Recept på begäran:-)

                                 AFTER EIGHT-KRÄM

3 dl     Vispgrädde

Ca. 15st After Eight-choklad

 

Hetta upp vispgrädden i en kastrull. Rör om hela tiden och låt grädden inte koka!

Lägg i chokladen och smält de under omrörning på svag värme.

Ställ kastrullen i kylen och låt den svalna under minst ett par timmar.

Vispa sedan till en fluffig kräm.

Obs. Du kan ta milken choklad som helst, dajm, dumle mm mm:-)

 

                               PÄRONGMOUSSE


ca 500 g konserverade päron
3dl grädde
3 msk socker
1,5 tsk vaniljsocker
2 tsk gelatinpulver/4 blad gelatin (Kan dock vara idé att ta nåt blad till för det blev liiite löst)
Päronessens
Grön färg

Vispa grädden med socker och vaniljsocker. Mixa päronen till en slät gegga. Smält gelatinet med ett par-tre matskedar av pärongeggan. Tillsätt några droppar (jag hade kanske 9-10 droppar) essens i den kalla pärongeggan och häll sedan tillbaka den del med gelatin. Häll i hela geggan i grädden tillsammans med så mycket färg du vill ha och rör ihop moussen. Blir ganska söt, man kan säkert minska en del på sockret och/eller vaniljsockret om man inte vill ha den fullt så söt.
(Päronessens+grön färg kan man vara utan)

                            Eller en enkel snabbvariant:-)



                             PÄRONGRÄDDE

En burk päron

3-5dl vispgrädde

 

Mosa päron-halvorna och låt de rinna av en stund. Vispa grädden rätt hårt och blanda i de mosade päronen:-)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Den där after eight-krämen ska jag nog testa nästa gång jag bakar cupcakes :) Tack för receptet!

2010-03-17 @ 13:35:58
URL: http://lillnea.blogspot.com
Postat av: Mirka

Gör det, den är supergod:-D

2010-03-17 @ 13:49:06
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Carola m 8

Eh..Tack;/ Sitter här lite småhungrig och läser det här....men fatta att jag har typ 10 kilo som ska bort, hur ska det gå? :);)

After eight älskar jag så den där ska jag absolut prova!! Mailar dig snart:)

2010-03-17 @ 15:00:50
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Mirka

Carola: Hi hi hii, måste ju få andra o frossa nu när jag gör det:-D

Skämt o sido...har en after eight-kladdkake recept som är helt överlägsen....om du vill ha;-)

Väntar på ditt mail;-)

2010-03-17 @ 15:54:18
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Therese

vad gott det lät, det skall jag testa på mina tårtor nästa gång... förresten vad köper du pastan som du dekorerar dina tårtor med?

2010-03-17 @ 16:00:20
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Tess W

House slutade med medicinen igen. Pojken överlevde och skulle få börja med dansen.Jag tror att det var så att njurarna var skadade och han skulle bli bra efter dialys.

Hoppas du blev nå klokare av detta!



Saknar ER redan i rutan!

Hoppas det blir en till säsong.



Stora kramar Tess W

2010-03-17 @ 17:22:53
Postat av: Susanna Mankefors

Hej!

Kan man ha detta i tårtorna? after eight-kladdkake recept kan jag ochså få resept.

2010-03-17 @ 19:03:49
URL: http://beckapekka.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hej!

Jag har följt eran serie och tycker det har varit skitkul=) jag har själv en stor familj.fick en lillebror 2007 när jag var 21,så det kändes ju lite speciellt.och har syskon mellan snart 3 och 23 år själv är jag 24.



Nä men jag ville bara skriva det.Kram =)

2010-03-17 @ 20:54:38
Postat av: Anne

Hej... jag måste väl oxå ta o säga hej... hittade hit via familjen annorlunda :) Fastnade för eran familj eftersom du är finsk (det är jag med)



Jag har tre barn... är 24 år.. ibland känns det jätte jobbigt att ta hand om allt o alla... känns som man inte hinner och att man inte räcker till... När jag tittat på programmet så förstår jag att det går om man vill... ingenting är omöjligt... tack för att ni ställde upp i programmet... det har hjälpt mig massor :) Ni är en underbar familj!!!

2010-03-17 @ 21:18:57
URL: http://www.lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej Mirka! Här kommer 5 snabba frågor till dig:

Burger King eller Mc Donald´s?

Mikrad välling eller koka på spisen?

Oparfymerat eller parfymerat tvättmedel?

Spara eller slösa?

Katt eller hund?

2010-03-17 @ 22:01:47
Postat av: Susanna

Skulle vara roligt att få veta om du kommer att ha ett samarbete med milkmilla.se eller vad d nu hette?

Och vad det är för något!?

Jag blir jätteglad för er skull om det är något bra!

Kram

2010-03-17 @ 22:16:00
Postat av: Sabina Jonsson

Du verkar vara en sån där avslappnad mamma som jag önskar jag HADE och som jag själv VAR (till mina 3 barn!)Har några frågor om du ville svara?!

Har du en bra relation till dina föräldrar och kunde du prata om "allt" hemma? Vad tycker du är viktigast i barnuppfostran?

Hur ska man bemöta trotsiga barn som inte lyssnar alls utan bara skriker till sin mamma/pappa?

Vad tycker du är det jobbigaste vid en förlossning?

Har du blivit sydd många gånger (vid alla dina förlossningar?)

Hur har du stått ut med dem hemska eftervärkarna?

Tack för du tar dig tid!

2010-03-17 @ 22:17:50
Postat av: Sanna

Har ni behövt renovera eller göra nåt med den nya lägenheten? Eller kunde ni bara ta ert pick å pack och flytta in? Trivs ni bra och hur känns det?

2010-03-17 @ 22:20:16
Postat av: Mamma Mia

Vilka smarriga recept! Perfekta till våra stundande barnkalas. Har du några andra tips på hur man gör ett roligt barnkalas. Vi har en kille som fyller 6 år snart och en kille som fyller 9 år.

Hur mycket får ni betala för den där kvarterslokalen ni hade kalas i?

Vi får betala 150:-/timmen och det tycker jag är dyrt! Hur länge brukar era barnkalas hålla på?

2010-03-17 @ 22:24:34
Postat av: Cecilia K.

Läste om att du hade en planerad igångsättning med något utav av barnen (eller även denna bebis?) Får man fråga varför? Har du haft problem och kan inte gå tiden ut?

Lycka till med lilla livet i magen och din stora familj.

2010-03-17 @ 23:22:03
Postat av: Angelica

Så gott det låter! :)



Måste fråga hur man gör för att ha det där med besökt grejen om veckan med mera?

2010-03-18 @ 01:27:08
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Ewa

Låter gott, tror att jag ska baka med barnen i helgen

2010-03-18 @ 09:11:08
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Pernilla

Hej mirka!



sååå gott det låter.Blir underbart till fredagsmyset här i morron...



Kramizz nilla

2010-03-18 @ 09:37:17
URL: http://www.pennyshouse22.blogspot.com
Postat av: Mirka

Therese: Jag beställer sockerpastan från www.tartdecor.se då de har just den pastan jag gillar mest (Ballinas). Sen har kakburken.se mycket roligt och därifrån beställer jag marsipanet:-)



Tess W: Tusen tack för House-uppdateringen:-)



Susanna Mankefors: Ja, just de här 2 recepten passar perfekt ihop med varandra i en tårta:-)

Kladdkaka-recepten kommer;-)



Anne: Ingenting är omöjligt och när man har många barn så växer man in i det med tiden:-)



Therese:Mina svar...

Burger King eller Mc Donald´s? Burger King

Mikrad välling eller koka på spisen? Micrad

Oparfymerat eller parfymerat tvättmedel? parfymerad

Spara eller slösa? spara

Katt eller hund? Hmm, häst:-D



Susanna: Vi får väl se om det blir nåt:-D



Sabina Jonsson: Mina svar...

Har du en bra relation till dina föräldrar och kunde du prata om "allt" hemma? Jag har en bra relation med min mamma och styvpappa! Kunde prata om det mesta med de men inte kanske allt.

Vad tycker du är viktigast i barnuppfostran? Lära barnen att visa respekt mot andra

Hur ska man bemöta trotsiga barn som inte lyssnar alls utan bara skriker till sin mamma/pappa?Ja du, har en Oliver just nu som beter sig såS Det som hjälper bäst är nog att sätta ner honom och när han har lugnat ner sig så pratar man lugnt med honom. Att bli arg när han beter sig så funkar inte alls...

Vad tycker du är det jobbigaste vid en förlossning? Inget faktiskt:-D Men värst är när mjölken rinner till...tortyr enligt mig:-D

Har du blivit sydd många gånger (vid alla dina förlossningar?)Bara lite med Kevin och Linnéa.

Hur har du stått ut med dem hemska eftervärkarna? Usch, eftervärkarna har blivit värre efter varje gång och gör ondare än de riktiga värkarna! Jag får smärtstillande ett par timmar efter förlossningen så jag slipper det värsta.



Sanna: Vi får omtapeserat i 3 av sovrummen + matplatsen men har valt att vänta med det. Annars såg det ok ut och vi kunde flytta in direkt:-)

Vi trivs bra och det känns okej att bo här ett tag tills vi hittar huset:-)



Mamma Mia: Fixa lite musik åt barnen och lekar som "havet stormar" mm:-)

Lokalen vi hade i förra bostadsområdet var gratis för barnkalas och 100kr för andra tillfällen. Då hade man lokalen ett dygn! Lokalen i vårt nya område kosta 100kr oavsett vad man hyr den för:-) Perfekt tycker jag:-) Våra kals håller nog ca. 2-3tim.



Cecilia K. Jag har blivit igångsatt med alla förutom de 2 äldsta. Tvillingarna blev så automatiskt och de andra pga snabba förlossningar och så vi har en chans att fixa barnvakt. Vägrar att föda själv utan P! Jag har värkar i max 45min tills barnet är ute så det går fort:-D



Angelica: Har inte fixat den själv (kan inte sånt) utan hon som har gjort designen på min blogg fixade det:-)



Ewa och Pernilla: Lycka till med baket, hoppas det blir gott:-)



2010-03-18 @ 12:55:15
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0