Eftermiddagen

Ni som undrade var jag köpt vår nya köksgardin: Den köpte jag i en lokal butik som heter Carmen:-) Carmen säljer lite allt möjligt inom inredning och är numera en outlet-butik så det mesta är riktigt billigt:-D Kappan hade kostat 225kr men jag köpte den för 49kr, kanon:-D

Vissa har också undrat på när vår inspelning skedde då man fick först se Nellies födelse och sen helt plötsligt var hon rätt stor:-) : Produktionsbolaget visste ju att jag var gravid och när diskutionerna om en ny säsong kom så ringde de och frågade om vi dels var intresserade att medverka och om de fick i så fall filma Nellies födelse:-) Så filmteamet var med oss på morgonen när jag skulle till förlossningen och eftersom de inte fick tillåtelse av KS att filma där inne så fick vi med oss en filmkamera så att Peter kunde filma lite:-)
Sen började de riktiga inspelningarna i mitten på augusti och 10 veckor framåt:-)

Det var en slapp eftermiddag vi hade idag:-) Peter och Kevin var och storhandlade, Linnéa var hos en kompis och barnen lekte lugna lekar:-D


En glad prick:-D


Som är överallt nu:-)


Alice leker med sitt smink:-) (Inte hennes napp i bilden)


Kalsong-nissen Oliver vet i fasiken vad han gör:-D


Selina kollar på tv:-)


Och ute är det snöigt värre:-D

Bytte gardiner i vårt sovrum också i förmiddags.....

Gillade aldrig de julgardinerna som jag hade där så det var skönt att byta:-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla gärna min blogg! ;)

2011-01-06 @ 21:11:30
URL: http://eliinhjortsberg.blogg.se/
Postat av: evelina

fin blogg

2011-01-06 @ 21:23:11
Postat av: Birgitta å Kocken

Blev så avis på dina köksgardiner! Fase, vad dom skulle passa bra hos mig! Här kan man inte göra några fynd, nej skitdyrt. Det är ju kul, att kunna byta då och då! Finaste barnen! Krama dom!

2011-01-06 @ 21:43:59
Postat av: Karin

Åhh, så söt hon är lilla Nelli =)

Kram

2011-01-06 @ 21:49:55
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Hejsan!



Jag har nu en auktion i bloggen till förmån för UNICEF, där man budar på en valfri silverängel. Varför inte passa på att lägga ett bud, så kan silverängeln bli din - och samtidigt göra en god gärning då hela beloppet går till UNICEF och världens barn?



Alla bud är välkommna, stora som små - tillsammans kan vi hjälpa utsatta barn att få bättre levnadsförhållanden.

2011-01-06 @ 21:49:56
URL: http://joosefinea.blogspot.com
Postat av: virris

Jag förstååår inte hur du orkar med allt??? :)

- som jag skrivit förr, är impad!!!! Kram!

2011-01-06 @ 22:05:36
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Postat av: B E C C A

Din blogg är verkligen bra!

Och Familjen Annorlunda har ju börjat nu igen! JAG FÖLJER ER! Ni är min favoritfamilj, så himla härliga och fina barn! Och du och peter är ju störtsköna!



Hoppas ni mår toppen! KRAM BECCA :)

2011-01-07 @ 00:31:18
URL: http://rebeccalahti.blogg.se/
Postat av: Louise

carmen.. ligger den möjligtvis i Märsta?? :) ha en fin dag

2011-01-07 @ 08:55:55
URL: http://swelouise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken fin bild på Selina!!

2011-01-07 @ 08:57:26
Postat av: Ida

Dina barn är sååå söta:) Ni är min favoritfamilj, utan tvekan, gillar er familj på alla sätt:)

2011-01-07 @ 09:37:48
Postat av: Trillingmamman

Du är pysslig du Mirka :-). Visst är det skönt när man får dom där kickarna att nu j%&¤#r ska fixas och det heslt igår ;-)... känner igen det. Vad det än var för tablett så var det säkert bra HA HA HA.



Vi hade ju ingen julgran hemma utan i Småland där vi firade. Så den åker ut i stort sett på en gång eller innan man far hem. Julsaker i Skövde har det varit sparsamt med men det är ju för att jag har så många jämnåriga marodörer som dödar allt. Blir bättre när de blir större ;-).



Ser fram mot söndag!! Tills dess så sköt om er så gott. Kraa alla stora som små. Syns snart!

2011-01-07 @ 09:53:00
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: suss

Hejsan hej tittade in på din blogg och oj va häfdigt att vara mamma till 10 barn det måste vara jobbigt men ända roligt själv har jag en dotter och jag tycker hon kan vara jobbig att holla reda på ibland hon är överallt på smama gång. Diplom till er mammaor som klara av så många barn =)

2011-01-07 @ 10:56:49
URL: http://muffzi.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Evelina: Tack:-)



Birgitta: Jag kan ju kolla om de finns kvar och köpa åt dig om du vill;-)



Karin: Tack, att hon är ja:-)



Josefine: Ska kika in till dig;-)



Virris: Hihihii, tack:-)



BECCA: Tack så mycket:-)



Louise: Japp, outleten ligger i Märsta och deras nya vanliga butik finns numera i Väsby C



Sofie: :-)



Ida: Tack så mycket:-)



Trillingmamman Eva: Hej gumman, det var bara vanlig Alveron tror jag hahahaa. Jag kommer ihåg när tvillingarna var mindre, det var inte kul att ha julgranen framme då, var säkert då mina gråa hårstrån började komma:-D:-D

Vi längtar sååå mycket till söndagen men lova att du kör försiktigt!! Krama alla dina med:-)

2011-01-07 @ 11:17:06
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Satu & My Baby Dolls

Kikar in på din fina blogg och familj :) Är du också finsk?

kram Satu

2011-01-07 @ 12:46:51
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: <3

söt och rolig nellie är<3(stavning)

selina är såå söt och fin hur gammal är hon?

alice är ochså fiin pöss på er

2011-01-07 @ 20:24:36
Postat av: Madeleine

Hejsan, du jag bor i sthlms området och skulle vilja veta vad butiken heter där du köpte gardinerna?? Är ute efter nya nu till våren :) Kramar till din UNDERBARA familj!

2011-01-07 @ 21:12:35
URL: http://mammascharmtroll.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Satu: Japp, född i Åbo och flyttade till Sverige när jag var 14år:-)



<3: Tack så mycket:-D Selina blir 7år i slutet av januari:-)

2011-01-08 @ 09:30:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0