Hej:-)

Tack alla ni som stöttar mig och de andra familjerna som råkar ut för allt skit i det forumet!
Jag tar inte åt mig nåt för jag läser inte av deras skit och spekulationer:-D Det är ju bara vi som sitter med sanningen och det är det som räknas!

Igårdagen var lugn.....eller nja, det beror väl lite på hur man ser på det för jag hade tvättstugan hela dagen och jag hade mera tvätt än vanligt så det blev väldigt stressigt att hinna tvätta allt:-D
Ni som undrar hur jag kan gå ner i vikt så lätt efter alla barnen.....jag har nog kommit på svaret! Att gå ute i snö med vagnen, ståbrädan+Thor, minst 2 barn som håller i vagnen är just nu värre än de flesta träningspassen:-D:-D Så det gör nog mycket bara att gå ute med hela lasset:-D

Vi hade en lugn kväll igår. Barnen var trötta och kom isäng redan före kl.20:-) Oliver var den enda som höll sig vaken och var riktigt pappig så han fick lite extra egentid med pappa:-)

Slötittade på 4:an hela kvällen - Halv åtta hos mig, bygglov och sen fuskbyggarna:-) Efter det såg jag slutet på miniserien "Svärdet och spiran":-)

Om det finns nåt som får våra hjärtan att ta några extra glädjeskutt så är det såna här saker:


Linnéa har gjort fina nyckelringar till mig, Peter mm:-) <3<3<3

Nu har lill-fia vaknat så nu blir det lunch:-)
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är bra att du inte tar åt dig:) Linda Glaas

2011-01-13 @ 11:42:23
Postat av: Michaela

Hej

Har precis hittat din blogg, keep up the work !!

Ha en fin dag !

2011-01-13 @ 11:55:07
Postat av: Anette

Hej! Ta inte åt dig av alla dumma kommentarer. Det är så roligt att läsa om er vardag! Förresten en fråga: såg att en av Linnéas nyckelringar hade texten mormor/morfar. Kallar barnen din styvpappa för morfar. Har du ngn kontakt med din egen pappa? Förlåt om du tycker att frågan är för personlig... Ha det bra!

2011-01-13 @ 11:59:19
Postat av: Katarina

Håller med dig, man ska inte ta åt sig men det är svårt iblnad att inte se och höra särskilt när det gäller ens familj! Man blir så less och ledsen när andra männikor lägger sig i allt man gör! Har man bara negativa saker att säga så kan man väl vara tyst! Vi har nog elände runt om oss , behöver inte anonyma gnällspikar också! Stå på dig Mirka! Du gör ett jättejobb, både du och Peter, och något dyrt gymkort behöver man inte med småbarn hemma! Varit där och gjort det när jag var ung!Lycka till vännen!

2011-01-13 @ 12:07:50
Postat av: Izabelle

Bra att ni inte tar åt er. Men jag måste säga att ni är den bästa familjen på familjen annorlunda! Ni kommer åå 1:a plats! Kram och lycka till <3

2011-01-13 @ 12:13:40
URL: http://trueloveforever.webblogg.se/
Postat av: Birgitta å Kocken

Oh, så söta nyckelringar! Duktigt Linnea! Mirka, jag är inte nyfiken (men vill gärna veta hahaa), hur går det med körkortet? Du har inte skrivit om det på länge. Du har väl inte gett upp...nääe det får du bara inte, ta ditt körkort och bli en fri kvinna! Ha en bra dag å kramizzar.

2011-01-13 @ 12:15:58
Postat av: Rumptott

ujj ordning o reda på nycklarna numera då =D så gulligt.. =)

2011-01-13 @ 12:19:21
URL: http://rumptott.blogg.se/
Postat av: Budget tips!

Vilka fina nyckelringar! :)

2011-01-13 @ 12:28:32
URL: http://budgettips.blogg.se/
Postat av: 4U2

Älskade den tid då barnen kom hem med egentillverkade ting. Alltid uppskattade.

2011-01-13 @ 12:30:12
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: mammalollo

Bra att du inte tar åt dig...

Fina nyckelringar.

Ha en fortsatt bra dag.

Postat av: Trillingmamman

Ja man blir mer en lovligt förbannad över såna inlägg, även om man vet att man ska "strunta" i dem. Lättare sagt än gjort.



Men som du säger så sitter ni inne med sanningen och vet egentligen hur situationen ser ut. Alla andra "gissar" ju efter vad dom ser, hör eller läser om. Och att dra slutsatser efter det är ju inte alltid hela sanningen...



Det finns folk och sen finns det.. ja... du fattar nog ;-).



Önskar en alldeles underbar kväll till er alla! Vad fint Linnéa hade gjort till er :-).



Massor med kramar från klanen S

2011-01-13 @ 12:44:44
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: norre

ids inte ens kommenter de där knäppisarna som är dumma å klagar på er.

Läser din blogg varje dag och du har blivit som en förebild för mig som klarar alla barn och hemmet mm utan att klaga. Visst man växer in i situationen men vi har 3 barn och vissa dagar är det svårt att hinna allt som när dom ska bli sjutsade på olika ställen samtidigt mm.

En annan sak jag tänkt på är hur 17 ni får plats me allt? barnen har varsina rum men det är svårt att få plats m alla leksaker ändå.

Sist visade ni när ni storhandlade innan Peters op och hur får ni plats m all mat? vi har ett normalstort kök m rätt många skåp å både hel kyl å frys men ändå håller det på rasa ur kylen om vi storhandlar. Kanske vi som inte kan planera och placera sakerna rätt.

Du gör det mycket BRA!

2011-01-13 @ 14:10:48
Postat av: Anna

Skönt att man inte kommit i kontakt med det där dumhetsforumet. Gillar dej skarpt :))) kram

2011-01-13 @ 14:13:21
Postat av: agneta

Bra att du inte tar åt dig för ni du gör absolut inte några fel. Du är en helt underbar mamma. Har själv 2 barn och vill ha en 3.a om ett tag men mitt första barn har en hjärnskada och är 4 så jag känner igen mig i det du skriver. vi får ta en del skit och folk tycker och tänker och alla tycker att jag ska ängna min tid åt de små jag har och inte tänka på att skaffa en till, men det är ju inte deras problem utan mitt. Älskar ju barn och har alltid velat ha en stor familj. håller på dig/ er ni är helmysiga man blir glad och positiv av att läsa din blogg tycker jag. Kramar agneta

2011-01-13 @ 14:24:52
Postat av: sa

du ska verkligen inte ta åt dig av den skit dom skriver. ni är helt underbara läser din blogg varje dag och era barn verkar ur mysiga!!!!



kramar sandra 17 år

2011-01-13 @ 16:00:14
Postat av: Ida

Hej!



Ta verkligen inte åt er. Jag och min fru har själva varsin blogg och en bebisblogg där vi skriver om allt och det har hänt att några kommenterar elakt, men man får inte låta det ta överhanden. Ni är en underbar familj så fortsätt blogga!!!



Var stolta över det ni har för det har inte många. Kärleken är det bästa man har. Och ju fler att dela den med ju bättre! Störtskön man du har förresten som rymde från sjukhuset för att vara med på ett barnakalas.



Vi följer er varje vecka på TV och önskar er all lycka!



/I&C

2011-01-13 @ 17:03:47
Postat av: Lisa (Sjubarnsmamma)

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det ju bara ni som vet sanningen. Alla andra som tror sig veta gör ju bara bort sig. Hur kan helt okända människor tro sig veta egentligen en massa? Det förstår inte jag!



Du får ha en fin kväll Mirka. Själv ska jag nog hoppa ner i sängen inom en rimlig tid.



Kram kram

2011-01-13 @ 18:37:01
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Alexandra

De där människorna Mirka.. De är sjuka i huvudet. Skrev ett inlägg på min blogg om vad jag tycker. För jag har själv en stor familj, och jag accepterar inte att de ska hoppa på storfamiljer!



http://abjorkholm.blogg.se/2011/january/utkast-jan-13-2011.html

2011-01-13 @ 18:42:10
URL: http://abjorkholm.blogg.se/
Postat av: jen

Otroligt fina barn du har och hel impad :)

Följer Tv programmet Familjen annorlunda ni är super bra hoppas ni har en bra helg! !:)

2011-01-13 @ 19:04:50
URL: http://jenniferxo.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Måste bara få säga hur imponerad jag är utav er!

WOW, vilka föräldrar ni är!

2011-01-13 @ 19:04:57
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Sara

Jag tycker ni verkar vara en mysig och kärleksfull familj så jag förstår inte vart folk får sitt skitsnack ifrån? Har faktiskt skrivit om just familjen annorlunda i min blogg idag-tycker det är förjävligt rent ut sagt hur vissa kommenterar elaka saker på vissa forum! Ta inte åt er! Ha en fin kväll!

2011-01-13 @ 19:07:47
URL: http://sarabiveus.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Intressant läsning och en mycket fin blogg! Ha en fortsatt trevlig kväll :)

2011-01-13 @ 19:18:16
URL: http://linnneaeriksson.blogg.se/
Postat av: Billy

Hejsan! Jag tänkte bara berätta att jag startat upp filmbloggen www.filmster.se och där finns det nu massor av filmtips! Det vore i alla fall jätteroligt om du ville spana in den och säga vad du tyckte :) Du kanske tycker något saknas och då vill jag så klart veta det :)

2011-01-13 @ 19:44:52
URL: http://www.filmster.se
Postat av: Camilla

nää, jag hoppas inte att du tar åt dig av vad idioter skriver om dig, jag älskar eran familj! Du är en jätte bra mamma och peter verkar vara en jätte bra pappa.



dina barn är så fina och ni verkar verkligen ha de där som man verkligen behöver, och de är kärlek till varandra.



Jag beundrar verkligen dig, jag såg peter och eran älsta son för några månader sedan, jag trodde jag skulle dö. hehe love you all!!

2011-01-13 @ 20:37:51
Postat av: ♥ Jenny ♥

Vilka söta nyckelringar :)

2011-01-13 @ 21:18:55
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Jussan

Hej Mirka!

du är helt underbar!! efter att jag följt alla program som visats på tv, kan jag ingen annat än säga det! Ni e så fina ihop du , peter och alla barnen.. vi har nyligen fått vårt 1:a så liten familj än så länge! beundrar verkligen er ni är



U N D E R B A R A :)

Stor kram från oss!

2011-01-13 @ 21:27:17
Postat av: Tove Kathrine

Jeg var inne på fb bare for å se hva det var for forum, og ble mildt talt sjokkert over hva folk skriver der inne! Hvor dum kan man bli? De to som kaller seg tuzzen og flipster er da helt hektet på dere og programmet familien Annorlunda... Get a life sier jeg bare! De er innlogget til alle døgnets tider så de er sikkert arbeidsledige og uatraktive personer som ingen vil være sammen med. Deres eneste interesse er å sitte på et forum og slenge skit om andre. Stakkar mennesker, man må bare synes synd på dem! Dummere kan man ikke bli iallefall. Ikke send slik skit til Norge da er dere snille! Stå på Mirka! Du må ike la dem såre deg. Stor kram från norskatjejen.

2011-01-13 @ 22:31:47
Postat av: Cissi

Att du orkar med så många barn, jag tycker att ett barn tar på krafterna och sömnen. Får du sova något? Stor beundran till dig!

2011-01-13 @ 23:14:39
URL: http://scenbloggen.com/cecilia
Postat av: Michaela Lejonberg

Fina nyckelringar Linnea gjort! Det värmer när barnen kommer med presenter till en!

Postat av: claudia

Hejsan Mirka.

Strunta i de dumma människorna som sitter på F*, antar att det är det forumet som du pratar om eftersom där pratas det strunt om allt och alla. Läste en tidningsartikel om forumet för några år sedan och idén är fin, men folk verkar totalt ha missuppfattat sidan uppkomst, det är bara sandlåda där och dess verkliga syfte verkar ha blåst iväg förlängesedan.

Men vet du vad? Du har din underbara familj och det enda dessa tradiga människor har är sin bitterhet och sitt elaka sinne.

Oavsett vad de skriver så är du vinnaren! Uppmärksamma inte dem här i bloggen, de älskar sånt bara.

Tyvärr står det en del om min egen familj där och man blir jätteledsen fast det inte ens är sant utan som du säger enbart folks spekulationer.

Ödsla inte tid på dem är mitt enda råd.

2011-02-01 @ 03:45:42
URL: http://santander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0