Lucia mm:-)

Vi var och firade Lucia med Alice och Olivers avdelning i måndags och det var 2st söta och förväntansfulla pepparkakor som tjatade heeela dagen lång "Mamma, när ska vi gå till Lucia?....MAMMA när ska vi gååå?"
Victor ville vara utklädd till tomtenisse och det klart att han fick det:-)


Sötnosarna:-D

Alla barnen följde med till dagis förrutom Kevin och Linnéa och Peter och Emmelie kom och mötte upp oss vid dagis:-) Firandet började med fika och lite mingel. ...
Därefter satte sig alla dagisbarnen (bara 4-åringar) och sjöng många fina låtar och de var sååå duktiga så:-)


Oliver sitter högst upp och närmast fröken som står bredvid. Alice sitter också högst upp men längst in i hörnet så hon kom inte riktigt med i fotot....
Peter tog massa fina bilder men jag ids inte tömma hans kamera då det finns typ miljoner bilder i den och skulle ta en evighet att tömma:-D

Efteråt gick vi hem och lagade middag.....

Igår hade jag då inskrivning på mvc:-) Hade tid kl. 11 men kom in närmare kl.11.30 vilket kändes lite surt då jag hade planerat hinna med lite annat också efter besöket....Men men, jag skrevs in och alla de sedvanliga proverna togs, jag fick redan nu tiden för ultraljud som görs runt v.18-20:-)
Nästa vecka har jag tid till läkaren där för att få iväg en remiss ang fvp....

Paulina med sonen Milton kom och mötte upp oss och vi åkte hem till oss.
Milton är en riktig charmtroll och han blev jätte förtjust i Nellie och var riktigt go med henne:-D


Milton och Nellie:-)

Vi gick tillsammans och hämtade barnen på dagis och hann vi umgås lite till innan jag paniklagade middag för att hinna gå på Linnéas utvecklingssamtal kl. 16.30 för det hade jag totalt glömt bort:-D

Samtalet gick bra, Linnéa är riktigt duktig i skolan och klarar alla sina mål:-)
Sen pratade vi lite om ett problem som Linnéa har. en tjej som är på henne varje dag när hon går hem från skolan:-( Den tjejen skriker massa enormt fula ord till Linnéa, hotar henne med att hon ska ta med sina kusiner (2 tjejer)och spöa henne mm!! Detta pågår numera även i skolan och den där tjejen drar ner Linnéa och några andra tjejer och sparkar de, tar struptag mm! Det visade sig att de har problem med tjejen och har redan haft 2 möten med hennes pappa och ska ha ytterligare ett möte idag så jag hoppas verkligen att det händer nåt! Jag kommer annars riva upp både himmel och helvete för jag accepterar INTE att sånt här skit håller på lika länge som sist när Linnéa blev mobbad av en annan tjej! Jag skiter fullständigt i om, som läraren sa "den där tjejen bara vill bli kompis men vet inte hur hon ska göra" för det ska inte Linnéa och de andra tjejerna behöva lida för! De ska fan inte behöva ta stryk först och sen bli kompis med misshandlaren! Nä, just nu ber jag Linnéa bara att gå ifrån tjejen när hon kommer i närheten men även mitt tålamod tar slut nån gång och ingen ska behöva ta emot skit från någon annan utan någon som helst anledning!
Nog om det, just nu hoppas jag på att de får ordning på strulet så jag slipper brusa upp mig allt för mycket....

Annars så känns det verkligen att julen är nära nu, alla verkar så hispiga över att hinna göra ditt o datt:-D
Själv är jag inte klar med allt men vad fasiken....jag hinner:-D
Nu är jag inte den som bara måste baka allt som tillhör julen: julknäck, ischoklad mm. I ärlighetens namn så har jag aldrig gjort dessa saker:-D Men men, kanske i år, vem vet;-)
Lussebullar ska vi baka nån dag med Emmelie som tjatar om det, det har blivit lite av en tradition här:-)
Linnéa och Selina har bakat pepparkakor och det får räcka så, gillar de köpta mera nämligen:-D
När det kommer till julmaten så äter vi inget som måste förberedas innan utan det mesta görs på julafton förrutom skinkan som görs klar kvällen innan:-) Och möjligtvis köttbullarna:-)

Granen ska väl upp nån dag nästa vecka....fast jag vete fasiken vart den ska få plats:-D Men det löser sig det med:-D
Som ni hör så tar jag det mesta med ro just nu:-) Jag känner att det finns ingen anledning till att stressa upp sig för allt blir klart förr eller senare i alla fall;-)

Sen till slut så vill jag bara klargöra en sak till en liten del av mina läsare (de flesta behöver inte alls bry sig.....de jag är ute efter VET att det är de jag menar):

Jag har på senaste tid hört om olika rykten som går här i Märsta om mig/oss och jag är helt säker på att det finns rätt många Märstabo som läser hos mig och några av er är nog till och med de som kan känna sig träffade!
Rykten som att jag/vi skulle skaffa barn bara för att slå en rekord i antalet tvillingar eller att jag vill hamna i Guiness rekordbok är så befängda att jag kan inget annat än skratta åt de dumma människor som sprider runt dessa saker! Och jag kan inte tycka annat än att de som sprider runt sånt dynga och ännu värre, de som tror på sånt dynga kan inte han en speciellt hög allmänutbildning! Till och med de med få hjärnceller borde med lite hjälp av logik eller om inte det så google-sökning kunna fatta/få fram att det är helt omöjligt för mig att slå såna rekord OM JAG NU VILLE DET!! Som en av mina läsare skrev förrut så finns det 2st kvinnor i Sverige som fått 6 par tvillingar VAR och med bara hjälp av lite lite logik så skulle jag aldrig hinna med det....jag är ju fy fan snart 39år gammal liksom:-D
Och att få komma med i rekordboken är ännu mera omöjligt! Jag har nu inte googlat om vem som har mest barn i världen men jag vet en familj i Sverige som har 17 barn och de har INTE  flest barn i Sverige! Det finns en familj i Usa som har 19 barn men jag tror inte att ens det är rekordet! Så snälla ni, räkna själv.....hur skulle jag hinna få minst 9 barn till....fast det skulle nog ändå behövas ännu flera barn???
Så summa kardemumma: KOLLA FÖR HELVETE UPP FAKTA INNAN NI SPRIDER RUNT MASSA IDIOTI! I slutändan är det ändå bara NI- dygnspridare som får er själva att se ut som små idioter mohahaa

Så, nu släpper vi den biten också:-D:-D


Kommentarer
Postat av: Grynet

Vad är det för lärare som försvarar en sådan mobbare med en sån jävla lam ursäkt som att "hon vill bara bli kompis". Vilket jävla bullshit säger jag bara!

Stå på dig och peppa din dotter och hennes kompisar att de inte ska ta åt sig, utan istället försöka gå med flaggan i topp.

Lycka till och hoppas det slutar snart.

2010-12-15 @ 13:00:45
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Grynet

(förresten: jag bor i Märsta och kan trösta dig med att jag aldrig hört det där skitsnacker!)

2010-12-15 @ 13:01:51
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Susane

Jag är så nyfiken på hur din rutin ser ut en helt vanlig vardag? Kan du inte skriva om det, snälla?

Jag är en sjubarnsmamma som drömmer om och planerar för fler barn. ;)

Men jag har ett problem, jag tycker inte städning är så jättekul precis. Jag vill gärna ha fint omkring mig och min familj men det tar ju sån tid när man har många barn och det finns ju roligare saker att göra, som att hitta på grejer med barnen tex...

Behöver lite inspiration för du verkar då ha ett välstädat hem! :)

Hur mycket av hemarbetet gör din man och dina barn, eller ligger allt/det mesta på dig? Hur planerar du din städning för att hinna allt?

Kram!

2010-12-15 @ 13:04:37
Postat av: Helena

www.duggarfamily.com har 17 barn, som alla har ett namn på J. På deras hemsida kan man se ett enormt stort hus, så lyxigt som det går an, och det längsta köksbordet jag sett...

Stå på dig Mirka, gå till rektorn om du så behöver. Bra att du inte stressar nu för jul, utan tänker att det ordnar sig. Hur gick det för Peter på husvisningen?

2010-12-15 @ 13:17:04
Postat av: susanne

Hej på dig!!

Jag ville bara berätta om hur jag gjorde när min son vart på hoppad av en pojke. När inte skolan tog det på allvar så gick jag och min son hem till pojken och hans familj. Och det tog SKRUV. Efter det så vart det lugnt. Jag skyddar min familj som attan. Ingen ska vara elaka mot mina barn.

Hoppas det blir bättre för din dotter.

Kramar till er..

2010-12-15 @ 13:29:42
Postat av: lovisa

så söta så:)

2010-12-15 @ 13:39:16
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: sussu

Hej här i Finland är det vanligt att man får mer än 15 barn.

Vissa har till och med över 20 barn. här där jag bor.

2010-12-15 @ 13:47:04
Postat av: sessan

Hej varför ska du ta fvp?

2010-12-15 @ 13:50:34
Postat av: Anonym

Min farfars mamma födde 21 barn, 18 överlevde upp till vuxen ålder. Alla föddes hemma dessutom! Slå det du! ;)

2010-12-15 @ 14:12:15
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att din dotter ska behöva ta nån skit, säg till henne att slå tillbaka!

2010-12-15 @ 14:14:22
Postat av: Anonym

Låt Linnea stanna hemma från skolan tills den där skiten är över.

2010-12-15 @ 15:13:26
Postat av: Mirka Norrström

Grynet: Jag försöker få dottern att bara ignorera allt...svårare att få Kevin att göra det, han vill gärna skydda syrran:-D



Susane: Då skriver jag ett inlägg om det;-)



Helena: Det var Duggar-familjen jag menade och de är numera uppe i 19 barn:-D Att gå till rektorn hjälper inte allför mycket, han är rätt mesig tyvärr.

Husvisningen gick bra...men vi väntar först o främst på vårt huvud-objekt:-)



Susanne: Vi drar oss inte ifrån att prata med föräldrarna MEN tyvärr så i vissa fall hjälper det inte alls för det finns de som inte tror på att deras barn gör sånt och påstår man annat så är man rasist:-(



Sussu: Visst menar du då laestadianer?



Sessan: Eftersom jag är över 35år....



Anonym: Du ser....det är svårt för mig att slå sånt:-D



Anonym2: Kanske gör det snart:-D



2010-12-15 @ 15:59:42
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mia Fridh

Vad fina pepparkaksgubbar och Tomte. Kommer i håg själv när man var liten och skulle vara Lucia eller tärna. vad man såg fram till detta i skolan



Kram till er fina barnen

2010-12-15 @ 16:07:34
Postat av: Josannah

det där händer också min son, han är kompis med en pojke som de har gått ihop, och är grannar, men i skola när den pojken är med andra vänner så de mobbar min son. sa åt min son att han ska skita i den pojken för en kompis vill inte va elak mot egen vänner oavsett.



och sonens pappa hade snackat med en annan barns föräldrar som polisanmälde honom för att han ofredade deras barn, när han skällde ut honom för att bråka med våra son, sparka osv.. så det finns tyvärr föräldrar som tror på att egna barn är ängla barn oavsett vad de andra säger. bah!



ingen barn förtjänar att bli behandlad som Linnea eller min son, Elijah.

2010-12-15 @ 16:14:03
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilka sötnosar till tomtar och pepparkaksgubbar =D.



Hahaha annars är du lika skön som vanligt när du ger svar på tal fortsätt med det=D



Och du gör alldeles rätt med tanke på mobbningen skulle också gå i taket om nåt sånt skulle inträffa.



Kram

Lotta

2010-12-15 @ 16:14:54
Postat av: Izabelle

Så söta tomten och pepparkakorna var :) haha!



Fattar inte, har inte Linnéa gumman haft problem med någon mer idiot? typ för längesedan, något sådant, eller kanske inte var Linnéa?

aja, hon som gör det verkar inte ha mycket i huvudet, dock vet man ju inte om Linnéa har sagt/gjort något heller...



2010-12-15 @ 16:23:46
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: knuza

Om det händer på hemvägen också så kan dom väl försöka hålla kvar den där tjejen längre än dom andra så kan hon inte vara på Linnéa .. Så fick dom göra för mig här när jag var mindre .



Dock så löser det inte det osm händer i skolan men då finns det iallafall någon vuxen i närheten(?)



Hoppas verkligen att det löser sig , men hälsa att det inte är hon som gör fel och att hon ska vara stark . Hon kommer att vara strollt över sig själv när hon blir äldre då :) Har varit med om samma sak .



Kram

2010-12-15 @ 16:55:51
URL: http://knuzaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror nog bara att de flesta människor inte riktigt kan förstå hur man kan välja att ha så många barn.



Varför har du o din man valt att ha fler än 10 barn t.ex.? Är det "olyckor" lr planerat?

2010-12-15 @ 17:43:35
Postat av: Jennie

Hej..Gillar dig och din familj..Hoppas allt löser sig för Linnea :-). Blev bara så irriterad på kommentaren innan mig som är anonym (fegis). Varför läser denna personen denna underbara blogg om personen inte kan förstå att vissa vill ha många barn.. Själv har jag två flickor. Hade min ekonomi varit bättre så hade jag velat ha några barn till... Tack för en bra blogg..Kram Jennie

2010-12-15 @ 17:58:43
Postat av: sussie

Hej Mirka. Va ett tag sen jag skrev här på din blogg. Men tänkte göra det, man blir bara så less när man läser att folk tror man ska slå rekord i att födda barn. jag kan säga jag beundrar er för att ni skaffar ett till. Jag har sj 5 st och det är rätt bra. Men hade jag kunnat få ett till hade jag det. Men nu tycker jag att jag är för gamal jag har fyllt dom 40 nu så. Man ska ha ork och tiden mång år fram med. Jag har mina mellan 19 år och ner till 4 år. Så ja dom är ganska spridda. Men som läget är nu så tror jag inte jag skulle orka det. Jag bråkar varje dag med min 19 åring och kan säga det söker mig jättemkt. Idag va jag en jävla kärring och ingen mamma att ha. Men ibland finns det underbara dagar med. Dom är nog fler än sällan ska jag säga men ändå. Du verkar vara en stark person som orkar med att skit du får utstå runt om dig. Hoppas att det snart löser sig för Linnea för inget barn ska behöva gå igenom något sånt.Lika jag har beundrat er länge att ni fixar att bo i lägenhet så många. Det tycker jag e skit starkt med även om man läser att ni letar hus. Nu blir ni ju en till men finns det hjärterum finns det ju alltid plats. Kram på er.

2010-12-15 @ 18:03:46
URL: http://mypersson.myshowroom.se
Postat av: sussie

Hej Mirka. Va ett tag sen jag skrev här på din blogg. Men tänkte göra det, man blir bara så less när man läser att folk tror man ska slå rekord i att födda barn. jag kan säga jag beundrar er för att ni skaffar ett till. Jag har sj 5 st och det är rätt bra. Men hade jag kunnat få ett till hade jag det. Men nu tycker jag att jag är för gamal jag har fyllt dom 40 nu så. Man ska ha ork och tiden mång år fram med. Jag har mina mellan 19 år och ner till 4 år. Så ja dom är ganska spridda. Men som läget är nu så tror jag inte jag skulle orka det. Jag bråkar varje dag med min 19 åring och kan säga det söker mig jättemkt. Idag va jag en jävla kärring och ingen mamma att ha. Men ibland finns det underbara dagar med. Dom är nog fler än sällan ska jag säga men ändå. Du verkar vara en stark person som orkar med att skit du får utstå runt om dig. Hoppas att det snart löser sig för Linnea för inget barn ska behöva gå igenom något sånt.Lika jag har beundrat er länge att ni fixar att bo i lägenhet så många. Det tycker jag e skit starkt med även om man läser att ni letar hus. Nu blir ni ju en till men finns det hjärterum finns det ju alltid plats. Kram på er.

2010-12-15 @ 18:06:19
URL: http://mypersson.myshowroom.se
Postat av: angelica

Älskar din blogg!

2010-12-15 @ 19:05:06
URL: http://psychobillybabe.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Jag vill bara säga att jag gillar din blogg jätte mkt och förstår inte vad de är för elaka människor som kan sprida ut ngt sådant om er familj, ni verkar ha det så mysigt!

Ha en bra jul! Kram Helena

2010-12-15 @ 19:45:14
Postat av: Michaela Lejonberg

Fin tomte och fina pepparkakor du har du Mirka:) Försökte få min son att vara tomte oxå, men icke... LUCIA skulle han vara så ok, det fick han!



Vad är det för en skitunge som är så elak mot din dotter? ADHD-barn eller? Stackars Linnéa säger jag bara! Hoppas de får bukt med det från skolans sida så Linnéa och hennes kompisar får vara trygg i skolan och även på väg dit och hem!



Och vilka idioter som sprider sån skit om er! att ni skaffar så många barn är ju helt upp till er, vill ni ha så många barn så vill ni! Folk ska sluta lägga sig i saker de inte har med och göra! Du är en fantastisk mamma! Vilken energi du verkar ha Mirka! Den energin har INTE jag och jag har jag bara ett barn, dock med neuropsykatriskt funktionshinder, Autism så det är lite speciellt. Men ändå, du har 10 barn och har sån energi!! Jag beundrar dig Mirka!!!



Kramar i massor till er alla och extra kram till Linnéa, hoppas det ordnar sig för henne!



//Michaela

Postat av: lena

Min dotters svärmor har 16 syskon, tror inte det varit mer bekymmersamt där än hos vilken familj som! =)

2010-12-15 @ 20:40:53
Postat av: Kicki

Hej Mirka, jag tycker du är stentuff! Är själv fd Märsta-boende så jag var mest intresserad denna gång ang vilken barnmorska du har på mvc? Har du samma varje gång? Jag hade senast en spansk kvinna som var trevlig och innan dess en liten virrig dam som flyttade till ett annat mvc sen.

2010-12-15 @ 20:52:21
Postat av: Sofia

Usch, stackare, hoppas tjejen slutar ge sig på dem!



Tragiskt med rykten. Hoppas vinterkräksjukan försvinner snabbt!

2010-12-16 @ 01:19:31
Postat av: sussu

Ja jag menade lestadianerna

2010-12-16 @ 09:09:56
Postat av: Chain UF

Handtillverkade smycken: www.chainuf.blogg.se

2010-12-16 @ 09:33:11
URL: http://chainuf.blogg.se/
Postat av: Åsa

skrattar Detta inlägg var ju bara underbart, det om att slå rekord alltså. Det är ju precis så man gör när man känner att man vill ha ett barn till.

Hmmm... Jag tror vi skaffar oss ett gäng bara för att komma med i Guiness rekordbok. Eller inte!



Era barn kan skatta sig lyckliga över att få så många syskon, det kommer alltid finnas någon där för dom. Jag önskade mig alltid ett gäng syskon när jag var liten, men får nöja mig med ett. =)

2010-12-16 @ 09:41:07
Postat av: Studiobootleg - alltid ny musik!

Hej där. allt bra?



Ville bara tillägga att du kan hitta de nyaste spotifyspellistorna på min blogg samt, nya låtar från Nelly Furtardo, Kanye West och Lil Wayne samt en Swedish House Mafia doukumentär. spana in det:)

2010-12-16 @ 10:55:26
URL: http://studiobootleg.com
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Vilken fin och mysig blogg du har =)

2010-12-16 @ 11:27:13
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Therese i göteborg

Vilka idioter på skolan, tycker verkligen att du ska stå på dig när det gäller dom, va är detta för några föräldrar som tillåter att ens barn tar strypgrepp fy f-n alltså.

och dessa som sprider rykten är bara avundsjuka för dom inte har sån fin familj som du har, krya på er i vinterkräksjukan och hoppas ni andra klarar er.

kram Therese

2010-12-16 @ 13:23:29
Postat av: 19 år och mamma

Är du gravid igen? (inskrivning på MVC) ? :D

2010-12-21 @ 13:23:26
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: annika wahlberg

God jul på er hela familjen!/

Stora kramar från vår familj i Flen/Annika

2010-12-21 @ 20:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0