Stora steg

Julen närmar sig verkligen med stora steg.....bara sista ljuset kvar att tända, sen är det nästan dags:-D
Vår helg har varit fullbokad......
I lördags kom världens bästa Emmelie och passade alla barnen förutom Nellie så att vi kunde åka iväg och julshoppa:-)
Vi åkte först till Barkaby och hittade rätt mycket i Toys r us. Därefter åkte vi till Barnens hus och handlade ännu mera klappar:-D Så nu har vi inte allför mycket kvar att köpa vilket känns skönt:-)
Kom hem lagom till middagsdax och Emmelie och hennes vän Sara som hade kommit till oss, stannade kvar och åt hos oss. Därefter slöade vi allihopa och tittade på Toy story 3, en skön film:-D

Igår var barnen på bottenvåningen och lekte så vi passade på att slå in alla julklapparna vi köpt, ett jobb som tog oss över en timme att göra:-D
Jag bakade lite kakor då vi skulle få besök av Helena med barnen igen:-)
Det är så trevligt när de kommer och trots att vi känt varann bara drygt en månad så känns det som om vi känt varann i flera år:-)
Vi fikade, åt god middag och fikade lite till....en helmysig dag med andra ord:-D

Idag är det Lucia och vi kommer att gå och fira det med Alices och Olivers avdelning kl.15. I skolan är det alltid klass 4 som gör Lucia-tåget och då är det deras föräldrar som går dit och tittar på det....och vi har ju ingen som går i 4:n just nu så ingen Lucia-firande där inte:-D
Thors avdelning har samtidigt som Alices/Oliver  men eftersom Thor inte förstår sig lika mycket på det så är det bättre att gå på de andras. Victor har kl.16.30 så vi får väl se om han vill att vi är med där eller om han nöjer sig med Alices/Olivers, han vill ändå inte klä ut sig så.....:-D Sen hoppas jag att Peter hinner följa med också....

Efter middagen ska Peter åka och kika på ett hus igen, för det huset vi har på gång är inte klart med ännu och får vi inte det så måste vi ju hitta annat så lika bra att fortsätta med letandet:-)

I morgon har jag inskrivning på mvc vilket är ju roligt för då blir allt mera verkligt liksom:-)

Jag har faktiskt inte fotat alls denna helg så det blir inga foton för er just nu, sorry;-)

Kommentarer
Postat av: Martina - tävla hos mig, pris värt upp till 1000:-

Får du fortfarande frågan: Har du några frågor eller funderingar om din graviditet?



Jag tyckte själv att den var lite tjatig under tredje graviditeten...



:-)

2010-12-13 @ 12:07:01
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Malin Saarenketo

Hej Mirka! Tack för en trevlig blogg! är inne så gott som dagligen för o se om du skrivit något nytt:) Blir lika imponerad varje gång hur ni får ihop vardagen! tycker du verkar vara en super mamma! :) Skulle gärna vilja ha receptet till cookiesen du hade gjort:) ha det så bra! Kram malin

2010-12-13 @ 12:52:30
URL: http://mammatill123.blogspot.com
Postat av: Lisette

Hej!



Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.



Med vänliga hälsningar,

Lisette

2010-12-13 @ 13:13:15
Postat av: Anonym

Snälla mirka kan du skriva din adress igen är du gullig kram Carolin

2010-12-13 @ 13:35:18
Postat av: Mirka Norrström

Martina: Jo då...det får jag trots att jag haft samma bm varje gång förrutom de 2 första barnen:-D



Malin: Tack:-) Recept på kakorna finns under kategorin "recept"



Carolin: Mirka Norrström, Buregatan 9, 19554 Märsta;-)

2010-12-13 @ 13:45:49
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hoppas huset blir bra!

2010-12-14 @ 01:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0