Idag ska vi...

Idag ska jag och barnen gå till Gunilla och fika/leka:-) Ska bli skönt att lämna hemmets vrå en stund:-D

Ungarna är rätt förkylda, snoriga och hostiga och det har de varit sen vår resa....hoppas att de blir bättre till nästa vecka när skola/dagis börjar.  Lugn bara ni eventuella moraltanter, Jag har berättat för Gunilla om barnens förkyldningar och kollat om vi var välkomna ändå och det var lugnt för henne;-)

Jag kom på igår att jag missade förra veckans avsnitt av Greys Anatomy *holy moses*!! Hur länge har serien gått egentligen?? Runt 4-5 år?? Skit samma...Jag har följt denna serie slaviskt sedan starten och det var andra gången jag missat ett avsnitt!! Och inte nog med att jag missade avsnittet, jag missade även reprisen som gick i söndags! Ja jag vet.....jag börjar nog bli senil på riktigt nu:-D Och till råga på allt så glömde jag även att fråga andra om en resume.....! Vojne, vojne vilka i-lands problem jag har:-D Jag överlevde ju trots allt:-D:-D

Jag har tidigare nämt om alla dessa underbara människor som jag stött på via tex min blogg det senaste året. Och denna gång har en läsare , Helena skickat ett underbart fint mail till mig:-) Och imorgon tar jag med mig barnen och åker hem till Helena och hennes familj! Det kommer att bli en jätterolig utflykt åt oss alla och jag berättar inte mera nu utan gör det sen när vi har varit där:-D
Men det jag ville ha sagt var att jag är såå otroligt glad över att ha fått äran att komma i kontakt med så många genuint fina människor.....många av er som jag aldrig ens träffat irl. och vissa av er som jag har även fått träffa:-) Mina fantasktiskt fina läsare (och ja, de flesta av er SKA ta åt er av berömmet!)!

Tyvärr inga bilder just nu.....har inte tid att tömma kameran just nu;-)

Kram kram och ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Lilith

Ja visst är det härligt att man genom att blogga får kontakt med så många fina människor som man aldrig annars skulle ha träffat.

2010-11-04 @ 09:53:48
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Lia

Du kan ju alltid kolla på greys i datorn!! :D Ha en fin dag ni med! :)

2010-11-04 @ 10:04:15
Postat av: Karin

Hej Mirka!

Kan man inte se greys anatomi på kanal5 play? Jag vet inte om det är möjligt, men ett litet tips bara i all välmening, kan ju vara värt att kolla upp det :P

Hoppas din dag blir bra!



Kram Karin

2010-11-04 @ 11:12:55
Postat av: Trillingmamman

Hallå Mirka!



Vill bara önska er en super, underbar dag! Hoppas att ni trots snoret och hostan får det riktigt, riktigt mysigt!!



Kramar Eva

2010-11-04 @ 13:05:14
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: kristina

Jag undarar om man verkligen behöver jobba med ett "vanligt" jobb när man har tio barn. Får man inte tillräckligt med barnbidrag så att man klarar av att en av föräldrarna är hemma? Är det inte så mycket att göra hemma så att det okså är en förutsättning?

kram

kristina

2010-11-04 @ 14:48:08
Postat av: antonia

Här http://tv.blinkx.com/show/grey-anatomy/wirSq7qh5U7pqZqX kan du kika på grey's, lagligt! :)

2010-11-04 @ 17:13:35
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Postat av: Maggan

Hejsan!

Brukar kika in här på din blogg och läsa rätt ofta. Men har aldrig skrivit till dig tidigare.

Men nu var det dax;)...."I-landsproblemslösningen" heter web-tv. Jättebra,inte lika mycket reklam och man kollar när man vill =)

Kramar från Värmlandsskogarna

2010-11-04 @ 17:43:37
Postat av: `LENA

Men kristina!!Jag har oxå många barn och barnbidrag, och en gubbe som tjänar bra!.. Men jag jobbar inte just för pengarnas skull, fast de är alltid välkommet. Utan för att få komma ut utan barn, och har man många barn så planerar man aldrig att ta sig ut själv och gör man det så kommer den fina ångesten att man lämnat gubbe och barn hemma. Men jag har inget samvetskval för att jag lämnar barnen när jag jobbar. Så då blir det bara helt perfect. Jag kommer ut med gott samvete extra pengar kommer in som vi ALLA har glädje av. Förstår inte hur du tänker där??.kram

2010-11-04 @ 19:50:44
Postat av: Therese

Ville bara säga att jag tycker att du har en härlig blogg =) Går just nu hemma med havandeskapspenning i väntan på mitt femte barn (b.f. 8/12) och det är så kul med bloggar som denna att fördriva lite av tiden med. Kommer att kika in igen =)

/Therese

2010-11-04 @ 21:47:34
URL: http://lillnjalle.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kikar in och säjer, från oss alla till er alla: En riktigt trevlig helg!

2010-11-05 @ 07:51:41
URL: http://minamyror.blogg.se/
Postat av: anna med litet a

Säger som några andra har sagt - kolla om avsnittet ligger på kanal5play eller ladda ner från ngn sida. Man kan ju bara inte missa greys!! :-D

2010-11-05 @ 08:47:54
URL: http://annastipsarblogg.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Kan jag få din mail adress? Om de räcker med ett fint mejl (Dock kommenterar jag ju varenda inlägg, räcker kanske inte?) för att få träffa dig så är jag med ;-)

2010-11-05 @ 11:49:51
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Becks

Hej! Så otroligt fina bilder på barnen och dig (högst upp på bloggen;), Och bilderna på Alice och Nellie är ju helt underbara!!

2010-11-05 @ 12:00:25
Postat av: Anonym

Härlig blogg du har:)!

2010-11-05 @ 14:33:14
URL: http://hossophie.blogg.se/
Postat av: mirella

Trevlig helg Mirka, Peter och alla barnen :)

2010-11-05 @ 15:49:03
Postat av: Annica

ha en riktigt trevlig helg!!!

2010-11-05 @ 19:34:17
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Anonym

När kommer nästa lilla trollunge, det är väl dags nu, Lena Henriksson

2010-11-05 @ 21:41:46
Postat av: Madde

Hej hej! Det var jätteroligt att träffas idag=) Hoppas att eran hemresa gick bra! Kollade upp vårdnadsbidraget här, och det ska finnas. Infördes tydligen januari -09. Hoppas vi ses snart igen! Kram kram och hälsa familjen!

2010-11-05 @ 23:26:25
URL: http://thebencas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Mirka och alla läsare. Tänkte tipsa om en butik på internet där man kan köpa julklappar och samtidigt göra en god gärning/stötta välgörenhet. Kika in i min blogg för länk:-)



Kram och trevlig helg:-)

2010-11-06 @ 10:30:45
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: lena

läser din blogg var dag spännande =) HAR JU SKÄLV MPNGA BARN ..FAST MINA DINA VÅRA OCH ANDRAS =) vi har sommarstuga i norjeboke just bredvid swedenrock,, Ozzy osborn kommer ju under swedenrock 2011 kanske ni skulle vara sugen på titta på denna "gubbe" 2011 kombinerat med semester så hade jag gärna träffat er och erbjuda boende...för hela familjen ihop med min familj, barn och goda vänner =)..

2010-11-06 @ 23:15:49
Postat av: Anonym

Hej



Jag skulle vilja fråga dig en sak. Helt seriöst inget påhopp alltså. Varför skaffar man sig så många barn? Om det är för att man älskar så barn så mycket borde man vilja kunna hinna med eller?



Vänligen Eva

2010-11-07 @ 12:43:29
Postat av: Mirka

Eva: Jag har ingen bra direkt anledning till varför vi har skaffat så många barn....vi gillar barn och eftersom vi har med tidens gång sett att det går att ha många barn så har vi tagit emot de som blivit till:-) Att många verkar tro (som jag tolkar lite att även du gör) att man inte hinner med barnen är helt fel!Man hinner med alla...kanske inte på samma sätt som med bara ett barn men det betyder inte att vårt sätt att hinna med barnen är sämre för det;-) Allt handlar om prioriteringar! Vi ger våra barn all vår tid och allt vi gör gör vi tillsammans:-) Våra barn är inte bortskämda egotrippade barn som tyvärr många (inte alla)ensambarn kan bli utan väldigt sociala,omtänksamma barn som har tidigt fått lära sig vad ge och ta handlar om och det är bara positivt i deras framtida liv...tycker jag i alla fall:-) Hoppas att du fick bra svar på din fråga:-)

2010-11-07 @ 12:51:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0