Rykten!

Jag bara MÅSTE ta upp en sak här! En sak som har gnagt i mig och irriterat mig sedan jag fick höra om det!
Jag vet att många älskar skvaller och att rykten sprids......så är det ju.....men det jag fick höra fick mig att tappa hakan en kort stund faktiskt!
Jag vet att man inte ska lyssna på rykten eller ta åt sig sånt som ändå inte är sant MEN jag vill verkligen klargöra för ALLA om vad som är sant/osant eftersom det tydligen finns de som tror på fullaste allvar på denna rykte!

Tydligen går det rykten om att vi har barnflickor som hjälper oss att ta hand om våra barn!????
Och denna rykte är inget som går runt här i Märsta utan ca 30 mil söderut där vi inte ens känner någon annan än en familj (och de har INTE spridit det!)!

Alltså WHAT!!!

De som känner oss och som ni nog har märkt så har vi besök av någon vän typ dagligen, kan nog intyga eventuella "tvivlare" om att det inte stämmer! Fast jag kanske har gömt barnflickan i garderoben varje gång vi får besök......ibland får de tyvärr sitta där rätt länge och avdrag i lön då de inte hjälper till med barnen för våra vänner brukar stanna hos oss rätt långa stunder oftast:-D:-D:-D

Nä men allvarligt! OM vi nu skulle ha råd att anlita barnflickor så skulle jag GARANTERAT INTE lägga de pengarna på det utan jag skulle faktiskt då skaffa mig en kock oh om pengarna räkte till så hade inte en personlig tränare varit en dålig idé heller!

Det känns såå sjukt att få höra talas om en sån här rykte då vi knappt aldrig har en barnvakt !
*Vi går ut och äter ca. 3 gånger om året, har en barnvakt då och vi är hemifrån max 2 tim
*Vi har en barnvakt en dag strax före jul när vi åker och handlar julklapparna
*Det här året har vi lämnat några barn hos en barnvakt när vi har åkt och tittat på hus (2 gånger närmare  bestämt och för att alla barnen får inte plats i bilen)
*Att icke glömmas så har vi en barnvakt när jag åker in på förlossningen
OCH då är det oftast Emmelie (Peters äldsta dotter för er som inte hängt med) som passar barnen:-)

Som ni ser så händer det inte ofta och så där har det sett ut i alla de åren vi haft barn!

Så skärpning på er som snackar skit vitt och brett, skaffa er ett eget liv istället och ge fan i mitt!!

Kommentarer
Postat av: Ami

Men herre jösses!



Ja du, ibland är det ganska kul att höra skvallret om en själv... :)



Styrkekramar!

2010-09-06 @ 23:46:32
Postat av: sanna

Hej!

Helt sjukt alls. Vilka ider som vissa kan hitta på. Hoppas att ni hade det trevligt i Fredags på Kristalen synd att ni inte van. Kram Sanna

2010-09-06 @ 23:50:50
Postat av: gitta

amen vafan mirka inte ska du stopa henne i garderoben,skicka över henne till mig då du har besök ha ha ha nä men den va rolig ;)

2010-09-07 @ 01:24:03
URL: http://gitts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag som tycker jag e korkad, nu vet jag det finns dom som är värre. Skulle aldrig komma på tanken för jag tror du har lämnat en ganska ärlig bild av dig på bloggen och i tv rutan.

2010-09-07 @ 06:40:33
Postat av: Trillingmamman

Jag förstår din frustration. Tycker inte att du skall ha dåligt samvete för att du ett fåtal gånger har en barnvakt. För när det gäller barnfamiljer med mindre barn så är det mer "legitimt" att ha barnvakt hur många gånger som helst utan att de behöver ursäkta sig eller försvara sig mot andra. Och ibland måste man ha en barnvakt för att kunna utföra vissa saker oavsett antalet barn.



När det gäller barnflicka så tror folk att man inte är kapabel till att ta hand om sina barn bara för att man har många. Har hört det så många gånger själv, och då har jag bara sex.. ibland sju. Kommentarerna haglar.. hur hinner du med?.. får du hemhjälp?.. inte orkar väl du ta allt själv, du måste vara helt slut.. stackars barn.. osv osv... Ja du vet nog kommentarerna som kan komma. Men det är OKUNSKAP. Vi har satt barnen till världen för vi vet hur självaste proceduren går till. Biologilektionen upplyste ganska bra i skolan om hur barn blir till. Vi älskar barn och kan mycket väl ta hand om dem också. Det är inte så jobbigt som alla verkar tro.

En klok tjej skrev på min blogg. Det är inte jobbigt med många barn, bara mycket jobb. Och det är en oerhörd skillnad.



Sen har jag dom i min omgivning som gnäller tio gånger värre fast dom har ett eller två barn bara. Och oavsett antalet barn så är man i grund och botten bara mamma, man får ha sämre och bättre dagar.



Men jag vet att det är ett sjukt irritationsmoment att behöva stå ut med rykten, speciellt när de är osanna. Och även när det kommer gång på gång på gång hela tiden.



Har dock sett dig ta hand om barnen med bravur kan jag tala om. Och dessutom så är barnen dina mycket hjälpsamma, vilket jag inte har sett i små familjer ens.



En medalj till dig Mirka som har många barn och dessutom kan uppfostra dem på kuppen. Det bevisar ett och annat :-).



Massor med kramar från oss

2010-09-07 @ 07:47:44
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Jennie

ÅÅÅ, om man hade råd med en "barnflicka" så skulle denna få tvätta, städa, laga mat,och vara privat chafför, och gård ansvarig så jag kunde va ännu mer med mina barn :) om man nu kunde önska. Men ingen annan behöver ta hand om mina barn, och du behöver nog inte det heller. mvh J

2010-09-07 @ 08:18:21
Postat av: åsa

Helt otroligt vad folk ska snacka en massa skit oftast för att man har många barn, har själv en grannes som har hållit på i 4 år mot våran familj, vi har 6 väluppfostrade barn och det har du också. Helt rätt att säga ifrån

2010-09-07 @ 08:21:12
URL: http://asahjelm.blogg.se/
Postat av: annika wahlberg

ja herre gud...vad trött man kan bli.

Handlar mer om folks ångest att de inte kan förstå hur man kan sköta så många barn när de nog inte ens orkar med sitt eget. jag vet folk som har ett barn..."och det är så jobbigt så"

Det är väldigt sorgligt måste jag säga.

Att folk orkar hålla på...man förstår inte.

Jag tror en del helt enkelt lever på det att tänka på andra människor hela tiden.

Vi har tex en granne som ringde bostadsbolaget och retade sig på att vår husvagn stod på parkeringen.

Det här är en ganska stor parkering med ca 75 bilar och den ligger nedanför vårat hus...lite längre bort.

Hon har retat sig så enormt på vår gamla husvagn av ren avundsjuka.

Det här är en ensam pensionär som sitter i sitt fönster hela tiden. Vi fick iallafall ta bort husvagnen.

Jag väntar nu på att hon ska reta sig på min son som är 15 år och som åker skatebräda till skolan.

Skatebrädan låter och de är många killar som åker.

Jag är på hugget, kan man säga.Jävlar anama..

Tröttsamt!

stor kram/annika 4 barn i Flen

2010-09-07 @ 08:37:25
URL: http://prinsessanpetra.bloggplatsen.se
Postat av: annika wahlberg

Ps...en annan sak...Du får ha barnvakt så mycket du vill...

Min mamma passar mina barn i tid och otid för att jag behöver göra viktiga saker..Min mamma lagar mat och fixar. Barn tycker det är roligt när någon annan passar dom!

Kram annika

2010-09-07 @ 08:40:19
URL: http://prinsessanpetra.bloggplatsen.se
Postat av: mettemy

Jag har sett bilder på Carolas blogg nu , vilka puddingar ! Att ni fött nästan dussinet barn alla tre skulle man inte tro om man inte sett serien å läst era bloggar :)

2010-09-07 @ 09:01:51
Postat av: Susanna

Du var jättefin i din klänning!

Du passade jättebra i gult, det är faktiskt en färg man oftast glömmer bort att man kanske borde ha i garderoben! Men du var jättesnygg!

2010-09-07 @ 09:24:29
Postat av: ann-Britt

Varför bli förvånad,folk fantiserar om hur andra har det.Blir så matt.Kul att få reda på saker om sig själv som man inte visste.Nej alla som måste ha en massa struntprat för sig.Skärp er.Mirka, vilken underbar familj du har.

2010-09-07 @ 10:00:36
Postat av: Sophie

Som jag skrev på Fb, Det finns då folk till allt. Tycker folk är tragiska som inte har nåt annat vettigare att göra än att sprida falska rykten om folk de inte ens känner. Vet du vad jag tror? Jag tror de som snackar är avundsjuka, avundsjuka för att ni fixar det såå bra med 10 barn! UTAN en massa barnvakter. Jag antar de är avis för de själva sitter hemma och klagar på hur jobbigt det är med 1 eller 2 barn. s

Kram!

2010-09-07 @ 10:02:55
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Carina Persson

Mirka, jag blir helt stum. Vilka puckon det finns. Det finns en del människor som inte har några egna liv. Då måste de lägga sig i andras. De är inte särskilt begåvade, de människorna. Hjulet snurrar men hamstern är död, typ.



Min mormor brukade alltid säga: Älska Gud, och troget vandra, sköt dig själv och skit i andra!



Och det är så sant så. Jag blev själv utsatt för ett tag sedan och igår var det dags igen. Men denna gången handlar det om grovt förtal. Jag blir så trött på sådant. Någon sitter inne på FB och skriver skit om min döde man. Mina barn har Facebook och de är läskunniga. Och så sitter det idioter därinne som låter Peters och mina barn få läsa hemska ord om sin pappa. Och det kommer från en människa som ALDRIG har träffat honom. Och att snacka illa om de döda.....det är så lågt att det inte finns ord. Jag sa åt denna person: Du har inget hjärta i kroppen. Jo möjligtvis ett litet, litet som är placerat i arslet på dig... (kunde inte låta bli)



Jag förstår hur förbannad du blir när folk snackar. Men försök tänka att de inte har något liv. De är avundsjuka på dig, helt enkelt, för att du har ett underbart liv med goa ungar och en snäll och fin man. PErsonen själv har ju inget av det du har, inte ens ett liv.



Kram från



Carina Persson i Kristianstad

2010-09-07 @ 10:07:56
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: sussie

Oj oj oj man kan ju inget annat än att bli stum. Att folk inte har något annat att komma med. Deras liv måste vara super trist så de väljer att hacka ner på er familj. Har sagt det innan och säger det igen man blir bara sur och irreterad på sånt. Att folk bara orkar lägga ner någon energi på det. Men är säkert någon som e sååå avensjuka på er så dom bara måste hacka ner på er. Många styrke kramar på er.

2010-09-07 @ 10:29:57
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-07 @ 10:56:59
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Tråkigt när det snackas em massa strunt men tyvärr så blir det så pga den svenska avundsjukan. Det är så överallt men det är inte kul när det sprids osanna saker. Stå på dig och strunta i dem du och din familj och dina nära och kära vet vad som är sant. Jag tycker att du är en supermamma av vad jag sett och läst om dig!

Stor kram till dig

2010-09-07 @ 12:38:11
Postat av: anna med fyra...

mirka...sätt näsan så högt i vädret att du skymmer solen, jag (och mååånga med mej) tål en solförmörkelse :)

2010-09-07 @ 13:49:19
Postat av: Mirka

Ooh, vad ni tjejer är goa!!! Ni förgyllar min tillvaro helt klart:-) TACK FÖR ALLT FINT NI SKRIVER TILL MIG!

2010-09-07 @ 14:32:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: gammelgrannen

Hallå vännen. Nog för att jag har sett barn hos dig och även flickor. Det är nog så att de har missuppfattat allt och slagit ihop dem. Då blir det ju barnflickor. Men några rena barnflickor som jobbar har jag då aldrig sett. Då har jag måååååånga års erfarenhet av dig och din familj. Kramiz och skit i alla som snackar.

2010-09-07 @ 16:39:40
Postat av: Annica

Att folk orkar!!!! Skit i vad folk säger, de är antagligen bara avundsjuka för att ni orkar/klarar ta hand om så många barn. Själv beundrar jag er som orkar och har det tålamodet.

Man behöver ha barnvakt och vara själva emellanåt om än så för en liten stund.

Stå på er och njut av er underbara familj!!!

Kram

2010-09-07 @ 16:41:55
Postat av: Linda ;)

Men Mirka, har du inte tagit ut Svetlana ur garderoben än? Skärpining;)



Nej men skämt o sido. För det första bor vi inte i USA där varenda kändis har en nanny, vi pratar om Mirka och Peter, inte Brad Pitt och Angelina Jolie som är totalt oförmögna att ta hand om sina egna barn ändå skaffar/adopterar dom fler, men de är ju skit enkelt att ha många barn när man slipper ta hand om dom själv.



Att folk ska vara så stora i käften och fördomsfulla bara för att en familj har många barn. Vadå så bara för att man har 10 barn så måste man ha en barnflicka eller?

En sak kan jag säga, det SISTA Mirka och Peter behöver är en barnflicka, det där fixar dom galant själv!

Mycket ska man höra innan öronen rasar av skallen, men nu va det f_n nära.

2010-09-07 @ 18:38:09
Postat av: linda

Men Linda;) nu var väl ändå du fördomsfull när du pratar så om Brad Pitt och Angelina Jolie. De är med stor sannolikhet lika barnkära och vill ha en stor familj precis som Mirka och Peter. OCH tar precis lika bra hand om dem också.

2010-09-07 @ 19:36:32
Postat av: Ullis med 4 barn

Hejsan!



Jag tycker att du ska skita i vad folk tycker och tänker. Om du nu hade barnflicka så är det väl upp till dig. Du gör väl vad du vill. Och jag håller med dig. Att hade jag haft råd så hade jag oxå anställt någon som skulle fixa maten till oss. Ha det så bra och lyssna inte på alla rykten. Du är perfekt som du är. Och snygg var du på galan oxå. Kram Ullis

2010-09-07 @ 20:44:19
Postat av: Linda ;)

Linda: Är inte ett dugg fördomsfull, tror absolut att Brad Pitt och Angelina Jolie tycker om barn, de jag säger är att det är lätt att skaffa många barn när man har massa barnflickor som gör de mesta åt dom. Är bara ärlig i min åsikt, mycket möjligt att dom skulle skaffa många barn utan massa barnflickor, vad vet jag.



Det jag menar i det stora hela är att barnflickor är vanligare i tex Usa bland rika kändis familjer, och ryktet om att Mirka och Peter skulle ha en barnflicka är patetiskt. Man skaffar väl inte många barn för att låta någon annan göra jobbet åt en eller?

2010-09-07 @ 23:17:16
Postat av: Anonym

Vilket jävla i-landsproblem! Ta åt sig för att nån säger man har barnflicka, vem f-n bryr sig?!

2010-09-15 @ 08:09:20
Postat av: Mirka

Anonym: Det jag irriterar mig på är alla dessa falska rykten som går då och då!! Tagga ner är du snäll!

2010-09-15 @ 08:19:55
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0