Stressig morgon!

Telefonen har gått varm hela förmiddagen!
Först imorse ringde Daniels mamma och sa att han vägrar att
gå till skolan idag och imorgon!

Jag: Varför?? Han har skolplikt...!
Hans mamma: Han vill inte.........
Jag: Men vaddå vill inte?? 
Hans mamma: Ja, han vill inte....!
Jag: Men han måste ta sin medicin!
Hans mamma: Ja, jag får låna pengar så jag kan hämta de!
Jag: Eh.....okej, gör det du!

Alltså att denna människa inte kan förstå att det är hennes ansvar
att se till att grabben tar sig till skolan!!
Är det så här det ska se ut med skolgången härn efter??

Peter har ringt mig typ många gånger:-)
Han har pratat med skolan och förklarat allt och jag har
pratat med skolan mm mm!

En granne, Björn 70år, ringde imorse. Han har det senaste
året blivit sämre o sämre och kan knappt gå utan stora
smärtor. Han undrade om jag kunde handla lite åt honom.
Självklart sa jag, så efter dagislämning stressade jag iväg till Ica
och köpte det han ville ha. Sen hem,klä av sig (utekläderna) och upp till
Björn. Tog en snabbfika med honom och fick
med mig lite av hans enormt goda bullar:-)

Hem igen för att ta emot Daniels mamma. Packa det sista
av Daniels kläder och prata lite om medicinerna mm.
Peter ringde igen och strax efter ringde Daniels lärare!
Läraren ville passa på att prata med Daniels mamma och få
henne att komma förbi skolan!

Skönt, kanske de kan prata lite vett i hennes skalle!

Nu hinner jag varva ner en stund innan barnen skall hämtas.

Selina hade förresten urinvägsinfektion och fick medicin:-)
Hon fick stanna hemma idag....

Kommentarer
Postat av: Leah

Kanske ej så bra att utelämna mor och son på bloggen-och snälla ta reda på varför han inte vill gå till skolan-det kan vara något allvarligt...

2011-01-16 @ 12:45:48
Postat av: Mirka Norrström

Leah: Detta inlägg är skrivet för snart 2 år sedan;-) Vi visste varför han inte ville gå och det tänker jag inte gå in på nu för att han går inte längre i skolan....

2011-01-16 @ 13:19:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0