Sol, grillning mm

Så har ännu en helg gått....alldeles för snabbt dessutom:-)

Vi har haft en väldigt skön helg och har vistats ute nästan hela dagarna.
Eller ....Peter har varit inne lite mera och fortsatt med köksrenuveringen:-)

I fredags (och lördags)kom även Annelie med sina barn och hälsade på vilket är alltid lika trevligt;-)

I lördags hade vi planerat en grillning med flera grannar.
Tyvärr så verkar det jämt bli så jävla mycket strul med vissa så jag ledsnade ordentligt:-(
Hatar folk som ska gnälla bakom ryggen och sen vara som ingenting när man ses *morr*

Så här var det:
Vi som skulle grilla var 5 familjer.
Ingen av de andra familjerna skulle någonsin grilla med varandra om inte vår familj
var med för de umgås med varandra bara via mig så att säga....
Alla frågar mig om tider och annat och trots att jag hatar att behöva vara den som bestämmer sånt
så gör jag det till slut så jag slipper tjatet.....
Nu hade en granne 1 frågat granne 2 om vilken tid vi skulle grilla!
Då säger granne nr 2 att hon skulle ringa mig och fråga....
Då säger granne 1( halvsurt): Ja hoppas att det inte blir alltför sent då, blir faktiskt lite less på
att de (vi alltså) alltid ska bestämma sånt! Varför ska man alltid gå efter deras tider mm!

Till saken hör att granne 1 är alltid den som kommer sist och strular mest. Har aldrig kol el. tändvätska
med sig!

Vi är ofta många som grillar tillsammans och brukar turas om såna saker.

Blev så jäkla less och irriterad på granne 1!
Vi bestämmer inte tiderna pga att det är så jävla roligt att "bestämma"!
Någon måste väl ändå komma med ett förslag på en tid om det ska bli en grillning?!
Och på granne 1 låter det som om jag skulle säga typ:
Ja, kl. 17 grillar vi!!
Fast jag säger så här:
Ja, vad tycker ni?....runt 16-17 blir kanske bra?...Eller?

Orkade inte dra upp grannens skitsnack utan kommer att ge henne fina pikar istället
när tillfället ges:-D

Tänk att vuxna människor som är 40+ håller på som värsta tonåringar!!!
Nä, det klarar jag mig bra utan!

Hur som helst så hade vi det trevligt med de andra grannarna och den goda maten:-)

Barnen njuter verkligen av det fina vädret och att vi är ute så mycket:-)

Igår var vi också ute hela dagen.....efter middagen tog jag, Gittan och barnen en promenad
som slutade på dagisgården där barnen ville leka:-D

Hoppas att det blir lika fint väder även idag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0