Stormen har lagt sig......hoppas jag

Har vi tur så klarade vi denna magsjuka väldigt lindrigt i år!
Ingen av Selina, Victor eller Alice har kräkts nåt mera sen igår kväll, bara Thor som spydde ner hela sin säng efter att han hade somnat men inget mera därefter.
Jag sov rätt oroligt i soffan inatt så att jag lätt skulle kunna höra eventuella tecken på kräkningar och så att jag kunde hindra någon av barnen att lägga sig i soffan och riskera att de spydde ned den. Men natten var lugn och alla barnen har varit pigga hela dagen idag:-) De har ätit bra och inga tecken på nya fall finns ännu i alla fall *peppar peppar*.
Vi har aldrig insjuknat allihopa under en kräksjukeperiod och det verkar vara rätt lindrigt nu så jag har goda förhoppningar om att vi andra klarar oss:-)

Jag fick börja dagen med att ta mig till tvättstugan och tvätta Thors sängkläder, tur att det var ledigt:-)
Annelie kom på fika (och ja, hon visste om läget hos oss så valet var helt och hållet hennes*S*) och barnen har mest suttit och kollat på film. En riktig slappardag mao:-D

Peter har julmiddag med jobbet idag så vi äter utan honom....


Kommentarer
Postat av: Lilith

Vilken tur att det inte verkar bli värre än så där

2010-12-16 @ 14:42:34
URL: http://www.lilithsliv.blogspot.com
Postat av: Boa

Bakar lussebullar...degen har legat inplastad i kylen i två dagar men går det att äta ändå eller blir man sjuk?

2010-12-16 @ 14:51:54
Postat av: Lotta

Tur att det inte blev värre,men här i Östersund har vi fortfarande vårt lilla husdjur Crypto (läs i Öp så förstår du)han har jag träffat sen den 20/11 och behöver absolut INGEN vinterkräksjuka på köpet huvaligen säger jag bara.



Kram

Lotta

2010-12-16 @ 16:37:46
Postat av: 4U2

Skönt om ni slipper!

2010-12-16 @ 17:15:32
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: sargit

Skönt att ni har klarat er så pass bra, undrade just igår om ni någon gång haft den allihop samtidigt, usch och blä säger jag abra om kräksjukan.

Håller tummar och tår att inga fler insjuknar.

kram

2010-12-16 @ 20:42:30
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Sofia

Då hoppas på vi att den inte sprider sig mer!

2010-12-17 @ 02:05:56
Postat av: Anette

Vilken tur att ni slapp lindrigt undan. Eller hoppas iaf!! I vår familj har vi alltid också haft så, att alla har aldrig fått spysjuka. Av 5 pers. brukar det vara 1-2 som får det. Så där har vi alltid tur:)! Därför är jag inte heller särskilt rädd för spysjuka. Somliga tycks ju ha det alla vintrar och HELA familjen.

Du tycks vara en person som tar allt med ro:). Därför passar du väl också att ha så många barn... Jag skulle stressa ihjäl mig!

Ha det gott!

2010-12-17 @ 09:08:55
Postat av: Emma

Oj va barn du har :) Då är du expert.. Hur hinner du med allt?Är de inte jobbigt??



Mitt barn är 1 månad och 3 dagar och har kolik vad ska man göra när ingenting hjälper?Har du bra tips?=) Droppar som jag har hjälper då inte =/ Riktigt synd..!! Man mår ju själv taskigt när man ser att han har ont i magen och rå skriker =/

2010-12-17 @ 09:44:53
Postat av: Mirka Norrström

Lotta: Hualigen ja för den där parasiten ni har där uppe! Hoppas att ni håller er friska till jul:-)



Emma: Hinner gör man....det ligger liksom i benmärgen nu:-D

Jag har faktiskt aldrig haft kolik-barn men dock vissa med känsliga magen i början och kan tipsa dig om att testa nåt som kallas för amnings-thé! Det är thé som finns att köpa på hälsåkostbutiker och innehåller anis-fänkål-kummin. Om du ammar så dricker du några koppar sån thé per dag och om du flaskmatar så gör du en kopp thé och har det i kylskåpet, häll i 2-4 tsk thé i flaskan med ersättning vid varje matning. Det hjälper verkligen och är absolut värt försöket:-)

2010-12-17 @ 10:03:01
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jaana

Halloj från kräksjuke huset.. Två av barnen har varit sjuka nu i en vecka, spytt osv, men de har varit pigga ändå :P o hostat sen tre veckor tillbaka, kan bara säga att jag gillar sommaren bättre :)Krya på er... ps. tur att det ändå är en vecka kvar till jul... :)

2010-12-17 @ 10:32:09
Postat av: Yohanna

Wow, skönt om det gått över så snabbt!! Här verkar det verkligen tufft... Vår dotter spydde i tisdags två gånger - riktig kaskadkräkning.. sen har diarré, matvägran, vätskevägran, tårar, håglöshet löst varandra... Jag fattar inte hur jag ska få det att vända!! :(

2010-12-19 @ 12:06:41
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0