Härligt väder:-)

Vi har haft helt underbart väder igår och idag, solsken och rätt varmt:-)

Igår hade jag tvättstuga från kl. 10.30 så vi gick ut allihopa då. Peter och ungarna jobbade med uteplatsen, flyttade på buskar mm. Jag tog hand om tvätten och sörplade kaffe och babblade med Gitta som kom på besök med sina barn:-D
Det märks verkligen hur ungarna stormtrivs här och de går runt och leker och har redan fått många nya vänner:-)

Gitta gick hem strax före ett och vi började göra ordning för lite grillning.
Vi var nog ute till kl. 15 sen var det dags för Thor att få vila en liten stund:-)

Eftersom alla hade sprungit in och ut med skorna på så fick man gå några rundor med dammsugaren.....
Gjorde iordning bebisens säng så nu är den bäddad och klar sånär som en bebistäcke som behövs införsskaffas:-)
All frisk luft tog ut sin rätta och jag var helt slut resten av kvällen. Somnade i soffan och vaknade först kl.03.30 då jag flyttade mig till sängen:-D

Selina-klätterapan:-)


Victor


Alice hjälper Oliver:-)


Linnéa (som är sur för mnågot*S*)


Thor som bara vandrar runt och njuter:-D


Lite trädgårds-arbete:-)


Alice matar Thor med korv:-)


Idag bestämde vi oss för att ta en promenad med ungarna:-) Kevin, Linnéa och Jennifer lekte med sina kompisar och valde att inte följa med....

Vi gick till dammen som ligger i skogen nära vårt gamla bostadsområde....Ungarna älskar att vara där:-)






Efter en lekstund där gick vi till affären för att köpa lite korvbröd, majskolvar och en födelsedagspresent (Alice och Oliver ska på kalas imorgon).

Väl hemma igen så startade vi grillen och grillade korv och majskolvar och alla åt med god aptit:-D
Ungarna sprang runt och lekte och vi alla njöt av solen:-)

Thor jobbar hårt:-D



Gott med mat:-D




I väntan på mera mat...



Jag gick in med Thor runt kl. 15.30....inte för att han ville men jag tyckte att han kunde behöva vila en liten stund ändå. Passade på att städa lite och Thor somnade i soffan till ljudet av dammsugaren.

Min mamma kom på besök och jag bakade choklad-muffins. Vi fikade en stund men Thor tjatade om att gå ut igen så fort han hade vaknat så då gjorde vi det:-) Vi satt och tittade på Peter som jobbade hårt med buskarna:-D Även min styvpappa kom och gjorde oss sällskap....

Nu är det lugnt i huset och jag hör soffan ropa på mig *jäsp*.....


Kommentarer
Postat av: Jenny

Glad Påsk! Härliga bilder:)

2010-04-03 @ 22:28:33
Postat av: Angelica

Oj har ni fortfarande snö kvar? :O Vi har bara någon hög hit och dit. Låter som en fantastisk dag! :)

2010-04-03 @ 22:28:41
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Annika

Hejsan!!



Vilka underbara bilder ni tagit =)

Tänkte bara höra med dig om du någon gång haft foglossning?? Är gravid i vecka 18 med mitt tredje barn och har redan grym foglossning. Om du också haft det, hur har du orkat fortsätta skaffa fler?? Jag skulle så gärna vilja ha många barn men det e ju jobbigt att man ska må så här redan =(

Hoppas ni haft en trevlig påsk och att den förblir så tills den är slut =)

Annika

2010-04-03 @ 22:43:56
URL: http://mysteriumamorvincitomnia.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka.

Härliga bilder.

Vi va med ute hela dagen igår det är så gott när man kan vara ute barna kan springa runt som de vill.

Hoppas att det blir lika fint idag. Ha en fortsatt trevlig påsk. Kram

2010-04-04 @ 08:12:02
Postat av: Jennifer

din blogg är super mysig att läsa <3

2010-04-04 @ 08:46:24
URL: http://mammajennifers.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jaaaa, solen är underbar! Åh, vilken härlig dag ni hade!!! Även mina barn har varit ute hela dagarna nu utan en massa vinterkläder!

Vi har nästan ingen snö kvar här i Dalsland och den "vårflod" som vi trodde det skulle bli när snön smälte, har uteblivit, tack o lov! Vattnet har torkat i solen och av vinden eller runnit undan riktigt bra! Kram på er!

2010-04-04 @ 20:11:15
Postat av: Jannice Lindell

hrligt ni verkar ha haft de :) Bor ni i radhus nu lr? Så grymt att dina barn somnar till höga ljud som dammsugaren. de gör min med. men vissa kompisar barn är vana vid de tysta o kan ionte alls somna utan att de ska va helt tyst.. de blir som man gör de till. bra att dom kan somna med ljud tycker jag. kram

2010-04-04 @ 23:33:57
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej! Jag är ett stort fan av familjen annorlunda (vi planerar vår egen stora familj) och tycker att det är roligt att följa din blogg! Nu när jag läste vad du skrivit om barnen i vänsterspalten, dök det upp en liten fundering, jag får nämligen inte ihop det rent siffermässigt... Det står att Emmeli är 22 och att hon varit som en dotter för dig sen hon var 3. Men då borde inte Mikaela, som är 16 varit född... Blev bara lite fundersam och det vore roligt om du villa svara :) Fortsätt skriva, när man läser om er blir man verkligen sugen på en riktigt stor familj :)

2010-04-05 @ 17:58:29
Postat av: hemma hos Bus

Hej på dig!

Skoj att kunna titta in till dig via din blogg. Hoppas att ni har det bra allihopa. Ni var suverän i TV,saknar er. Kram

2010-04-05 @ 18:39:44
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Postat av: Marie med 3 barn

Skrev och frågade dig lite om barnkläder den 3/4. Om du hinner besvara mina frågor blir jag jättaglad. Om du inte vill svara i bloggen, så maila mig vetja!

Så mycket snö ni har, förresten! Fina bilder. Kram!

2010-04-05 @ 22:31:00
Postat av: Mirka

Annika: Har alltid haft foglossningar och det har kommit tidigare+värre efter varje graviditet. Men har inte varit så dålig att jag behövt kryckor el.dyl. Har nog lärt mig att hantera och acceptera foglossningarna;-)



Jannice L: Vi bor i ett hyreshus, 2-våningslägenhet på bottenplan och med uteplats:-) Vi gjorde "misstaget" att ha det tyst runt om när Kevin var bebis....Men inte efter det:-D Thor har sovit sina första 1,5år i vardagsrummet så han är van vid alla sorters ljud och sover bra:-)



Jenny: Förstår inte riktigt hur du menar ang. Emmelie o Mikaela?? Emmelie är 23år nu (glömt att ändraS)född-86 och har en annan mamma än Mikaela född-93. Jag lärde känna E:s mamma och E precis efter att de hade separerat (Peter o E:s mamma).Och var under många år bästis med E:s mamma och där av min nära relation till E redan då:-) Det var E:s mamma som trixade ihop mig och P (som hade haft ett stormigt förhållande med Daniels o Mikaelas mamma)....Blev du klokare:-D



Hemma hos bus: Vi har det bara fint, tack:-)



Marie m 3 barn: Ska gå och svara där du skrev;-)

2010-04-05 @ 23:27:53
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej hoppas att allt är bra med er! Det har varit helt underbart att se er i tv!

Jag har själv 7 barn och vill ha fler.

Men jag är lite rädd för med nummer 7 blöde jag jätte mycket efter förlossningen men dom sa på förlossningen att man blöder mer när man har fött många barn.

Ingen i min närhet har så många barn så jag har ingen jag kan fråga.

Hoppas att du vill svar mig blöder du mycket precis efter förlossningen?

Du får gärna svar till min e-mail adress..

Kram!! Tessan

2010-04-06 @ 00:36:44
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Vilken fin liten mage du börjar få nu! Kramar

2010-04-08 @ 01:20:30
URL: http://www.novaliesmammaa.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Ja då, jag blev klokare! Tack :) Roligt att läsa bloggen tycker jag!

2010-04-08 @ 13:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0