Inför avsnitt 2:-)

Det blev mjölkstuvade makaroner och prinskorv till middag idag, nåt som faktiskt alla åt med
god aptit:-)



Efter lite lek och bus


har tjejerna badat....

Jennifer, Nellie och Alice:-)

Oliver och Thor har hunnit slockna redan, Thor i sin säng och...

Oliver i soffan med kontrollen i högsta hugg:-D

Ja ja,de får väl se reprisen på söndag:-D


Nellie så söt i sin fotbolls-body:-D

Nu ska alla få på sig nattkläder så att vi är redo snart:-D

"Ikväll" ska det förberedas inför Peters operation och Jennifer och Benny har kalas:-)

Kommentarer
Postat av: Lotta med 4 underverk

Åååå!har längtat så till måndag kväll så jag får se er på tv ;)!!

2011-01-10 @ 19:44:44
Postat av: pillan

Va roligt :) jag har väntat hela dagen :)

2011-01-10 @ 19:51:00
URL: http://pickibo.blogg.se/
Postat av: Malin Saarenketo

Ser massa fram emot kvällens avsnitt!!! Kram från mig

2011-01-10 @ 19:51:35
URL: http://mammatill123.blogspot.com
Postat av: Sandra

Nu är det dags avsnitt två, hela familjen sitter bänkad för att följa er underbara famlj!

2011-01-10 @ 20:01:22
URL: http://mittnyabattrejag.blogspot.com
Postat av: johanna - smycken

Hej,

Ta gärna en titt i min smyckesblogg.

Här kan du hitta bland annat örhängen

och armband till bra priser & frakt som

redan är inräknad! Att beställa är enkelt

och du får din leverans inom 1-3 dagar.

nu finns det även "klackringar" som syns

på flera toppbloggare ♥

2011-01-10 @ 20:12:13
URL: http://jewellerybyjohanna.blogg.se/
Postat av: MODEMARTIN

Hittar du på något kul i veckan? :D

2011-01-10 @ 20:14:47
URL: http://www.modemartin.se
Postat av: 4U2

Så söta de är.

2011-01-10 @ 20:16:38
URL: http://4U2really.blogspot.com/
Postat av: HANNA

Ja, du är verkligen lyckligt lottad! Jag instämmer i allt beröm du får av alla snälla människor här på bloggen. Du är en helt fantastisk mamma med helt underbara barn. Hade jag bott i närheten så hade jag bjudit in mig själv på fika hos er... För jag skulle gärna vilja träffa er i verkligheten. Några små frågor (om du har tid!?)

* Har ni testat den "nya flugan" att prenumerera på en matkasse? Eller hur ofta storhandla ni och hur ofta småhandla ni? Favoritaffär? Har ni bonuskort som ni samlar poäng på? Ni måste få en grym bonus!!!

* Förstår att du är mycket i tvättstugan... Vet du hur mycket tid du lägger på att tvätta, hänga, vika? Får du hjälp av barnen på något sätt, t.ex om dem själva viker sina kläder?

* Får dina barn veckopeng? Hur mycket isåfall?

* Har dina barn mobiltelefoner? Från vilken ålder tycker du det är lämpligt?

* Vad har du för mål detta året?

2011-01-10 @ 21:03:46
Postat av: Maria Larsson

Jag sitter här o gråter då jag ser er på tv! Ni är helt underbara!!! Har lite trubbel i min egna lilla familj och önskade jag hade din styrka!



All lycka till er!!!!

2011-01-10 @ 21:54:14
Postat av: Denise

Som vanligt en underhållande måndagkväll med Fam. Annorlunda! Försöker se likheter mellan dig, Peter och barnen, men det är inte det lättaste när alla är i rörelse hela tiden... Så vem av barnen är lika vem? Har du inget foto på DIG och Peter när ni var små, så kan vi se en "Look a like!?" Sen skulle det vara kul om du skrev lite om var och ens personligheter. Har du blyga eller modiga barn?

2011-01-10 @ 22:58:17
Postat av: Neta

Hej!

Har just sett avsnitt 2 och jag gillar både dig och Peter skarpt i serien. Ni verkar så kolugna och har en sån avslappnad inställning till allt. Kul också att ni finns i Uppland.

Ser ju att ni fått ett nytt boende och det var ni väl värda, måste vara härligt med egen ingång och en egen gräsplätt. ;)

Grattis också till lilla Nellie!

Tack för att ni vill dela med er av ert liv! Ska absolut följa serien även i år.

kram Neta i Björklinge.

2011-01-10 @ 23:02:36
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: hanan

Hej!



roligt liv med många barn. Så härligt!



Vill passa på och tipsa att en samlad guide för begagnade barnkläder äntligen är uppe. Här hittar man både nätbutiker och lokala. hitta din favoritbutik här: www.begagnadebarnklader.org

2011-01-10 @ 23:03:38
URL: http://www.begagnadebarnklader.org
Postat av: Angelica

Hej jag tycker det har varit väldigt roligt och intressant att få följa din familj i programmet familjen annorlunda. Längtar tills nästa vecka då jag får se mer av vad som kommer att hända.

Sen tycker jag det är starkt av er att orka med alla barn. Sen har jag sett dig och Peter 1 gång i verkligheten i sthlm central för några månader sen eller kanske va 1 år sen. Jag minns inte.

2011-01-10 @ 23:15:06
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Såå kul att se er igen..



Ni är ju bara sååå gulliga hehe



mvh camilla

2011-01-10 @ 23:26:43
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag förstår inte hur ni orkar med allt....

jag e själv med 3 barn och jag känner mig helt slut.

tycker du e så duktig som gör så mycket med din familj, bakar och donar..



du e min förebild!

alla barn borde ha en mamma som är lik dej<3



mvh emma

2011-01-10 @ 23:31:03
URL: http://mammatillunderbarabarn.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt och min Mamma Gunn-Britt

Hej Mirka,vilka gulliga barn ni har.ni är en fin stor familj.sköt om er.

2011-01-11 @ 01:35:38
Postat av: Sofia

Kul att ni är åter i rutan =)

2011-01-11 @ 01:36:28
Postat av: Kadri

Gårdagens avsnitt var så himla bra. Ni har så fin familj och vilken envis man du har som rymmer från sjukhuset. Påminner min man som inte alls ville ligga där när han fick sin pacemaker och åkte hem alldeles för tidigt.

2011-01-11 @ 08:40:21
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Jo

Skönt att Peters operation gick bra.

2011-01-11 @ 09:28:57
Postat av: Kerstin

Heej=)Mirka du är ju såååå smal efter ha fött så många barn, vad är knepet, tell meee=) Själv har jag två barn å bulan sitter kvar på magen ännu typ två år senare....tycker det är kanon roligt att se er på tv!!! All lycka till er!!!! KRAM!

2011-01-11 @ 10:11:31
Postat av: Magda

Ni är störtsköna!

2011-01-11 @ 10:19:50
URL: http://livetparabo.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline

Ni är så duktiga med era barn!! Min dotter som är 18år sa under gårdagens program dom måste lägga ner massor av tid på sina barn, för dom är så lugna och väluppfostrade helt otroligt vilken fin familj ni är.

Du och Peter är otroligt gulliga personer,men framför allt så lugna och fina med barnen!!

Ha det så bra!!!Caroline

2011-01-11 @ 11:10:51
Postat av: Malin

Hej på dig. Det var ett väldigt roligt avsnitt igår. Har sett alla avsnitt med er även förra säsongen. Jag tycker ni är en störtskön familj och hoppas att allt kommer gå bra för er i framtiden. Tråkigt med missfallet. Måste säga att det var väldigt skönt att Peter klarade operationen så pass bra att han kunde rymma. Åkte han tillbaka till sjukhuset sen eller stannade han hemma?

Postat av: Evelin

Såg er på tv igår, ni verkar vara en jättego familj! :)

2011-01-11 @ 11:35:19
URL: http://theblindside.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Hanna: Om du är i närheten nån gång så är du välkommen;-)

* Har inte testat att beställa matkasse, det skulle ju behövas 3st åt gången:-D Vi storhandlar ca. 1gång/v, småhandlar nästan varje dag. Handlar oftast på Ica Maxi och har Icas bonuskort:-)

*Jag tvättar varannan-var 3:e dag i tvättstugan och det blir ca. 6 maskiner/gång. En tid är 3,5 tim och det räcker precis...sen viker jag tvätten vareftersom det blir tort:-) Jag tar all ansvar över tvätten:-)

*Ingen veckopeng - de tjänar på att vi handlar det de vill ha:-D

*Kevin och Linnéa har mobiler. De fick det runt 10-års åldern.

*Vissa mål är hemliga men hus ska vi hitta i alla fall;-)



Maria Larsson: Kramar om dig!



Denise: Den som är verkligen kopia på Peter är Oliver och Jennifer och Alice är mest lika mig. Jag kommer att rota fram gamla bilder när jag hinner så ni får se:-)



Neta: Tack:-) Visst bor vi bättre nu men drömmen är ju ett hus och gärna runt Tierp nånstans:-)



hanan: Tack:-)



Camilla: Tack gumman....detsamma;-)



Emma: Meh tacka:-) rodnar lätt



Ann-Britt: Tack:-)



Sofia: :-)



Kadri: Envis som synden:-D



Jo: Den gick bra....men hjälpte tyvärr inte:-(



Kerstin: Jag har lätt att gå ner, speciellt efter Nellie, är väl allt spring som gör det:-D Men själva magen är fortfarande som en härlig degklump, omöjlig att få bort;-)



Magda: Tack:-D



Caroline: Tack så mycket:-)



Malin: Tack: Nej, han åkte inte tillbaka:-D

2011-01-11 @ 12:19:43
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mia fridh



Har ett recept på banankaka som jag gjorde i söndags som jag tänkte skriva till dig eftersom att du gillar att baka



2011-01-11 @ 12:24:03
Postat av: Mia Fridh

200 g smör

5 dl vetemjöl

0,75 dl strösocker

1 dl Cornflakes

3 st bananer

vaniljvisp



1. Sätt ugnen på 200 g

2. Ta snabbt i hop smör, vetemjöl och socker. Blanda i cornflakes som gärna får vara lite krosslade



3. Platta ut hälften av smuldegen i en pajform, 24 cm i diameter

4. Skiva bananerna och lägg på. Smula över resten av degen

5. Grädda i mitten av ugnen i cirka 30 minuter. Servera med vaniljvisp



Till Mirka



Från Mia



2011-01-11 @ 12:31:53
Postat av: Neta

Ok varför just Tierp har ni nån anknytning dit? Vi kollar också nytt boende både i Uppsala och Tierp då yngsta snart flyger iväg. Vi kanske blir grannar :)

Annars kan jag rekommendera Björklinge, 40 min till Sthlm på nya motorvägen och all service + sjönära, har varit perfekt att bo här med barn. 3 dagis och skola t.o.m. 9an

2011-01-11 @ 12:44:16
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: Claudia

Hejsan.

Ett litet tips till dig som du säkert kommer gilla är videofy.com

Det är en gratistjänst där du lägger upp videor som du publicerar i bloggen, för varje du lägger upp så får du pengar.

Och eftersom du troligtvis har många läsare så skulle du kunna tjäna bra med pengar på det, det tar inte längre tid än att lägga upp ett skrivet inlägg.

Jag har videofy, men tjänar inget på det då jag är en så pass liten blogg, och lär inte bli någon storbloggare eftersom jag inte uppdaterar varje vecka.

Alla storbloggare använder sig av det :)



Ps. Ni verkar vara en jättefin familj. Och jag hoppas att Peter blir bra efter sin operation.

2011-01-11 @ 13:49:17
URL: http://santander.blogg.se/
Postat av: sanna

Hej! Du är en helt fantastisk mamma med helt underbara barn. Hade jag bott i närheten så hade jag bjudit in mig själv på fika hos er... För jag skulle gärna vilja träffa er i verkligheten.

2011-01-11 @ 14:18:15
Postat av: Annika

Hej!

Jag försöker titta tillbaka i din blogg och ville gå tillbaka till början av januari. När jag klickar på januari kommer jag bara in på "en sida", alltså till den 7 januari. Det är så men alla månader. Finns det någon "byta sida" knapp som jag inte hittar eller varför funkar det inte att gå tillbaka mer i varje månad?



Kram!

2011-01-11 @ 14:34:35
Postat av: annika

ni har aldrig funderat på HUS? Att flytta till hus när man har så många ungar?

2011-01-11 @ 15:42:11
Postat av: men oj :s

jag såg nyss på reprisen av fam. Annorlunda och herregud ungarna sover ju som packade sillar ;o

6st i samma lilla rum! kanske är dags att sluta producera ungar när utrymmet tar slut eller ?

2011-01-11 @ 16:30:16
Postat av: Viktbloggen -16 kg!

Jösses vad många barn!! :D Får du någonsin nån egentid??

2011-01-11 @ 16:58:41
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Mia Frid: Tusen tack för recepten:-)



Neta: Vi tycker att det ligger bra till avståndsmässigt....kan ändå tänka oss åt andra håll också men nära nya E4 mot Gävle skulle passa bra då Peter får en bit att åka till jobbet:-)



Claudia: Ska kika på det, tack:-)



Sanna: Välkommen:-D



Annika: Jag såg det nu...vad skumt, ska fråga min "data-tjej";-)



annika: Om du läser lite mera på min blogg så ser du på många ställen att vi letar efter ett hus med ljus o lykta;-)



men oj:s: De hade klippt lite galet när nattningen filmades men verkligheten är att det var 2 olika sovrum = 3 barn i varje;-)



Viktbloggen: Jo, om jag vill ha det så får jag det...



2011-01-11 @ 17:44:08
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej



Gullig familj. Snälla föräldrar gulliga barn. Men varför ja faktiskt Varför alla dessa barn. Kan inte ni förstå att det riggar folk att ni skaffar så många barn till denna värld. Varför inte nöja sig med 5-6 st om man nu är så otroligt barnkär. Sen kan man ju hjälpa andra som helgförälder eller liknande om man längtar efter mer. Jag tycker det är så otroligt ego att skaffa barn på löpande band. Ansvar är ju viktigt, alla barn behöver bli sedda och ompysslade. Inte bara ha en sängplats. Det räcker inte med saftkalas på gården. När man bli tonåring behöver man föräldrar som skjutsar, få ha kompisar hemma (säg nu inte att era barn får det) för det finns ingen rimlig chans att som några stycken tonåringar hyra film och köpa godis och sitta hos er, det finns inte en chans att de stora barnen har en rimlig chans. Man måste faktiskt tänka klart.......ta hand om det man har

2011-01-11 @ 18:12:51
Postat av: Viveca

Åh, det är såå roligt att se er på måndagskvällarna igen! Ni är så fantastiska föräldrar, lugna, trygga och verkar lägga tid på att umgås och vara med barnen. Jag är så imponerad av er kärlek i familjen! Och vilken rikedom för era barn att ha alla dessa syskon. Fantastiskt Mirka!



Jag vill också komma och fika ;-) men bor en bit ifrån....!



Ha det så bra! Kram!!!

2011-01-11 @ 18:20:41
Postat av: Neta

Men snälla du som gjort inlägget 18:12:51

För det första är det otroligt fegt att skriva inlägg av den här typen anonymt!!!

Vad har du med att göra om en familj väljer att skaffa många barn?

Varför skulle det rigga folk ?

Ego är väl det minsta det är!

Alla kan ju inte ha bara "2.25" barn eller hur?

Barn behöver bli sedda och ompysslade JA men det behovet är olika i olika åldrar, i den här gruppen är spridningen perfekt, barnen har alltid någon att vara med och dom lär sig tidigt att ta ansvar för både andra och sig själva på en rimlig nivå.

Skjutsa tonåringar är inget måste men så klart det är bekvämt att curla sina barn, men bra för dom, nej knappast.

Varför skulle inte saftkalas på gården räcka?

Här kombineras det dessutom med badutflykter, grillning i skogen, lek vid en massa lekplatser i en homogen familj där ALLA umgås och trivs tillsammans. Barnen lär sig massor om djur och natur samtidigt som dom lär sig det sociala spelet i en grupp, d.v.s. det som står i läroplanen för förskolan, alldeles naturligt. Dessutom har man ett stort umgänge och barnen har nästan alltid kompisar hemma och sover ofta över hos sina vänner själva, dom blir och är väl socialt utvecklade.

Jag är lite äldre, både mamma och farmor men dessutom sen 40 år förskollärare. Jag tror jag har tillräcklig kunskap för att se att dessa barn, ja hela familjen lever i ett harmoniskt förhållande och har det bätttre än många 2-3 barnsfamiljer med högre standard. Jag har sett mycket. Om alla familjer vore som Norrströms då fanns inga "värstingar" eller andra socialt missanpassade barn.

2011-01-11 @ 19:38:07
URL: http://netaave.blogg.se/
Postat av: sista skriet - second hand blogg

blev superhungrig när jag såg maten haha!

2011-01-11 @ 20:09:02
URL: http://sistaskriet.blogg.se/
Postat av: Ida

Annars finns avsnitt två på tv4 play. Ett nöje att följa din blogg.

2011-01-12 @ 09:56:50
Postat av: Anna

Hej Mirka och hela familjen!

Vilket underbart program det var i måndags! Det är alltid lika spännande att få följa er, ni verkar vara en så harmonisk familj. Väldigt generöst av Peter att låta kamerorna följa med honom på sjukhuset.

Så fina barnen är i sina kläder :-)

Kram /Anna

2011-01-12 @ 12:07:04
URL: http://www.rodahund.se
Postat av: E

ååh, vad söt dom är :)

2011-01-12 @ 19:32:56
URL: http://ellaamobeerg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej, jättefin blogg du har!



Men ett tips, nu när din blogg har blivit väldigt stor så kanske du ska ta det lungt med bilder och info om de "större barnen" eftersom deras klasskompisar säkert läser osv. Kanske inte blir så kul för dem :-) vad vet jag. hehe.



2011-01-12 @ 19:45:10
Postat av: sandra

Gud va mysigt med så många barn :) O din blogg e jätte mysig !

2011-01-13 @ 21:40:17
URL: http://sandralarssonpersson.blogg.se/
Postat av: Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent

Gud vilka underbara barn ni har! Jag blir så inspirerad, vill också ha måånga barn :)

SKit i all negativitet som folk snackar om, dom har inget liv så då måste dom klanka ner på andra!

Ni är bra!!

kram

2011-01-15 @ 18:13:31
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0