Kvällsnöje:-)

Jag hann inte riktigt få med allt som jag ville i det förra inlägget....skyller på morgontrötthet:-D

Hur som helst så är det ju då som alla vet ett nytt år nu och många avger nyårslöften hit och dit och inget illa om det....det är ju bara bra att viljan finns till att försöka ändra på något till det bättre:-)
Personligen så ger jag inga nyårslöften för det blir lätt att det blir som ett måste och nyårslöften är ju på nåt konstigt vis lättare att bryta än "vanliga" löften:-D
Men däremot så har jag vissa förhoppningar om några saker som jag vill ska förverkligas under det kommande året och jag kommer att kämpa mitt bästa för att det ska ske!
Nu gick inte alla våra förhoppningar till uppfyllelse förra året men skam den som ger sig, i år är förutsättningarna ännu bättre:-)
Vi hade hoppats så innerligt på att vi skulle ha fått besked ang. The hus (som vi haft på gång) innan året var slut men tyvärr så har det dragit ut på tiden och vissa saker verkar ändras vad som gäller huset så vi har nog tappat hoppet om just det huset nu:-( Men vi ser fram emot ett givande husjakt och kastar oss in i jakten med hull och hår:-)
Har redan hittat 2 olika lovande objekt och hoppas på att få komma på visning inom kort:-)
Sen är det ju allt det här med att jag ska fortsätta min strävan till att bli en bättre mamma, bättre fru och bättre människa över huvud taget för bättre kan man alltid bli:-) Jag duger bra men är långt ifrån perfekt så det är något jag alltid kommer att jobba med.

Annars så har vi haft ännu en lugn dag idag. Jag har tvättat hela förmiddagen. Efter middagen bakade jag chokladmuffins, en ny recept från min nya muffinsbok:-)
Egentligen skulle man ha vitchoklad bitar i smeten men hade inga hemma så det fick duga med mörkchokladbitar.
För att lyxa till det lite så hade jag lite grädde och strössel på de färdiga muffinsen:-)



Medans morsan bakade hade ungarna maskerad:-) Pojkar blev till......


fina prinsessor och en tjej blev till....


en Batman i nattsärk:-D


Hade visst Superman på besök också:-)

För att vi nu är inne på maskerad så måste jag bara visa vad som möter mig varje kväll.....


Så här brukar gubben klä ut sig nu för tiden + morgonrocken som saknas just på denna bild:-D:-D
Han tar min superlånga röda, mjuka halsduk och virar runt halsen och huvudet men inte för att han vill likna en taliban utan för att det drar så jäkla mycket vid ett av vardagsrumsfönstren och han får direkt ont i nacken och öronen:-D Jag själv nöjer mig med en filt;-)

Och japp, jag har en ny NY kamera! Jag fick en ny kamera i julklapp men den var bara skit trots det fina utseendet så Peter åkte och bytte till en bättre och snyggare kamera här om dagen:-D

Denna har jag nu och är så nöjd så:-)

Sen måste jag bara meddela er att jag börjar nu drabbas av lite "rampfeber".....igen!!!
Shit, det är ju redan imorgon DET drar igång igen och trots att vi gått igenom karusellen redan en gång så känns det så där pirrigt läskigt igen:-D Vi hade ju såå roligt under inspelningarna och vi hade våran underbara filmteam som vi verkligen klaffade ihop med och allting bara flöt hur bra som helst:-) Men sen vet man samtidigt att när all material klipps ihop så kan saker och ting vinklas lite hur som haver, inte alltid kanske så som det egentligen var:-D
Men men, vi fick ta emot rätt mycket skit förra omgången så jag känner mig rätt hårdnackad nu och tror inte att det blir värre än förra gången:-D Skit samma egentligen för vi är många som vet hur vårt liv ser ut och hur vår verklighet ser ut och vi har haft en underbar tid som har gjort mycket nytta för oss som familj så vi ångrar ingenting utan anser att vi har kommit varann ännu närmare och samtidigt lärt oss nya sidor om oss själva:-)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Kram!!!

2011-01-02 @ 19:40:06
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Carolin

Hej Mirka!

förstår att du har rampfeber men ni verkar vara en toppen fin familj jag bundrar dig verkligen du verkar vara en duktig och angaserad mamma och ni verkar hitta på så mycket kul tillsamans jag längtar i alla fall tills i morgon kl 20

kram kram till er alla från Carolin i Östersund

2011-01-02 @ 19:42:43
Postat av: Sofia

Längtar verkligen tills imorgon. Ska bli jätte roligt att se det igen. Spännande med de nya familjern... även fast jag kommer sakna de gamla också. Ha det bra, sköt om er!

2011-01-02 @ 19:51:55
Postat av: Sofia

Längtar verkligen tills imorgon. Ska bli jätte roligt att se det igen. Spännande med de nya familjern... även fast jag kommer sakna de gamla också. Ha det bra, sköt om er!

2011-01-02 @ 19:52:11
Postat av: Johannah Mikaelsson

Jag längtar också till imorgon, ni är helt underbara, fast jag kommer att sakna de andra familjerna!

2011-01-02 @ 20:06:58
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com/
Postat av: Ida

Ni verkar vara en toppenfamilj på alla sätt:)

Är så kul att läsa din blogg:)

2011-01-02 @ 20:40:10
Postat av: Anonym

Vilka söta "prinsessor".. :D haha!

2011-01-02 @ 20:52:45
Postat av: Tess

Jag har väntat så länge och äntligen är det dags för en ny säsong!Ska bli så himla kul att se er på tv igen,speciellt nu när man har följt dig via bloggen under tiden sedan förra säsongen visades!Så imorn blir det att bänka upp sig framför teven=)

2011-01-02 @ 21:10:47
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & gravid ★

Ska bli så roligt att få följa er mysiga familj på teven igen :)

2011-01-02 @ 21:53:12
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Maria Pettersson

Vi ska bänka oss framför Tv:n i morgon. Du har inget att oroa dig för, ni är en helt underbar familj. Vi har 8 barn så jag vet vilka fördommar det finns och vi vet också att man hinner med alla barn oavsett hur många man har. Kram !

2011-01-02 @ 22:13:15
URL: http://husetfullt.babyblogg.se
Postat av: Michaela Lejonberg

Ska bli så najs o se er o de andra familjerna imorgon, längtat massor efter en ny säsong!

Vilka smarriga muffins du bakat:) Kan du slänga ut receptet här i bloggen;)



kram

Postat av: Michaela Lejonberg

Ska bli så najs o se er o de andra familjerna imorgon, längtat massor efter en ny säsong!

Vilka smarriga muffins du bakat:) Kan du slänga ut receptet här i bloggen;)



kram

Postat av: Birgitta

Åh, visste inte att ni ska vara med! Då vet du var jag och Kocken befinner oss!

Mirka, varför ska du sätt upp målen så högt, som du säger,du duger så bra som du är, ja det gör du verkligen. Var nöjd med dig själv och vad du gör. Du ska veta att vi är många, som beundrar dig! Kramar♥

2011-01-02 @ 22:54:00
Postat av: Jennie ♥

Hej! Tycker verkligen du ska vara nöjd med den kameran som du säger, för den är jättebra! Har en likadan fast i rosa och superbra är den verkligen :)



kram

2011-01-02 @ 23:02:31
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmmm...jag har köpt precis denna kamera och jag är så arg på denna skit kamera, har en 6 månaders baby som man vill kunna fota ögonblicks bilder, men denna jävla blixt som blixtrar femtio 11 gånger så blundar hon på varenda bild, och uutan blixt blir det inga fina bilder, ska gå tillbaks med den efter alla helger...kanske är det nån inställning jag missat??! men jag har försökt med alla tänkbara inställningar ändå blir det inte bra...

2011-01-02 @ 23:14:03
Postat av: ingrid

Önskar dig all lycka detta år! Stor kram!

2011-01-02 @ 23:35:05
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Anonym

kolla gärna in på min blog kram hej

2011-01-03 @ 00:10:41
URL: http://permobilprinsesan.blogg.se/
Postat av: norre

Åhh vad jag har väntat på att få se er på tv igen, kommer sitta klistrad där :-)

Men måste bara få fråga hur ni bär er åt för att inte bli tjocka när du bakar så ofta eller äter inte ni själva? å barnen vill dom ha kakor jämt el är dom inte intresserad?

älskar att baka men vi skulle rulla fram om jag bakade så ofta å barnen kan inte låta bli kakorna om dom vet att vi har.

2011-01-03 @ 00:18:15
Postat av: Lotta

Jag kommer att sitta klistrad vid tv:n i morgon 20:00 =D...



Kram

Lotta

2011-01-03 @ 00:47:56
Postat av: Karin

Ska bli kul att få följa er ytterligare en säsong! Du är lite av en "mammaförebild" för mej! Du får allt att se så lätt ut när du ska ut med alla barnen tex. Jag själv som "bara" har 2 tycker att det är en ren pärs ;)

2011-01-03 @ 01:43:18
URL: http://liamojag.blogg.se/
Postat av: Helena

Längtar tills kvällens tvprogram. Först Familjen annorlunda och sen Spårlöst. Har saknat bra program nu de senaste dagarna.

2011-01-03 @ 06:39:18
Postat av: GBP

Ska bli SÅ kul att följa er igen:-) Och Peter i soffan såg faktiskt ut som att han hade tandvärk, hihi.



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation.

2011-01-03 @ 07:54:20
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Jag längar verkligen tills ikväll , ska bli super kul att följa er igen . Familjen Annorlunda är ett av mina favorit tv program .

2011-01-03 @ 09:39:10
URL: http://diabetesdagda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag längtar till att se Familjen annorlunda.Det är mitt favorit program.Det är så bra när ni är med!!

2011-01-03 @ 10:06:08
Postat av: Charlotte

Jag blev lite chockad över att ni hade fått tagit mycket skit från förra säsongen. Här hemma hos mig satt vi och berömde hur ni hittade på aktiviteter med barnen, att ni var ute mycket o.s.v.



Så jag ser fram emot kvällens program :)

2011-01-03 @ 10:17:12
Postat av: c

Det blir säkert ännu en bra säsong av familjen annorlunda. Lääängtar till ikväll. Ska nog se familjen annorlunda vid kl 20.00 OCH sedan titta på tv4play när jag går och lägger mig. :D

2011-01-03 @ 11:26:01
Postat av: Jenny (mamili)

Hela familjen här ser fram emot säsongens första avsnitt! Inte ska du väl vara nervös! Dumma kommentarer vittnar bara om okunskapen hos avsändaren! ;)

2011-01-03 @ 12:48:08
URL: http://mammans.wordpress.com
Postat av: Johanna=)

Ska bli kul att se er i Tv igen!

2011-01-03 @ 14:02:08
URL: http://johannashorna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna=)

http://www.hemnet.se/beskrivning/1161882?r=3



Bara kollade för att jag ville hjälpa till och då hittade jag detta, kanske något att kolla på?



(Jag vet ju inte alls om det är för dyrt eller så eftersom jag bara är 10, men det är alltid kul att hjälpa till)

2011-01-03 @ 14:10:02
URL: http://johannashorna.bloggplatsen.se
Postat av: Sophie

Som jag längtat efter "familjen annorlunda" och jag blev väldigt glad att din familj skulle vara med igen!



Trevlig blogg:)

2011-01-03 @ 14:57:05
URL: http://sophiekall.blogg.se/
Postat av: Monica

Ni är modiga som vill visa ert liv så..Inget jag själv någonsin skulle "vågat" men är superglad att de finns folk som vill o vågar..För jösses vad vi tycker de är kul att följa er!!Min man o jag ser verkligen fram emot kvällens avsnitt..

på tal om nyårslöften Så tycker jag att nyårslöften blir mer heliga o lättare för mig att följa...Nytt år nya möjligheter..hoppas ni finner vad ni söker o att du nu hämtat dig liite efter allt som varit..Jag gillar er familj så mycket o är glad att ni bjuder på er själva..Ha de så gott så ses vi i kväll,hahah..KRAM Monica

2011-01-03 @ 15:33:23
Postat av: Johanna

Wohooo :-) Äntligen lite kvalitéts-tv igen ;-D



Kul att få se er ikväll!!!!



STOR KRAM

2011-01-03 @ 17:05:01
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: madde

hejsan...

kan du lägga upp de där receptet på dina fina muffins. Jag skulle ha gjort kladdkakemuffins till nyår men misslyckades totalt. Ja visst blev dem goda men dem blev djupa som en skål :/ dem sjönk alltså ned i mitten... skulle va kul o prova på ditt recept.

mvh

madde

2011-01-03 @ 18:09:09
URL: http://minmilton.blogspot.com
Postat av: madde

hejsan...

kan du lägga upp de där receptet på dina fina muffins. Jag skulle ha gjort kladdkakemuffins till nyår men misslyckades totalt. Ja visst blev dem goda men dem blev djupa som en skål :/ dem sjönk alltså ned i mitten... skulle va kul o prova på ditt recept.

mvh

madde

2011-01-03 @ 18:10:00
URL: http://minmilton.blogspot.com
Postat av: Camillasnyahem

Jag ÄLSKAR Familjen Annorlunda, har sett alla avsnitt och tycker att er familj är underbar! Ser fram emot att se er denna säsong också. Strunt i alla negativa kommentarer, så gott det går... Kram till dig och familjen!

2011-01-03 @ 18:22:54
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Anonym

Det gick ju galant på TV:n! Jag bara sitter och gapar varje gång jag ser Familjen Annorlunda, hur hinner de? Hur kan det vara så lugnt? Hur kan alla ungar vara så välklädda, osnorade och hur kan det INTE hända en miljon olyckor hela tiden?

Här hemma har vi en endaste liten pluttig ettåring och det känns som om det är kiss och bajs och snor och utrivna leksaker överallt 24/7!

Hur fanken lyckas ni?! :)

2011-01-03 @ 23:42:13
URL: http://burkmatsmamman.blogg.se/
Postat av: Monika Weisten

Hej Mirka och Peter o alla troll!



Vi beundrar er. Framförallt du, Mirka, du är min stora förebild. Jag har 4 barn, 3 som bor med mig och 1 änglabarn som bor i mitt hjärta.



Vill bara säga att vi älskar familjen =)



Kram Monika Weisten

2011-01-04 @ 01:46:55
Postat av: sussie

Hej!

Hoppas ni alla mår bra!

Vad jättetråkigt det som hände :-( kramar om



Ni är en underbar familj, och jag bara ler hela tiden när det handlar om er i fam annorlunda. Ni är verkligen en så mysig familj.

Och du och Peter gör verkligen ett toppenjobb!

Stå På dig, för du är en TOPPENMAMMA, till 10 superfina barn <3



Ni ser ut att bo jättefint nu!



Kramar från Sussie (mamma till Oliver snart 11,år Felix snart 5 år och Ebba 3 år.

2011-01-04 @ 11:30:14
URL: http://shopingmamman.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

heeeej!

Va kul att jag hitta din blogg. Du e ju en helt grym person! Jag blev bara lite nyfiken.... Varför fick du skit för förra omgången av Familjen Annorlunda???

Kram Anna

2011-01-05 @ 16:26:43
URL: http://annashagstrom.blogg.se/
Postat av: Hannes Lindgren

Peter trött? =D

2011-01-05 @ 17:07:07
Postat av: Kadri

Jätte roligt att ni är med även i år. Förstår lite av din rampfeber för det är många som ska klaga på de som har många barn(både jag själv ocm min man kommer från stora familjer så vi vet). Jag förstår inte sånt. Alla lever ju som de vill och jag tycker det är så härligt med många barn

2011-01-08 @ 20:29:22
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0