Mindre lugnt idag:-D

Tack för alla fina "omdömen" på min nya design! Kul att ni också gillar den:-)


Denna dag började lie fel då jag försov mig:-( Brukar gå upp kl. 6.15 så att jag hinner duscha,sminka mig mm innan barnen ska upp mm.
Idag stängde jag av alarmet och sov tydligen vidare och blev väckt av Peter strax före kl.7! Det blev stressigt värre eftersom jag även hade tvättstuga kl.7 och måste passa tiderna stenhårt om jag ska hinna tvätta allt. Dagisbarnen är ju lediga idag och jag lät även Jennifer, Benny och Selina stanna hemma. Jag lämnade tvätten, fixade frukost, plockade ihop mera tvätt, gick till tvättstugan, Peter åkte till jobbet, klädde på barnen, gick till tvättstugan, damsög hela lägenheten, hämtade tvätten, hann precis diska innan prästen kom på dopsamtal kl.12!
Dopsamtalet gick snabbt och smidigt, blev nog klara på en kvart (undrar om prästen hade bråttom nånstans*S*).
Har nu gett barnen hamburgare till lunch och väntar på att Peter ska komma hem för vi ska åka iväg sen hela familjen:-)

Igår kom Emmelie och passade barnen ett par timmar så att jag kunde övningsköra med Peter igen:-)
Denna gång åkte vi till Uppsala. Passade på att åka förbi Carola och Per men Carola hade precis hunnit åka hemifrån, bara nån minut innan så henne missade vi tyvärr:-( Men men nästa gång så:-D

Nu hinner jag inte skriva mer så bye så länge:-)

Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Hejsan =)



Du har fått en award i min blogg för jag gillar den så mycket! Kika gärna om du vill, här är länken: http://melindaochjulia.blogg.se/2010/september/sunshine-award.html#comment



Kramar!

2010-09-17 @ 14:04:02
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Jösses, vad du hinner, medan en annan släpar runt och

inte får något gjort! Sen får man göra en tivstart, det måste jag ändra på! Trevlig helg!

2010-09-17 @ 14:12:30
Postat av: Anonym

Jag måste få fråga en sak :) Har inte lilltjejen väldigt sneda ögon lr det är nåt drag ifrån er så att alla barnen sett ut så som små?

2010-09-17 @ 14:29:06
Postat av: Anonym

Tycker du borde svara lite mer på dom som komenterar.. Ja menar du svarar ju bara dom du känner.. Vissa skriver ju långa fina saker om din familj men du svarar inte på dom.. Tycker det är roligt att läsa frågor/komentarer och sen även få svar på dom ;). Annars än väldigt rolig blogg att läsa..

2010-09-17 @ 14:35:07
Postat av: Izabelle

Håller med ovandstående. Den som inte har något namn ;)

2010-09-17 @ 14:46:38
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka

Är det inte svårt att veta vad du ska skriva i bloggen med tanke på att ni spelar in Familjen annorlunda. Tänkte på vad som kommer med i avsnitten som inte får sägas nu.



2010-09-17 @ 16:00:40
Postat av: Annica

super fin design verkligen!

hoppas vi kan komma eller träffas och titta på vagnen!

kram

2010-09-17 @ 17:14:56
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vad fint det blev! Hoppas att ni får en jättefin kväll! En fråga. :) Hur tyckte du skillnaden från 6 till 7 små var? :)Kramkram

2010-09-17 @ 20:07:32
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Mirka

Anonym: Jag svarar i den mån jag hinner och önskar att jag hann svara mera än vad jag just nu gör. Men att jag skulle nästan bara svara till de som jag känner så har du lite fel tycker jag! Övervägande av mina svar går till direkta frågor och från människor jag inte känner. Men jag ska absolut försöka svara till ännu flera (även fast jag just nu har full snurr från morgon till kväll;-))



Annica: Måndag passar bra.Jag lämnar mitt nummer till dig på fb;-)



Sophie: Vi gick ju från 6barn till 8barn i och med att det var tvillingar igen då:-D Men skillnaden var inte stor alls tycker jag så go for it girl;-)



Mia Frid: Jo, det är lite knepigt för man skulle ju gärna vilja berätta mera:-D



Anonym: Om de har lite sneda ögon beror väl på vad man vill jämföra med....men som tex Nellies ögon ser ut i bildern på headern, så ser de inte ut hela tiden....Men vad vet jag, beror ju på vad man jämför med;-)



Melinda: Tusen tack!! Alltid lika roligt att få en award:-)



Birgitta: Trevlig helg på dig med:-)

2010-09-17 @ 21:21:47
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Så snygg ny layout på Bloggen! Å så fina bilder på er! Kanon!

2010-09-17 @ 23:19:57
Postat av: åsa

jättefin sida ! Blev lite inspirerad av din tatto, har nämligen en egen Thor. Lycka till med kortet!

2010-09-18 @ 09:26:41
Postat av: Susanna

Hejsan Mirka!



Underbart att läsa att du gör som jag, går upp lite tidigare för att duscha och sminka dig!

Trodde jag var ensam ;)

Men jag tänkte på ensak, borde inte Peter få vara ha med ett större foto i headern precis som du?

Kram

2010-09-18 @ 12:00:56
Postat av: Sophie

Tack Mirka för svaret. ;) Ja just ja, ni fick ju 2 den gången hehe, är nog större skillnad då skulle jag tro, med 2 nyfödda samtidigt än med bara 1. :) Hoppas att ni får en jättefin dag! Kram

2010-09-18 @ 12:20:36
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Izabelle

Susanna: Haha, klaga inte nu när hon fått en ny ursnygg header ;) Den tog ju tid, o nyfiken var man ju... :)

Fast visst håller jag med dig att Peter borde få ha en liten bild, fast nu ska vi inte klaga haha ;)

2010-09-18 @ 13:27:15
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Vilken fin blogg du har! Har följt familjen annorlunda slaviskt, haha. Själv har jag två barn varav en med ds, men skulle nog vilja ha en tredje om ett par år. Även jag är finsk, men tyvärr glöms modersmålet bort och svenskan tar över.

Sköt om er! /Anna

2010-09-18 @ 22:27:17
URL: http://mitt-liv-anna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0