I-lands problem

Jag har, som den barnvagnsnörd jag är, redan nu börjat fundera på över vilken vagn vi ska skaffa till lilla pyret så småningom...... Har bara en Emmaljunga Scooter och en Brio race just nu och de duger ju inte till en bebis;-)
Har testat många många vagnar de senaste åren, ca.30-35st tror jag och gillar nog mest Brio och Emmaljunga. Båda två har några mindre bra detaljer men är i överlag de som fyllt våra behov bäst hittills.....
Kollade runt på Brios och Emmaljungas hemsidor igår och är lite besviken på de nya vagnarna:-( Brios är inte alls lika fina som de var för några år sedan tyvärr och Emmaljunga har fått några nya modeller som ser ut att komma från rymden eller nåt.....Sen tycker jag att färgerna på Emmaljungas har inte ändrats på länge.....
Har alltid varit sugen på att testa en Urban Jungle eller Bugaboo men tror inte att de blir så bra ändå i längden:-(
Hade en UJ när Alice o Oliver var små men den sålde jag efter 2 veckor! Den var snygg och så men funktionellt gillade jag den inte alls:-( Så då lär ju inte en UJ-enkelvagn vara någe bättre, El? Och Bugaboo tror jag blir för liten för snabbt då våra barn växer i raketfart:-D Och tror faktiskt att de båda vagnarna inte är rubusta nog för att klara av alla större barn som hänger och klänger vid vagnen!
Sen har vi ju Teutonia. Tycker att fun ser fin ut med Teutonias vagnar känns så....hm....plastiga på nåt vis? Hade en Timmy en gång men blev aldrig riktigt kompis med den heller....
Så nu undrar jag om någon har några bra förslag att komma med??

Kommentarer
Postat av: jenny

Hejsan...smygläst din blogg ett tag nu men kommer nu ur sajbergarderoben=0). Jag är oxå gravid och har en emmaljunga cangaroo, sittvagnen, å hade tänkt köpa till en city korg nu. Det blir en enkel och smidig vagn,,helt i min smak. Ett litet tips...

Lycka till med både graviditet och vagn=0)

2009-11-12 @ 16:13:29
Postat av: Mirka

Hej Jenny och välkommen ut ur garderoben:-D Tack för tipset, ska känna o klämma på den vagnen vid tillfälle:-) Sköt om dig o magen;-)

2009-11-12 @ 16:27:53
Postat av: Johanna

Tack för fikat härom dagen! :)

När det gäller vagnar så har jag också kört massor med olika. Hittills absolut bästa är Quinny Freestyle!! Den är heeeeelt underbar lätt osv. man lastar ju inte prylar under som man kan göra med vissa emmaljunga och brio men jädrans vilka härliga promenader man går med den! :) (hahaaaaah, jag som går så mycket... men jag skulle kunna göra det! ;-))



kram kram

2009-11-12 @ 17:00:32
Postat av: Tiagirl

Jag är en Brio-mamma... :)

Skulle aldrig få för mig att använda nåt annat igen om det skulle vara behov av ny vagn!!

Bytte från nån brio, kombivagn till en Brio Nova som jag köpte ny när lilltjejen var ca halvåret och det är nog den bästa vagn jag haft nånsin...nåt liknande med insats skulle nog va aktuellt om det va så...



Nokia är det enda märket på telefon jag skulle använda... :) Jag är nog väldigt stram i mitt användande, har jag hittat ett märke som funkar så byter jag inte gärna! :)



Hm...är ju även jag en smygläsare sen ett litet tag tillbaks som outar mig nu!! Är så avundssjuk på din stora familj så det är så mysigt att läsa om dom lyckligt lottade!

Postat av: malin

Emmaljunga nitro m liggkorg. Underbar vagn som är lätt att köra och inte så bred men ändå rejäl. :)

2009-11-12 @ 19:09:30
URL: http://metrobloggen.se/malinkaa
Postat av: therese

jag har haft både emmaljunga vanlig o syskonvagn, och visst dom funkar kanon, något tunga tycker jag för en klenis som mig men man tröttnar fort dock. sen har jag testat många olika lågpris vagnar,dom är helt ok att dra till dagis och lämna med eller till stranden. men sedan hade jag även en rosa panter vagn,tako voyager.. den älskade jag.den var väldigt robust men lätt tack vare fjädringen tror jag. och så nu har jag en carena rosa syskonvagn, den är kanon bra och lätt trots två barn och miljontals skit under vagnen och väldigt enkel att köra och billig är den med. kanon. :P vet om de är några bra tips direkt men jag gillar carena och tako voyager :)

2009-11-12 @ 19:18:51
URL: http://metrobloggen.se/lillamami
Postat av: Mirka

Tack så himla mycket för era vagn-tips:-) Ska kolla närmare på de:-D

2009-11-13 @ 13:07:23
Postat av: malin

är vagnfantast jag med,, =) skulle kunna byta titt som tätt haha

har nu en emmaljunga city cross, i färgen pro forest såååå fin,, med fina grodor och fjärilar i suffletten som sonen gärna ligger och kikar på, hade liggkorgen då lilleman var mindre men nu med sittdelen,,

verkligen en lätt och behändig vagn,, dock lite nyfiken på cangeroon pga de svängbara hjulet,, har med en carena double swing och den e super,,

2009-11-13 @ 23:26:14
URL: http://www.sevenkids.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

Hej! Vi har en Emmaljunga city cross nu åt lillan, men citykorg (liggdel) och jag är verkligen supernöjd. Den är rymlig samtidigt som den är lätt, smidig och enkel att fälla ihop. Tycker också att Briovagnarna blivit mycket fulare, därav valet av E-Lj.

Vi springer säkert på varandra utanför dagis nån dag, då kan du spana in vagnen samtidigt som du beundrar bebis ;).

2009-11-15 @ 22:39:39
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Mirka

Hej Gunilla och grattis till en liten Emma:-) Har försökt spana in dig redan men inte lyckats så bra än:-D Men vi ses nog inom kort;-) Kram

2009-11-16 @ 09:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0