After Eight-kladdkaka

                              
                              AFTER EIGHT-KLADDKAKA

 

100g  margarin

100g  after eight  ca. 10-12st

2  ägg

2dl  socker

2,5dl  vetemjöl

2,5msk  kakao

1,5tsk  bakpulver

 

Vispa ägg och socker pösigt. Smällt margarinet med after eight. Blanda i torrvarorna med ägg/socker-smeten och häll i sist margarin/chokladblandningen. Smörj och bröa en form med avtagbara kanter och häll i smeten. Grädda längst nere i ugnen i 175 grader ca. 18 minuter. Ta ut kakan och lägg på after eight-skivor och grädda ytterligare ca. 5-7 minuter:-)


Kommentarer
Postat av: Susanna Mankefors

Hej!

Tack så mycket,Är det och om jag skriver ut dessa risept på skrivaren.

2010-03-18 @ 14:09:15
URL: http://beckapekka.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh sån där kladdkaka är ju så god! Måste göra det nån dag!! :)

2010-03-18 @ 15:08:35
URL: http://fokuserad.net
Postat av: Prillan

Hej. Den där kakan verkar jättegod. Skrev av receptet. Är det okej?? Vilka häftiga tårtor du har gjort. Är du självlärd?? Hoppas att ni mår bra. Kramar.

2010-03-18 @ 17:08:03
Postat av: Mirka

Självklart får ni skriva av recepten som jag lägger ut här:-D



Prillan: Är helt självlärd;-)

2010-03-18 @ 19:38:28
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ulle

Tack för recepten! (Du gör mig till en gottegris ;)

När du gör after eight-krämen så låter du väl den stå och svalna först innan du sätter in den i kylen, eller?

En annan fråga: Bjuder ni på något på dagis när ert barn fyller år? Vi förväntas bjuda på glass till barn (och fröknar) och dem är över 30 barn och ett gäng fröknar... Det blir lite mycket, tycker jag. Vill helst bjuda på något hembakat istället och undrar bara hur dem gör på andra förskolor.

2010-03-18 @ 23:44:23
Postat av: Mia

Jag som älskar kladdkaka, det där låter jätte gott :) tackar

2010-03-19 @ 19:18:09
Postat av: monika

Blev bjuden av min dotters granne som hade bakat just denna kladdkaka och den var mumsigod =)

2010-04-02 @ 19:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0