Den hittade till oss också!

Vaddå, vaddå...undrar ni kanske??
Ja, absolut ingenting roligt, festligt eller intressant.....bara lite kräksjuka!!

Alice var den som körde igång, mitt i matlagningen kom hon och spydde ned köksgolvet....
Ca. 10 min senare var det Selinas tur och hon prickade in badrumsgolvet och hela sig själv....
Efter drygt en timme kom det en skvätt till ur Alice men det kom i spyhinken som tur var...
Efter ytterligare en dryga timme kom det en liten skvätt ur Selina, även det i hinken...

Jag som har tvättat heeela dagen fick börja om i tvättstugan igen och när jag nyligen kom upp så hade Victor spytt ned hela hallgolvet!

Så ser våran onsdags-eftermiddag/kväll ut so far......Hoppas att ni har det bättre:-D
Och jag hoppas att det blir något lugnt inatt.....

Resten av veckan får alla barnen stanna hemma från skola/dagis.

Jag är ändå glad att detta kom nu så hinner alla bli friska till julen:-) Och i ärlighetens namn så kändes det skönt när Alice hade kräkts! VAD?? jo för jag har gått i helspänn i väntan på detta och hoppat nästan till vid varje hostande mm Nu är kräksjukan här så nu kan jag "slappna av" liksom....nu är det bara till o rida igenom skiten:-D

Kommentarer
Postat av: Loka

men fy... :(

2010-12-15 @ 20:22:20
Postat av: Anneli

Här är det minstigen som verkar ha haft det natten mellan söndag-måndag nu är det bara i blöjan det är fy och bläää.

Så går oxå och väntar om nästa ska falla in eller om det va någe annat hon hade...

2010-12-15 @ 20:31:07
Postat av: Carina

Uh! Hugaligen! Hoppas ni klarar er skapligt och att dom prickar in hinkar o toalett.

2010-12-15 @ 20:43:39
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Carolin

Stackar stackars er tur i oturen att det kom nu

hoppas verkligen att ni hinner bli frisk innan julaffton så inte magsjukan går runt runt så alla blir sjuk mer en en gång innan jul lycka till magsjuka är det värsta jag vet här upp i östersund har vi en dum styg parasit i dricsvattet så allt vatten måste koas innan man dricker eller så blir det flaska på vatten troligast resten av året flera tussen har ått magsjuk inte kul jag har dok klarat mig ännu krya på er Kramar Carolin i östersund

2010-12-15 @ 20:51:30
Postat av: Ingela

Hoppas det går fort förbi och att alfall nåra av er slipper...Krya på er kram!!!

2010-12-15 @ 21:38:21
Postat av: Åsa

Fy stackars er. Hoppas verkligen ni är friska till jul, å att det blir någorlunda lindrigt.



Kram Åsa

2010-12-15 @ 22:47:06
URL: http://bondkk.blogspot.com/
Postat av: Cissa

Åh, stackare! Det är min stora mardröm! Magsjuka! Detta året startade vi med en sån pärs, där den vandrade igenom hela familjen, när en blev frisk blev nästa sjuk... Ingen bra start på året!



Krya på er och hoppas att det blir lindrigt!



Kram!

2010-12-15 @ 23:19:04
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: sargit

Stackars er! Hoppas, hoppas att det går fort över och att de andra klarar sig undan.

Tyckte att det var det värsta förra året då vi fick vinterkräksjukan hela familjen helgen före jul, som tur var så var inte jag och M-P sjuka samtidigt utan hade ett dygn emellan oss...

Men som du vet så klarar man av mer än vad man tror.

Vill bara säga att jag beundrar dig och Peter som får allt att fungera och hur du orkar med alla vardagssysslor.

Själv orkar jag knappt med vår lilla lägenhet för att inte tala om tvätten ;)

Sköt om dig!

Kram

2010-12-15 @ 23:35:08
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Hanna

Jag var sjuk i fredags natt i kräksjuka, först i dag började ena dottern spy tätt följd av den andra.. Hoppas bara min kille på 5 månader håller sig frisk. Jag är jätteglad över att de spyr samtidigt även om det är dubbelt jobb men man slipper iaf att hålla på med skiten i omgångar...Jag klagar på den tvätten det blir efter två barns spyande.....=)

2010-12-16 @ 00:25:38
Postat av: Hanna

Uchhh stackare jag kan inte ens tänka mig 10 barn som ska möjligen genomgå kräksjuka/magsjuka.

Jag har 1 barn, hon är 2,6 och har ALDRIG haft magsjuka/käksjuka.



Jag själv har inte haft det sen jag var 10 år och nu är jag 24.. ändå har ALLA mina syskon haft det under åren då jag bodde hemma!



sen är jag emetofob INTE kul!

krya på er

krams

2010-12-16 @ 04:26:14
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

uusshhh Urrk..inte kul..men tur att det är nu och inte till jul..



Hoppas du klarar dig..



mvh camilla

2010-12-16 @ 08:38:19
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Mamma M

Stackare...men ändå verkar du så "positiv" o oberörd...så härligt.

Själv blir jag helt knäckt när sånt händer, då har vi bara två barn o det går över hyfsat snabbt.

Men jag blir sån även att jag vet att det inte går att påverka.



Hoppas ni tar er igenom det denna veckan så ni kan få en frisk jul!

2010-12-16 @ 09:33:35
URL: http://blogg.mama.nu/mammam
Postat av: annapladder

Alltså, Mirka, du är verkligen den PERFEKTA tiobarnsmamman (eller elvabarnsmamman, tolvbarnsmamman, var än du vill landa!). Jag menar allvar - jag har två barn och jag skulle ALDRIG kunna vara så positiv till att magsjukan slagit ned i familjen, som du är. Du tar tag i alla sysslor utan att gnälla det minsta och du ser det positiva i allt. Ta inte åt dig av all skit som folk skriver på bloggen/skvallrar om på stan. Du är fantastisk! Längtar tills jag får se mer av er i rutan. KRAM!

2010-12-16 @ 10:15:39
URL: http://annapladder.wordpress.com
Postat av: annci

Hoppas inte alla åker på det! Styrkekramar till dig! Jag har bara 4 barn o de små har varit hemma från dagis flera veckor då jag har en liten på en månad o jag fasar så för denna magsjuka. Så fort barnen hostar till eller säger att de har ont i magen e jag på helspänn. Krya på er!

2010-12-16 @ 10:27:20
Postat av: Sofie

Kan inte annat än hålla med annapladder, du är helt otrolig, suverän. Den bästa mammman ever. Sug i dig av alla fina kommentarer du får. Jag skulle verkligen behöva hälften av den energin du har. Gillar er!

Krya på er nu för jag antar att ni alla kanske får en släng av magsjukan!

STOR KRAM!

2010-12-16 @ 11:11:17
URL: http://sofiesfamiljeliv.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Vi hade förra veckan krya på er

J

2010-12-16 @ 11:57:39
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Anna

Här är det samma sak. Jag har 8 barn och magsjukan härjar här. Håller med dig om att man vart på helspänn vid minsta lilla hosta...och nu vet man och som tur är går det ju fort över i alla fall för oss.

Kram på dig från en annan mångbarns mamma :)

2010-12-16 @ 12:05:17
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Mia Fridh

Det värsta som finns Stackars er

Det verkar som att det går överallt. och jag själv är jätte rädd för detta



Krya på er



Kram

2010-12-16 @ 12:05:37
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy

Jag undrar en sak iom att jag själv nyss varit gravid (min son är 3,5 månad). Jag hade ingen svår graviditet men den tärde ändå på mig.



Det jag undrar är, hur orkar du vara gravid? Och hur mår din kropp efter 10 graviditeter?



God Jul på er!!

2010-12-16 @ 12:07:32
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: alvin

du är en så sjukt bra mamma.

krya på er!

2010-12-16 @ 12:08:51
Postat av: martina

Usch vad tråkigt.. Vi har precis frisknat till från skiten, minstingen började förra torsdagen och i måndags torkade vi sista spyan.. Men jag tänker som du, hellre nu än nästa vecka. :-)

2010-12-16 @ 12:13:22
URL: http://martinas.myshowroom.se
Postat av: Anonym

usch..har samma problem här hemma..äldsta dottern kräks 2 gånger i halvtimmen..ibland på golvet och ibland på golvet...och jag som fick ett städryck tidigare....nu är det bara att börja om.

Hoppas det snart går över för er!

kram

2010-12-16 @ 13:14:18
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ogillar SÅKLART kräksjukan men STORbeundrar din inställning:-) "Rida av skiten":-)

2010-12-16 @ 20:41:04
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Michaela Lejonberg

Kräksjuka är hemskt!!

Walther insjuknade med hög feber i måndags kväll och sen kräktes han ett par gånger i våran säng under natten! Sen har det varit lugnt förutom den där dumma febern som håller i sig! Fast den är inte så hög längre!



Hoppas ni andra klarar er!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0