Nu friskförklarar jag oss:-)

Inga flera fall sedan Kevin i lördagskväll så nu får vi lov att vara friska, så är det bara! De som klarade sig får härmed INTE lov att ta emot några som helst sjukdomar före jul.
Är det nåt jag är riktigt rädd för så är det kräksjuka och löss för att de 2 åkommorna är så jäkla långdragna....
Men vår kräksjuka nu var faktiskt inte mycket att tjafsa om......väldigt lindrig så det blev aldrig jobbigt liksom. Förrutom dagen efter jag spydde för då mådde jag pest:-( Jag mådde inte illa och kunde äta utan problem men jag hade sååå ont överallt:-( Som om jag blivit överkörd av en ångvält eller nåt:-D

Men nu är det ordning och reda igen i huset:-D Barnen är i skola/dagis idag och ikväll är det skolavslutning för de större barnen. Imorgon är sista dagisdagen och då ska jag iväg och shoppa det sista i klappväg tänkte jag:-)

Igår kom jag och Peter iväg till Uppsala för lite shopping och Emmelie var hos oss med barnen:-)
Vi gick bet på vissa saker som vi skulle köpa så Peter får väl jaga de annanstans innan jul.......Annars så börjar vi närma oss slutet, bara julmaten som ska handlas sen:-)

Idag har jag varit iväg till mvc och deras läkare och fått iväg en remiss för fvp:-)
Jag har ju träffat måååånga läkare på mvc under mina dar men idag var det första gången jag fick denna fråga: " Är du släkt med din man?"! Jag blev lite paff och började skratta....tills jag såg att hon inte skojade:-D
Ja ja, som det sägs: Ingen graviditet är den andra lik:-D:-D
Och nej, jag är inte släkt med Peter ifall nån undrar;-)

I söndags fick jag faktiskt upp julgranen och lite julpynt:-) Sånt brukar jag göra först dagen före julafton men hade slappat tillräckligt många dagar så jag var tvungen att ha nåt gjort:-D

Det är bara synd att julgranen ser aldrig lika fin ut i foto som på riktigt:-D

I år får granen stå nere i allrummet. Lite tråkigt då jag tycker om att titta på den och vi är ju mera uppe än där nere men vad gör man, den fick inte plats uppe i vardagsrummet:-)
Det positiva är att nu har vi gott om utrymme att öppna julklapparna där nere:-)

Igår hann jag även göra nytt godis! Körde dels på säkra kort och gjorde Rocky roads som är supergoda och sen chansade jag lite och gjorde Maraboufudge med Marabous apelsinkrokant:-)


Rocky road


I början av kokningen till fudge...


Snart klart....


Mmmm, så gott:-)

Nästa gång testar jag nog med polka-smaken:-D

Nu ska Nellie väckas då vi ska till bvc innan barnen ska hämtas........Kram kram:-)

Kommentarer
Postat av: anna

oj! vad menade läkaren med sin fråga egentligen? knepigt!! god jul!

2010-12-21 @ 12:41:08
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Hej hej

såå skönt att ni är friska nu..

Inte kul med magsjukan..urrkk..



Hur kan man säga såå..konstigt av dom...



Jättefin julgran..

Vi brukar oxå klä våran dagen innan jul..så det ska vi göra på torsdag..barnen längtar..ler..



Vi önskar er en jätte God Jul..från oss ..

Mvh Camilla

2010-12-21 @ 12:55:08
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hej!



Man kan ju fundera vad läkaren menade.... Vilken julnöt!



Skulle man kunna få recept på fudgen och rocky road?

Har du fler kolarecept?



Ha en bra dag!

Kram, Kattis

2010-12-21 @ 12:56:55
Postat av: Anonym

Oj det där såg verkligen urgott ut! Mums. :)

2010-12-21 @ 13:20:21
Postat av: Hanna mamma till 4

Skönt att ni är pigga igen... Hoppas ni hittar era sista julklappar skönt att få det färdigt

Gott med julgodis mums..



JA verkligen en knepig fråga!! Den vill vi ju ha en förklaring på.. Det måste du fråga nästa gång..



Ha det så bra kram!!

2010-12-21 @ 13:36:39
Postat av: Carolin

skönt att höra att ni är friska hoppas verkligen inte någon mer blir sjuk under julen konstig fråga läkaren ställde vad menna han hon ?

Kram Carolin

2010-12-21 @ 14:04:32
Postat av: GBP

Va duktig OCH hurtig du är:-)



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

2010-12-21 @ 14:58:06
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Asgarvar!!! "Är du släkt med din man??" Vad menade hon egentligen?



Godiset ser mumsigt ut! Ska försöka mig på något i morgon kväll tror jag!

2010-12-21 @ 16:19:05
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Anonym

Meh vad menade läkaren med de tro???Så frågar man ju i regel inte..För att ni har många barn?? i bland verkar de som om folk tror att vi med fler barn har lägre iq..Hoppas de inte var nåt sånt för då blir jag förbaskad...Härligt o höra att ni är krya igen..god jul på er alla!!Kram kram Monica

2010-12-21 @ 18:49:15
Postat av: Karin

Kan tänka mig att det är en sån där konstig standardfråga dom måste ställa vid inskrivning el liknande.

2010-12-21 @ 19:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0