Liten fundering

I söndags när jag och alla barnen gick ut på gården så passerade vi 2st yngre kvinnor med 1 barn..... Maken stog på balkongen och hörde dessa kvinnor(som vi inte känner alls) prata när de gick förbi vårt hus (de hade nyligen passerat oss då). Då hade de pratat med en negativ ton om mig och barnen! Typ : " Fy fan, det är som ett dagis ute!", "Ja, de lär ju få massa pengar i bidrag" mm!
Jag och maken brukar oftast inte längre bry oss om sånt idioti men ibland surnar man ändå till!!
Alltså, vad är det för idioter?!?
Har dee ingen hjärna att tänka med el?!?
Är det så jävla svårt att fatta att vi blir inte rika på barnbidragen fast vi har många barn!!! Att ha många barn kostar också därefter och lite till! Barnbidragen täcker nog våra matkostnader thats it!
Alltså, är folk avundsjuka och ser bara barnbidrags-beloppet eller? Då är man ju verkligen dummare än tåget!
Vi får ju inte ett dugg mer än vad alla andra får per barn men kan nog rätt enkelt lova att vi betalar ut mera i slutändan! Tänk er bara när några ska ha nya cyklar , skriskor, hjälmar mm mm. Tror folk att man lägger undan bidraget och låter barnen ärva från varann år efter år efter år.....?
Äsch, inget att bry sig om (men nog kommer jag att ta ett snack med de 2) jag vet men jag fattar inte att folk inte kan tänka längre än näsan räcker! Idioter!



By the way......I nya Vi föräldrar finns det ett reportage om stora familjer.....Och vi är med i en liten hörna;-)

Kommentarer
Postat av: anna

på dom bara...ungar e d härligaste som finns juh, varför inte ha många om man kan!!!!!

kram på dig, hoppas att du mår bra o att magen växer!

2009-11-03 @ 15:07:00
Postat av: Tess W

Sånt där får du inte bry dig i!

Finns tyvärr alltid folk som inte kan vara tysta om saker de inte har med att göra.



Jag har nog inte skrivit förr men ramlade in här eftersom jag gillar Familjen annorlunda!

Ska bli kul att "lära känna" eran familj också.



Har själv tre barn men om inte om fanns skulle jag ha fler!

Är så glad för de jag har, finns många som inte får det antal de vill så tre är jag tacksam för!



Stora kramar Tess W

2009-11-03 @ 15:54:44
Postat av: paola

Ja, det finns alltid ngn som "retar" sig på att vi är en stor fam. Sen finns det dom som tycker det är häftigt.

Skulle man bli rik på barnbidragen?...hm ska kolla mitt bank-konto. Nej, det var tomt efter dylika inköp för vintersäsongen, vinterstövlar, overaller, och allt som dom vuxit ur etc.

I slutendan betalar vi väl tillbax?...barnen blir stora och bidrar dom med sin del till staten hihi.

Avensjuka, och noll koll på verkligheten.

Skäll ut idioterna!

Kramkram

2009-11-03 @ 17:49:11
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se
Postat av: Anneli

Vad säger man idioter är för snällt tror jag att säga.



Kram Din vän

2009-11-03 @ 19:13:04
Postat av: hanna

Fast ju fler barn man har ju mer pengar får man ju, flerbarnstillägg, inte så insatt i det hela. Men är det inte så?:)

/ Hanna

2009-11-04 @ 00:27:21
URL: http://frokenwalli.blogg.se/
Postat av: Mirka

Anna: Du har rätt:-) Mår bra och magen den växer fint;-)



Tess W: Jag vet, man ska bara skaka av sig sånt.... Lite läskigt blir det att se oss själva på tv:n, vet om alla diskutionerna som var om de andra familjerna i säsong 1 så man är ju lite nervös liksom....tänk om ingen gillar oss typ;-)



Paola: Du har också så rätt så! Vi har många barn som kommer att betala tillbaka sin del till staten sen! Kram på er:-)



Anneli: Tack gumman:-) Hur mår barnen och bebisen i magen?? Saknar er! Kram



Hanna: Jo, visst får man flerbarnstillägg men det gör oss inte rika det heller;-)

2009-11-04 @ 10:09:55
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vilka idioter. Jag har 7 bröder o vet hur folk kan vara.

Har själv 3 barn o vill ha fler barn. Både mannen o jag kommer från stora familjer. Man hör konstant att ni har ju redan tre varför ska ni ha fler barn. ibland blir jag ledsen. att folk alltid ska ha masa åsikter om andra som de inte ens känner.



Fina barn har du.

2009-11-04 @ 11:03:00
Postat av: Kadri

Men vilka idioter. Jag har 7 bröder o vet hur folk kan vara.

Har själv 3 barn o vill ha fler barn. Både mannen o jag kommer från stora familjer. Man hör konstant att ni har ju redan tre varför ska ni ha fler barn. ibland blir jag ledsen. att folk alltid ska ha masa åsikter om andra som de inte ens känner.



Fina barn har du.

2009-11-04 @ 11:03:41
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: gitta

ja jag förstog inte heller hur dom kunde kläcka ur sig någo liknande,varför bry sig i sånt man inte har o göra me då kan man ju tex ta o vädra åsikter om dom som bara har ett barn oxå finns ju massa prat om att de inte e bra heller o att barnen växer upp o lär sig inte dela osv nu vet jag ju inte så mycke om de utan kan bara referera till Lucas som e ensam barn o vi vet ju båda hur han är *lite ego/bortskämd* ha ha ha så gnälla ska de om allt e bara stänga av och skaffa skit filter till öronen ;) kram på dig :P

2009-11-04 @ 19:59:57
URL: http://gitts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0