Nu så...om galan:-D

Kristallen-galan....den stora galan som vi hade sett fram emot är nu då avverkad och det med lite blandade känslor!
Jag hade ju haft ångest över denna gala - vad ska jag ha på mig? - hur ska håret se ut! - mm mm
Och till slut lät jag mina närmaste väninnor bestämma åt mig min klädsel och då blev det en klänning a lá not me...
Jag fick en fin håruppsättning och den var helt okej tycker jag:-)
Klänningen är ju skitsnygg men kände mig inte riktigt bekväm ändå och kände mig lite väl uppklädd.

Det första vi gjorde när vi kom till hotellet var att vi knackade på till Carola och Perras rum och sa hej:-) Lämnade sen in våra saker i vårt rum och hungriga som vi var gick vi ner till baren för att äta lite (blev en toast skagen) och Carola och Perra gjorde oss sällskap:-)

När vi hade ätit och fikat klart gick vi upp på rummen och bytte till festkläderna.
Mötte upp Carola och Per och Tina och Jörgen för att tillsammans gå in till Annexet där galan hölls:-)
Som ni alla vet så är vi redan väl bekanta med Wetterholms men Tina och Jörgen träffade vi nu för första gången IRL. Och de var precis som jag trodde att de skulle vara:-D

Nå väl, först var det lite mat och för-mingel , inte varje dag man står och äter med kändisar runt sig lite överallt:-D


Peter, Per och Jörgen


Och vi ladies:-)

Efter maten började jag och Peter mingla lite och kolla vilka vi ville fota:-) Kändes lite pinsamt att gå fram till "okännt" folk och några kändisar som vi ville egentligen fota struntade vi i för vi ville inte störa de när de åt eller var mitt i en konvertation med någon....
Nu var det Peter som tog de flesta fotona vilket betyder att det är jag som poserar med i de flesta fotona:-D


Tog en mjukstart med färjan-Håkan:-D (linslusen själv var han *S*)


Peter med Roomservice-killarna Johnny och Mathias:-) Riktigt trevliga,sköna killar att prata med:-D


Martin Timell var lika trevlig han med (han har tydligen sett alla fam.Annorlunda- avsnitten*S*)


Arga snickaren (vet ej vad han heter), även han hur trevlig som helst:-)


Och Ernst, ett måste att fota honom ju:-D Super trevlig även han:-)


Förra årets Idol.tvåa Kalle, en riktigt skön, trevlig kille:-)


Och sist Laila och Niclas....minst trevliga, mera stroppiga till attityden tyvärr....

Efter mingel var det dags att hitta sina platser i annexet där galan skulle hållas. Fick veta dagen innan att bara jag och Peter skulle sitta med Camilla, producenten och OM vi vann skulle bara vi tre gå upp och ta emot priset.Så vi satt långt framme på rad 7 medans de andra fick sitta längre bak på rad 16. Lite taskigt mot de andra paren (Carola/Per och Tina/Jörgen) tycker jag för den säsongen handlade ju om våra 3 familjer:-(


Såna här lappar satt fast på stolsryggen så vi skulle hitta rätt plats:-)

Själva galan var en besvikelse och INTE pga att vi inte vann! Våran kategori + 3 andra förspelades och visades aldrig på tv:-( Det var långtråkigt att sitta där så länge...det enda lite roliga var att se hur det gick till "bakom kulisserna" på en sån här tillställning. Peter satt vid gången så han syntes ett par gånger på tv:-)
Det lilla som var underhållning var ju inte mycket att hurra för heller....
Alltså vem vill egentligen se bimbonas bimbo a lá bimbo = Victoria Silverstedt?? Denna flicka var tanigare än lyktstolpen ute på gatan, några boobisar som stack ut från "stolpen" och håret....herregud hon måste ju ha mera löshår än riktigt hår på skallen! Hon har så mycket hår att hela skallen ser enorm ut mot den taniga kroppen:-D
Och att hon inte skäms att göra bort sig som hon verkligen är duktig på?? Hon tjänar nog fina pengar på sin bimbo-stil men shit...är det verkligen värt det?!! Undrar om hon efter ett uppträdande står och kollar in i spegeln och tycker  typ " Ooh, Victouria, det där gjorde du so well hihihii" Nä, jag förstår inte riktigt hur man kan sjunka så lågt och leva med sig själv....? Och stackaren har ju till och med nästan glömt bort sitt hemspråk:-( Vilket jag tror är bara ett spel......har ju själv bott i ett nytt land nu i 24 år och nästan bara använt det svenska språket MEN nog fan har jag det finska språket kvar..... En lustig prick må jag säga:-D

Hur som haver....kom visst lite på villovägar där:-D:-D
Sen var det dags för Efterfesten med ett stort E! Wow, den som skulle vara ballare än allt annat! Vilken besvikelse den var!! Det var fullt med folk, dålig musik och svindyrt! Jag tog en flaska cider som var det äckligaste jag druckigt och Peter tog en flaska cola + en liten chipspåse....Gissa vad det kostade??

118 RIKSDALER!!! Men ärligt alltså......Att vara på en dålig fest med dålig musik , äcklig dricka som dessutom var svindyr....inget man stannar länge kvar på! Vi gick efter drygt en timme! Alltså jag FATTAR INTE hur folk kan tycka att det är värt att gå ut och festa var och varannan helg?? För vad??  Nej, jag skulle ALDRIG ALDRIG byta ut mitt liv mot ett sånt där leverne never ever!

Så vi kom i säng i hyffsad tid och var pigga och glada på morgonen:-D


Badrummet i hotellrummet! "fina" glasväggar med fin insyn....not:-D


Det fanns ju i för sig ett drapperi...utanför!! Men den var inte till någon större nytta direkt:-D


Och till sist jag gör mig redo för hemfärden:-) HOME SWEET HOME!!

Sumering: Det var jätteroligt att få träffa massa kändisar och se hur allt sånt här går till men jag är nog rätt nöjd med mitt liv som den är, oglamorisk:-D


Kommentarer
Postat av: Trillingmamman

2010-09-07 @ 19:45:57
Postat av: caroline

Det är inte så glamouröst som man oftast tror, tyvärr. Men du var iaf SKITSNYGG i dina kläder och den fina frisyren! :)

2010-09-07 @ 19:48:54
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Så snygg du var Mirka :) O peter också. Thihi, den bilden på alla män tycker jag att han är lite lik Björn Ranelid... eller? ;)



O så glad du var på alla bilderna, kan man va ngt annat på en gala? ;)

Den på dig och Timell, är det hon Karin i bakgrunden. Hon som pysslar med stora håret? ser ut så ;)



Hoppas ni hade det trevligt fast det lilla missnöjet ;) Det är ju inte alla som får gå på det heller :)



Men jag har lite frågor:

*Kostade det något för er? biljetter? rum?

*om du fick chansen, skulle du åka dit igen då?

2010-09-07 @ 19:52:41
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Nytt försök.... blev ett par tangenttryck snabbare så jag hann skicka iväg inlägget. Såg du vad som stod ;-).

Skämt å sido. Låter inte som det blev jättekul men ändå en erfarenhet rikare. Synd att ni inte fick komma upp på scen och väldigt tråkigt att de andra blev bortvalda ( för de var ju trots allt med i programmet ändå ).

Bytte kanal när Victoria började prata, det blev mest bara pinsamt.



Bäst av allt var ju toan. Hade man inte magproblem innan så fick man om inte annat av en natt på det där hotellet. Vilket rikspucko kom på idén att ens ha glasväggar in till där man gör sina behov??!! Snacka om erotikdödare.. - Älskling har du bajjat klart så kan vi ha lite kul i sängen sen...



Men jag fnissade gott! Snygga var ni också. Tycker du ska vara stolt över klänningen för den satt som gjutet på dig :-). Även om det inte är du.. så passade den alldeles utmärkt :-))).



Nä, dags att sätta på film här och huvudrollsinnehavaren är tio gånger bättre än Vickan ;-).



Kramar till er och hälsa alla busiga, goa barn och Peter från oss

2010-09-07 @ 19:52:45
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: fam. Andersson - Lindblad

Ja herre gud, fattar inte att de vill leva så.. och håller med om attityder.. :S en del tror de är störst på jorden .... tragiskt!

Men de är skönt att vara en vanlig person med fötterna på jorden :)

2010-09-07 @ 20:09:23
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: Anonym

såå snygg du var!!!

2010-09-07 @ 20:20:50
Postat av: Karin

Vad jag har hört så är det många kändisar som dissar detta spektakel för att det är så tråkigt mm...

2010-09-07 @ 21:00:15
Postat av: Carro

Hihihi, tycker att det är jättekul att ni har sprungit runt på "kändisjakt" med kameran och fotat er tillsammans med kändisar. :-D

Riktigt, riktigt skojigt! Hade jag aldrig kunnat med! (härligt att ni är så frimodiga och liiiiite pinsamma) ;-)



Måste ju säga att du är jättesnygg, Mirka! Vilka schyssta glamourbilder på dig! Måste vara snyggaste 10-barnsmamman ever!



Kram och tack för att du bjussar på skojiga bilder.

2010-09-07 @ 22:59:04
Postat av: Carola m 8

Ihh, vilka fina bilder på dig och de kända typerna:) Jag vågade ju inte;)

Så Martin Timell har sett alla avsnitt:) Då hade jag ju kunnat bjuda hem honom för att lägga på en våning på vårt hus ju;)Typiskt:D

Ha det gott nu:)

2010-09-07 @ 23:22:58
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Nathalie

Hej! :)



Har du några tips till oss som planerar vårt första barn? Vad är bra att tänka på?

Tycker du att det är viktigt att båda har fast inkomst innan man skaffar barn?



Hoppas du har tid att svara :)

Kram Nathalie

2010-09-08 @ 00:06:25
URL: http://denym3.blogg.se/
Postat av: Johanna

ÅH så roligt att få en "NORMAL" syn på en sådan kändisfest. Jag är inte förvånad över att Laila och Niklas var snobbiga direkt.... dock tråkigt att höra det på riktigt. Alla kändisar är ju kändisar för att de syns på tv av någon anledning, det innebär ju inte att de är mer värda som människor pga det vilket många verkar tro:-(



Tyckte ni var jättefina men tråkigt att ni inte vann:-(



Halauksia!

2010-09-08 @ 07:09:11
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka härliga bilder! Ni fick en upplevelse som säkert får er att uppskatta vardagen ÄNNU mera än vad ni redan gör! Kram Mia

2010-09-08 @ 08:27:29
Postat av: anna

Riktigt roligt att få läsa!

2010-09-08 @ 09:29:52
Postat av: inger vikingsson

Hej! Kan ju undra vad Viktoria har gjort dej för illa ? Kasta skit på andra och deras kroppar tycker jag är väldigt lågt av dej.

2010-09-08 @ 10:43:55
Postat av: Mirka

Tack alla för komplimangerna mm:-)



inger vikingsson: Jösses....jag gav bara min bild (kryddad med ironi) på hur jag uppfattar fenomet V.S...fast jag kanske inte har rätt till en åsikt;-)

2010-09-08 @ 11:13:51
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men herregud! Jag håller med om att Viktoria är lite hm.. speciell. Men jösses, inger vikingsson. Får man inte ha en egen åsikt?! Gillar du inte Mirkas rätt fram och ärlighet så sluta läs bloggen då om du stör dig. "Kasta skit på andra och deras kroppar" kom igen. Snygg förebild till alla tonnårstjejer liksom. WOW, vi ska vara smala som stickor, jättestort blont och och gärna storan läppar och tuttar..

Gud va trött man blir...

Heja Mirka!!

Jättehärlig blogg! :)

kram

2010-09-08 @ 11:37:23
URL: http://yanoz.blogg.se/
Postat av: inger vikingsson

Undrar bara om det har gått er helt förbi att människor faktiskt kan se ut på olika sätt. Tjocka och smala...alla förtjänar att bli mötta med respekt.

2010-09-08 @ 15:27:09
Postat av: Mirka

inger: Respekt är absolut något man förtjänar och det finns de som inte får respekt av mig (allmänt alltså inga namn nämnda)! och vad som gäller V.S så har hon gjort allt FÖR att se ut som hon gör, inte mycket som är så naturligt där inte och då får man faktiskt ta vissa konsikvenser också.....Hon kan ju vara jättetrevlig, vad vet jag MEN det förändrar inte min åsikt om hennes utseende och som Jessica påpekade: Vad ger hon för bild för unga tjejer?

2010-09-08 @ 15:51:34
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: inger vikingsson

Gjorde nyss ett inlägg igen ang. Mirkas kom. till Victoraia S. Vet inte om det "trycktes" bort el. vad som hände? Tar det därför igen. Har det fullkomligt undgått er att människor faktiskt ser olika ut? Både "tjocka" och "pinnsmala". Det har i detta fall inget med "ideal" att göra utan bara att människor ska respekteras för den dom är , och inte för hur dom ser ut!

2010-09-08 @ 16:19:49
Postat av: Mirka

Inger: Suck...Det som INTE ungått mina ögon är att V.S föddes inte med de pattarna eller det kalufset hon har idag! Hade hon varit sig själv så hade jag lätt accepterat henne och gett henne respekten hon möjligtvis förtjänar:-) Och för att klargöra ytterligare en sak så har jag inget emot de som opererar sina bröst el. annat, fixar löshår mm så länge det görs med måtta och passar in i resten av kroppen! V har fixat till sig FÖR att synas mm och jag har svårt att visa respekt för den biten. Hon lever ju på sin sk "snygga, sexiga" look som är allt annat än det hon föddes med....

2010-09-08 @ 16:28:12
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: malin

Hej!



Måste bara säga att ni var skitsnygga alla tre "annorlunda familjer" på kristallen galan!

Så kul att ni delar med er på era bloggar!



Malin

2010-09-08 @ 17:55:52
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Mirka

Va fin du var i den klänningen.

Nicklas och Laila såg verkligen griniga

ut och har noll utstrålning.

Alla andra såg glada och trevliga ut på

bilderna utom surkartarna Wahlgren.

2010-09-08 @ 18:24:28
Postat av: Jenny

Klänningen var ju jättefin! Du ser precis ut som Miranda i Sex and the city! :)

2010-09-09 @ 11:14:41
URL: http://fikonstroppen.blogg.se/
Postat av: emelie

"Nä, jag förstår inte riktigt hur man kan sjunka så lågt och leva med sig själv....?" Victoria är ju inte direkt kriminell eller något? Vi är alla olika. Du skrev själv att du svält dig själv för att du inte trodde att du dög. Victoria kanske inte mår ett dugg bättre än vad du gjorde då...

2010-09-09 @ 21:16:10
Postat av: Anonym

Pinsamt Mirka!

2010-09-16 @ 22:44:18
Postat av: Clara

jag tycker att du ska tänka lite på vad du säger Mirka, men jag gillar din blogg x)



jag såg familjen annorlunda, och ni var ju bra.

2010-11-10 @ 17:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0