Kväääääll snart:-)

Och det betyder nått gott att äta för mig och Peter när barnen lagt sig:-D De får lite fredagsmys gottis innan läggdags så de lider inte:-D
Vad vi ska äta är nåt som även några av er andra tydligen ska äta. Jajamen....vi har lyckats fresta oss själva med all snack om löjrom mm:-D Så det blir råraka ikväll igen och näää, jag gnäller int för det:-D:-D

Har haft besök av Linda med dottern Nova och även Gitta och Jake:-) Gitta och Jake ska gifta sig i juni och de gör det i Usa eftersom bådas släkt finns där:-) Men det betyder ju att vi inte kan närvara vilket är jättetråkigt:-( Om inte nån nu har lust att sponsra oss en resa dit hehehee
Vi fick se i Gittas bröllopsplanerar-bok och det kommer att bli sååå vackert och härligt :-) Jag är inte mycket för att planera fester mm men att planera sin egen bröllop är ju askul:-).....Kanske dags snart att förnya våra löften....hmm...:-D

Barnen har lekt läkare, pysslat, kollat på film, byggt koja, byggt lego mm:-D


En "skadad" Jennifer som pysslar efter "läkarbesöket":-D Tänk så kul de kan ha med papp-tallrikar, sugrör, silvertejp mm:-D


Benny kollar på film och Selina gosar med Nellie:-)


Alice och Oliver älskar att sitta på diskbänken och leka mm:-)

Själv har jag,  när gästerna gått, diskat, dammsugit för femteelfte gången idag, plockat, haft tvättstuga, plockat lite till, lagat middag till barnen mm:-D
Peter är iväg och handlar med Benny, Victor och Thor och när de kommer hem börjar fredagsmyset:-)

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Mirka. Första gången jag kommenterar din blogg fast jag varit inne och läst den nästan varje dag. Du skriver väldigt bra och målande och vi får verkligen följa hela din fantastiska familj Du är fantastisk som hinner med allt och alla och måste ha energi till tusen.Go girl!! Ditt tips om rårakorna var kanon har precis mysigt på det hela familjen här hemma och det fick tummen upp direkt!!! Ett mycket bra fredagsmystips!!Tack.

2011-01-21 @ 19:56:33
Postat av: Lotta

Hej!

Skulle med ha fredagsmys men min son var så trött så han orkade inte ens äta kvällsfika och BAD (hör och häppna) att få gå och lägga sig.Så här sitter jag ensam i allskönsro med lilleman snarkandes i sin säng <3. Vi får ta oss en mysdag i morgon i stället går precist lika bra det =D,ha en fortsatt trevlig helg och snart är det måndag TACK OCH LOV ;D...



Kram

Lotta

2011-01-21 @ 20:15:02
Postat av: Anna

Får tacka för receptet på rårakorna, jättegott! Mixade till det lite med egna idéer, kan ju tipsa tbx: istället för gräddfil, creme fraiche med nån smak. Istället för rom, knaperstekt bacon, rödlöken kan ju vara kvar. Mumma med baconet till! Trevlig fredagkväll till dig o din familj!

PS: after eightcreme, d låter spännande :) Hur gör man?

2011-01-21 @ 20:32:27
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilka fina bilder på alla söta barn:)

Det låter som att ni kommer att få en riktigt trevlig kväll tillsammans:)

Ni är så duktiga, du och Peter, med alla era barn.

En riktig toppenfamilj på alla sätt:)

2011-01-21 @ 20:57:52
Postat av: Maria Larsson

Uj uj uj! Här sitter jag o gnäller efter en dag med mina tre barn för jag är så trött! Hur orkar du??

Du verkar göra ett fantastiskt jobb iallafall! Så otroligt fina barn, fint hem mm! Och så otroligt vacker du med!

Ha en fin helg!

2011-01-21 @ 21:14:03
Postat av: Neliiizh

Oh, det är du från Familjen annorlunda :D

Hoppas ni och ungarna mår bra! :)

2011-01-21 @ 21:18:38
URL: http://itsneliiizhbytheway.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Det låter som en underbar fredag. Ni verkar ha så otroligt mysigt hela tiden och det måste vara underbart att ha en sådan familj. Jag läser din blogg varje dag och jag tycker det är jättekul. Blev så ledsen när jag upptäckte att man inte kunde se Familjen Annorlunda på TV4-play utan att betala (eftersom jag inte har någon TV- svårt med studentekonomin :-P)! Så nu följer jag din blogg varje dag istället - vilket är lika roligt det! Upptäckte faktiskt bloggen innan jag visste att ni varit med i tv-programmet.

Hoppas fredagskvällen blir bäst för er!

och tack för att du delar med dig av ditt liv, det förgyller min vardag. :)

2011-01-21 @ 21:23:40
URL: http://pettymoose.blogg.se/
Postat av: Therese mamma till Alicia 17 månader

Hej Mirka!

Jag blir så glad varje gång som jag kommer in här och läser! Jag blir så varm i kroppen när jag tänker på hur mysigt det måste vara med en sån stor familj som ni. :)

Jag älskar din blogg!

Era barn är så himla söta och fina..

Ha en jätte trevlig helg.

Kram / Therese

2011-01-21 @ 21:31:59
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Smulan

Ja jösses vad ungarna kan ha kul med så enkla grejor! Mina kan sitta hur länge som helst och pyssla med sådant. Jaså du har också disk-bänks-besökare hihi. Min dotter älskar också att sitta där när jag pular i köket, och det är såååå mysigt även om hon är ivägen typ hela tiden ;)

Postat av: Anonym

Hej där ! Första gången jag är inne på fin blogg men inte första gången jag ser er på TV. Jag tycker du verkar vara en helt underbar människa och din man också. Han verkar vara så himla bra med barnen :). Ni är verkligen min favorit familj i TV:rutan och har varit sedan jag såg er första gången. Ni verkar vara så himla mysiga :)

2011-01-21 @ 22:28:34
Postat av: Linda

Faktiskt första gången jag kommenterar din blogg också. Men jag följer bloggen i stort sätt varje dag samt att jag har sätt all avsnitten av annorlunda familjen. jag måste bara skriva att ni verkar vara en helt fantastisk familj!!! Vilka underbara föräldrar ni är både du och Peter!! Blir så arg när jag läste att det fanns ett forum som pratat illa med er, vilka inskränkta människor.Skulle folk vara hälften så bra föräldrar som ni så skulle världen se bättre ut!!!Strunta i vad dom skriven vem som helst som läser bloggen och ser pogrammet märker ju vilka underbara föräldrar ni är!! Jag gillar er skarpt!! Kram Linda

2011-01-21 @ 22:35:01
Postat av: Madeleine Andreassen

Hej Mirka

Ja, jag säger det igen. Dina barn är mycket söta och jättefina, var stolt. Allt för många barn får aldrig uppleva fredagsmys och tryggheten av att få tillhöra en omtänksam familj och jag pratar då om Sverige.

2011-01-21 @ 23:40:39
Postat av: Annelie

Tack för alla goda recept och tips!!

Älskar dina köksgardiner, heter dom något? En del tyger/gardiner har ju namn när man köper dom typ "carmen" ;-)

Ha en härlig helg!!

2011-01-22 @ 01:51:53
Postat av: Petra

Klart att ni ska förnya era löften =D - det ska vi också - om två år... då har vi varit gifta i 10 år... =)



Kram

2011-01-22 @ 07:48:48
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: http://sirilutta.blogg.se

hoppas ni får en trevlig helg! Ska prova ditt recept vid tillfälle... ser himla gott ut! :)



http://sirilutta.blogg.se

2011-01-22 @ 15:00:55
URL: http://sirilutta.blogg.se/
Postat av: Jesse

Hej Mirka. Jag har precis hittat in hit och måste bara säga hej. Jag kommer att följa dig här fast via min blogg istället för bloglovin, gillar inte den sidan riktigt. Lägger även upp en länk till dig på min blogg.



Ta hand om er!

2011-01-22 @ 15:07:05
URL: http://jesse-paloma.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Hej Mirka!!!

De här kommer nog låta konstigt men kan inte du hälsa Gitta från mig?? Vi umgicks en del för några år sen men tappade tråkigt nog kontakten:( De skulle va kul att höra från henne så ge gärna henne min mailadress..

Kraaaam

2011-01-25 @ 22:37:30
URL: http://annashagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0