade verkligen inte varken tid eller pengar att göra nånting. Alla pengar gick till mat och vi kund aldrig uppleva något tillsammans. Det enda vi kunde göra vad att leka med varandra. Vi bodde dessutom Verkligen inte i en dyr stad eller så (där hyror och hus kan vara sådär snuskigt dyra som i sthlm) och vi hade inga dyra vanor. Men ändå kunde vi inte få ha ett fritidsintresse som dans, rida eller teater eller likande. Det var för dyrt helt enkelt. Aldrig kunde vi åka på semester eller till djurparken eller äta på mcdondals. ALDRIG.



Åh.. jag har så många frågor till er.. Tex; Vad jobbar peter med? Han måste ju ha ett så jävla välbetalt jobb om ni ska kunna utfodra 10 ungar (?!)

Eller; så betalar tv4 rätt bra (det kan jag iof tänka mig) men dom har ju inte alltid funnits i ert liv.



Okej om det var så att ni/du älskar barn.. då vill man kanske ha många. Men varför jobbar du inte istället på dagis då? Där kryllar det av ungar.



En grej till.. Enligt mina tankar och när jag tänker på mina föräldrar: Det är så jävla själviskt att skaffa 6 barn, när man inte har varken pengar, plats eller tid.. Barnen kan aldrig få uppleva saker (visst att det är kul att gå i skogen men, kom igen.. Man går miste om SÅ otroligt mycket) Man kan aldrig få sitt egna rum och man kan väldigt, Väldigt sällan få Ensamtid med mamma eller pappa.



Som sagt; jag anser att det är själviskt och så jäkla orättvist att skaffa så många barn att man inte räcker till, varken känslomässigt eller dom materiella sakerna i livet. För varje nytt barn man skaffar, begränsas dom redan födda barnens liv..



Jag menar inte att klanka ner på er, utan jag är bara intresserad av hur ni har tänkt och varför ni inte använt preventivmedel (om det har varit ett alternativ) och kommer ni fortsätta skaffa barn?



Kram /Anneli, ett av 6 barn och Evigt besviken på mina föräldrar. Dom skulle slutat vid 3-4 st..

2011-02-10 @ 13:38:04
URL: http://ithinkifoundit.blogg.se/
Postat av: Anna

Roligt!! Och spännande, givetvis kommer jag att följa med till nästa plats också!



Kram en 8-barns mamma

Postat av: Louise

På MinBebis kanske ? :P

2011-02-10 @ 14:15:31
URL: http://minbebis.com/blogg/bananskalet91/
Postat av: Sandra

Annelie; och jag är ett av åtta barn och jag har en helt annan upplevelse än du! Mina föräldrar hade tid att göra saker med oss och vi fick ja fritidsintressen. Vi åt på McDonalds ibland( om det nu är ett tecken på bra barndom) åkte på semester, djurparker etc. Vi hade inte gott om pengar men tillräckligt för att vi skulle få det som " alla andra".

Har nu själv fyra barn och det räcket för oss. Mina föräldrar och mirka klarar av många barn men därmed inte sagt att alla gör det!

Jag gillar att ha många syskon!

2011-02-10 @ 14:58:11
Postat av: Mirka Norrström

Annelie: Har haft bloggen redan innan vi var med i tv:-D Och nu till dina frågor;-)

* Tv4 har inte betalat oss för att medverka så vi har inte blivit rikare pga de....däremot har vi spenderat mera än vanligt;-)

*Vi planerade aldrig att få 10 barn. Och jag har använt det mesta i preventivmedels-väg MEN blivit gravid trots olika P-medel. Därefter har vi efter noga övervägande gjort ett beslut om att behålla eller inte:-)

*Peter har ett bra betald jobb och även jag har det men har ju inte då jobbat så mycket då barnen har kommit tätt men har rätt bra fp och behöver tack vare det inte ta ut fulla dagar och förlänger på så vis mina föräldrardagar:-)

*Jag beklagar över att du är besviken på din uppväxt MEN det betyder inte att alla andra stora familjer har det likadant! Vi har råd att göra saker med barnen och unnar oss mycket mera än många andra "normala" familjer gör. Vi kanske inte lägger pengar på utlandsresor men det har inte med pengar att göra utan det är helt enkelt inte ett av våra intressen just nu. Hade vi inte haft några barn så hade vi nog inte rest då heller....Men vi gör mycket mera än bara skogsutflykter. Vi åker runt till djurparker, tivolin, museum mm varje år. Vi har mer prylar (spel, flera tv mm mm) hemma som inte många "normala" familjer har och köper nya kläder till barnen (nästan för mycket). De saknar ingenting. Och man hinner faktiskt få ensamtid med barnen när man ser att behovet finns:-)Enligt mig så handlar allting om prioriteringar och vilja. Vill man och prioriterar där efter så går det och jag känner många familjer med fler än 6 barn där livet fungerar minst lika bra som i "normala" familjer!

*Jag själv har växt upp med 3 syskon - delade rum med mina 2 bröder, passade de 2 yngre syskonen efter skolan tills mamma kom hem, åkte aldrig utomlands utan besökte tivolin och morföräldrarnas sommarställe mm. Eftersom min mormor och mamma är sömmerskor så fick vi mest hemsydda kläder mm MEN jag växte upp i ett kärleksfullt hem där min mamma ändå gjorde sitt bästa för oss barnen och trots att jag kanske inte fick allt som många andra fick så tycker jag att uppväxten vad lycklig:-)

*Om vi kommer att fortsätta att skaffa barn? Ja du...det får tiden visa;-)

Kram

2011-02-10 @ 15:25:44
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kommer absolut att följa med dig till din nya bloggplats ska bli jättespännande..



Kram

Lotta

2011-02-10 @ 16:55:03
Postat av: susie5

Hej hej mirka..

Kul med en ny blogg..hoppas du gör som carola wetterholm o länkar vidare från den gamla till den nya...måste ju bara få fortsätta att följa er..

kramar susie i småland <3 <3

2011-02-10 @ 19:07:40
Postat av: Eva N

Klart att jag också hänger med till den nya bloggen sen :-)

2011-02-10 @ 19:29:22
Postat av: Malin Granath

Klart att jag hänger med.. Alltid kul med lite förändringar ;) Tack för att du delar med dig av din fina familj.



Kram

Malin

2011-02-10 @ 19:40:50
URL: http://familjengranath.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ska du oxå börja blogga på minbebis.com?



Mvh

Cecilia

2011-02-10 @ 21:00:44
Postat av: Linda

Va kul och spännande. :)

Kram!

2011-02-10 @ 21:10:08
URL: http://adnilas.blogg.se/
Postat av: Michaela Lejonberg

Spännande... kommer absolut INTE sluta följa ditt bloggskrivande!!



Kram

Postat av: Ida

Jag förstår inte alls hur man tycka att det är något negativt att ha många barn, för det är ju underbart.

Att man inte skulle ha råd, tid eller plats för en stor familj stämmer inte alls och barn i stora familjer har det precis lika bra som i vilken familj som helst.

Det är inte alls så att barnen inte blir sedda var och en eller att de måste ta en massa ansvar för sina småsyskon, det är ju bara fördommar alltihop. Det är så lätt att måla upp en bild hur det är att ha en stor familj och många ser bara alla problem som att det blir dyrt, trångt och jobbigt.

Men det stämmer ju inte inte för det finns så många fördelar och så mycket positivt med att ha en stor familj/växa upp med många syskon.

2011-02-11 @ 07:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0