Rabarber och vitchokladpaj

Botten:

2 msk   strösocker
1,5 dl    havregryn
1,5 dl    vetemjöl
3/4 dl    flytande margarin



Fyllning:

400 g   rabarber
1/2 dl   strösocker
1          ägg
2 dl      minifraiche
1/2      vaniljstång
25 g     vitchoklad


Sätt ugnen på 200 grader. Blanda socker, havregryn, vetemjöl och flytande margarin.
Tryck ut degen i en pajform ca. 20cm i dm och nagga.
Grädda mitt i ugnen i 10 min tills bottnen fått fin färg. Låt den svalna.
Rensa och tärna rabarbern fint. Blanda med socker. Blanda ägg och creme fraiche. Skrapa ur vaniljstången och rör ner i blandningen. Vänd ner rabarbern. Häll i formen och strö över riven choklad. Grädda i mitt i ugnen i 20 min tills pajen stelnat och fått färg.

Kommentarer
Postat av: Petra (grannen)

lät helt underbart gott & resten av recepten med. En fråga dock, har du nått/några bra recept på grytor/gratänger. Är väl det mest ekonomiska för en stor familj lr vad brukar ni laga?

2010-09-21 @ 15:29:54
URL: http://babybooom.blogg.se/
Postat av: Petra

Sorry skulle inte skicka med grannen, det var kvar från en annan kommentar på en annan blogg. Ha en underbar höstdag du & din familj

2010-09-21 @ 15:31:47
URL: http://babybooom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0