Restaurang:-D

Vi firade in det nya året hemma själva, bara våran familj:-) Det enda vi hade planerat var att äta riktigt god mat.
Så då gjorde jag först förrätt till alla med en toast laxröra, en egengjord laxröra på macka:-D


Det blev väldigt populärt hos barnen:-D
Efter förrätten fick de leka ett tag medans jag gjorde middagen - fläskytterfilé, pommes, sallad, sås och vitlöksbröd.

Vi hade en restaurang hemma, sa barnen:-D Och jag blev så full i skratt då vi hade för några dagar tidigare tittat på ett program som heter " En restaurang i mitt vardagsrum" och faktum är att vi blev i höstas tillfrågade om vi ville medverka i just det programmet:-D Jag gillar matprogram men efter att ha sett det programmet så var jag sååå glad över att vi tackade nej till det:-D:-D Mycket bättre att ha egen liten restaurang hemma för bara familjen:-D
Efter middagen var alla riktigt mätta men nog orkade barnen proppa i sig massa frukt, ostbågar och chips ändå:-D

De flesta av barnen somnade runt kl. 22 och det var bara Kevin och Linnéa som höll sig vakna. Kl.23.20 var jag så trött att även jag valde att gå och lägga mig. Vaknade runt 12-slaget och hörde att Jennifer och Selina var uppe och tittade på raketerna vid fönstret men jag somnade om direkt igen:-D
Det var tydligen ovanligt lugnt ute, sa Peter men vissa ungar lekte ju som vanligt med egna raketer. Jag tackar vädret för lugnet, det stormade ju rätt friskt och tror att det var mycket därav den lugna natten:-D

Vi fick en härlig sovmorgon till kl.9.30, ovant men skönt:-) Slappade hela förmiddagen tills min mamma ringde och ville komma på besök, då var det bara att komma i ordning lite snabbt:-D


Nellie på jakt efter nåt intressant:-)


Jennifer och Selina leker med Nellie:-)


Vilopaus för Thor:-)


En halvnaken Batman:-D

När Helena var på besök hos oss i måndags så fick jag en julklapp av henne!

Klappen innehöll 2st underbara bakböcker med massa härliga recept och de kommer garanterat att användas flitigt:-) Tack vännen;-)


Alice med Helenas yngsta son William:-)

Peter fick en rolig julklapp av en firma som han använder sig av mycket på jobbet - Lillebil:-)

En målarfärgburk fylld med jättegod choklad:-)

Jag hade huvudvärk hela eftermiddagen men det gick över sen lagom till middagen:-)
Min mamma kom på besök igen på kvällen och hade med sig min systerdotter Denise så tjejerna fick leka med kusinen:-)

Peter kunde inte låta bli att köpa en bit oxfilé när han var och handlade på eftermiddagen så det blev en god kvällsmål till honom och mig när vi tittade på en superbra film med Jean Reno - 22 Bullets!
Efter filmen såg vi en stund på U.S Marshalls men somnade rätt snabbt till den:-D
Linnéa som hos en kompis....



Kommentarer
Postat av: Caroline

Tror jag ska ta och köpa dessa två bakböcker.



God fortsättning på det nya året!

/ Caroline.

2011-01-02 @ 09:44:38
URL: http://www.mammacarros.bloggplatsen.se
Postat av: Junitjej

Så mysigt ni hade det!

Gott nytt år!

2011-01-02 @ 09:52:47
URL: http://junitjejen.se
Postat av: monika

Så himla mysigt ni gjort det och god mat och allt =)

God fortsättning på det nya året .



Kram till er alla..

2011-01-02 @ 10:44:21
Postat av: Felicity

Va bra bilderna blev.. Ny kamera??

2011-01-02 @ 11:17:45
Postat av: Ida

Vad mysigt det ser ut. Så söta bilder på barnen:)

Tycker din familj är en riktig toppenfamilj.

2011-01-02 @ 13:10:18
Postat av: Trillingmamman

Mysigt med egen liten restaurang hemma :-). Nackdelen med små barn hemma här är att restaurangen är mer under bordet än över så den lilla mysigheten får vi vänta med. Men det kommer ;-). Än så länge får jag fånga köttbulletallrikarna i luften så att det inte blir tapetserat.. L.



Ha en supersöndag ni alla!



Kram kram

2011-01-02 @ 13:29:35
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Jånna

Fina bilder! Vi firade hemma vi också, maken jag och våra tre barn :) Mysigt och bra! ♥

2011-01-02 @ 13:48:02
URL: http://jannaslillavra.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Såå fina bilder, och såå god mat. Vi firade hemma, själva med kräftor, som vi fått av en fd. granne!

GOTT! Här var det ett inferno av raketer, och folk pratar om att dom har det dåligt ekonomiskt...Många fina slantar, som gick upp i rök.

God fortsättning på det nya året! Kramar♥

2011-01-02 @ 15:32:38
Postat av: Johanna

Mums, vad mysigt med restaurang hemma! Och de där bakböckerna ser riktigt mumsiga ut. :D

2011-01-02 @ 16:10:10
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Mia Fridh

Kan du skriva av receptet på macka med laxröra när du får möjlighet Det låt välldigt gott



Kramar

2011-01-02 @ 17:48:45
Postat av: Anonym

Vad fina bilder

2011-01-02 @ 18:41:53
Postat av: Elisabet

Supermys ni verkar ha haft!!!



Gott nytt fortsatt år till er!

2011-01-04 @ 13:22:57
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Katja

Hejsan Mirkka :o)

Du har en heeeelt underbar blogg o det verkar faktiskt mysigt med så stor familj! Man har hela tiden barnen vilket är kärleken o lyckan i sitt liv runt omkring sig. Säkert finns det också jobbiga stunder i livet, men de goda väger upp det!

Hyvää uutta vuotta ja hyvär jatko...

2011-01-05 @ 01:23:31
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Katja

Förlåt råkade stava ditt namn med två k'n..

2011-01-05 @ 01:24:58
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Matilda

vilken mysig kväll :D dom där böckerna har jag också, dom är hur bra som helst!

jag tänkte lite på en sak när jag läste inlägget där ni satt och tittade på familjen annorlunda :)

vad tycker barnen om att se sig själva på tv?

2011-01-05 @ 23:06:49
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bara jag som tycker William ser ut som en kopia av Alexander Rybak? :)

2011-01-07 @ 19:23:55
URL: http://anniesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0