Lite tråkigt....

Det är en väldigt rolig period i vårt liv just nu och jag har egentligen massor som jag skulle vilja dela med er läsare. Men tyvärr så får jag inte det just nu och det är jättetråkigt för på grund av det så har jag inte alls lika mycket att skriva om vårt vardagliga liv:-( Och då finns det vissa läsare som tyvärr lessnar och det känns jättetråkigt tycker jag:-( Men jag kan trösta mig med att det inte är såå många veckor kvar tills jag återigen kan skriva helt fritt:-)
Just nu så försöker jag ändå att skriva så mycket som möjligt om vår vardag men kan själv tycka att det kanske inte är så himla roligt att läsa om samma saker som typ: "Idag lämnades barnen på dagis, har fikat med Linda, tvättat mm" hela tiden:-D Men jag gör så gott jag kan;-)

Som jag nämde förut så är Nellie en grin-Maja just nu. Och det har inte blivit så mycket bättre än i alla fall. Hon är nöjd bara korta stunder och när hon väl surar till så är det bara bära som gäller. Och då får man absolut inte sätta sig ner utan man ska gå runt och kånka på damen! Och japp, jag har testat med sele men det duger minsann inte mer än korta stunder:-(


Grinis


Fångade en nöjd ögonblick igår:-D

Nä, jag ska inte bara gnälla på prinsessan för när hon är nöjd så är hon såå oemotståndligt go:-D


Selina och Alice har en egen liten sång-samling:-D Sötnosar:-)

Idag hade jag då återigen tvättstuga *jippii* Och shit, så glad jag blev av att upptäcka att en av tvättmaskinerna var trasig! Nu gällde det att tvätta smart så att allt skulle hinnas tvättas och jag hann precis bli klar innan nästa tvättid började!
Peter har varit och lämnat massa kläder/skor till en stor loppis där all förtjänst går oavkortat till välgörenhet:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att din blogg är väldigt rolig att läsa och era barn är ju verkligen så söta:)

2010-10-09 @ 18:28:13
Postat av: Ida

Jag tycker att din blogg är väldigt rolig att läsa och era barn är ju verkligen så söta:)

2010-10-09 @ 18:28:56
Postat av: Ida

Jag tycker att din blogg är väldigt rolig att läsa och era barn är ju verkligen så söta:)

2010-10-09 @ 18:29:34
Postat av: Ida

Jag tycker att din blogg är väldigt rolig att läsa och era barn är ju verkligen så söta:)

2010-10-09 @ 18:29:48
Postat av: Mia Fridh

Förstår att det måste vara svårt att veta vad man ska skriva. Men vi får hålla ut precis som du skriver.

Roligt att det blir en överraskning vad ni gör I familjen Annorlunda senare.



Skulle just fråga om dem är så att en del saker du skrivit om här kommer med i programmet. Eller om det bara är vissa saker.?

Det måste vara jätte svårt om det är något som ni gör Får ni veta vilket du kan skriva om här på bloggen som inte kommer med i programet. Hur vet du vad du kan skriva här på Bloggen.? Görs det upp med tv.? Hoppas att du förstår vad jag menar.?



Kram

2010-10-09 @ 19:54:40
Postat av: Anonym

Såg just en sån HelloKitty kofta på ett välgörenhetsloppis idag, dock ej i märsta utan närmare Uppsala =)

2010-10-09 @ 19:56:26
Postat av: sargit

Har du provat med bärsjal?

Jag har en som du kan få testa och sen låna om du vill... Du har mitt nummer...

Kram

2010-10-09 @ 20:30:02
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Anonym

Om du känner att du inget har att skriva så kan du ju alltid publicera frågor & svar. Antar att du får en hel del sånt :)

2010-10-09 @ 22:18:45
Postat av: Therese

Måste bara fråga igen om vart du köpt väggtexten, vet inte vad carmen är:)

Ni verkar vara en helt underbar familj, förstår inte varför folk stör sig på att du inte skriver om allt. Är ändå roligt att läsa din blogg!

2010-10-10 @ 09:21:34
Postat av: FRIDA MARBE

så fin & söt blogg du har! :)



hoppas allt är bra med dej?

2010-10-10 @ 09:55:37
URL: http://marbes.blogg.se/
Postat av: Jennie

Här har bärsjal varit räddningen. Hade babybjörn, men med tanke på hur ofta bebis skulle sitta i den brakade min rygg ihop.



Köpte en bärsjal och det är nog ett av mina bästa köp ever ;D

2010-10-10 @ 10:02:11
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: My

hej!! vilken fin blogg du har. Du ska veta att du är en av mina stora förebilder. Kommer följa din blogg, och du, var inte orolig, även om du skriver om "tråkiga" saker så är det kul ändå, livet med barn är inte fart och fläkt hela tiden. Mvh My från ystad

2010-10-10 @ 10:43:14
URL: http://myboman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle du kunna ha en frågestund någon gång? :)

2010-10-10 @ 10:47:58
Postat av: Linda

Oj vad många barn du har hur klarar du av allt :)?

2010-10-10 @ 12:06:20
URL: http://www.improveme.se/LindaLinnros
Postat av: Iréne

Hej Fin blogg du har jag kikar in emmelanåt så fina barn !

2010-10-10 @ 12:32:20
URL: http://ireneislamovic.blogg.se/
Postat av: Iréne

Hej Fin blogg du har jag kikar in emmelanåt så fina barn !

2010-10-10 @ 12:32:25
URL: http://ireneislamovic.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh jag är så nyfiken å¨vad det är som är lite hemligt..kan det vara en bebis till på G??

=)

2010-10-10 @ 13:00:35
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har du för tips till en tjej som väldigt gärna vill ha många barn. Hur ska man kunna hitta en kille o bli kär i som vill ha många barn oxå? Hur gammal var du när du fick ditt första o sista barn?

2010-10-10 @ 13:56:17
Postat av: Anonym

Hej!

Rösta gärna på deltagarna i min veckans blogg-tävling eller varför inte ställa dig på kölista för att själv kunna delta i framtiden?

2010-10-10 @ 14:04:08
URL: http://wictoriapersbrandt.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag tycker att din blogg är jättebra!

Och din familj är underbar, allihop!

Så söta så!

Puss!

2010-10-10 @ 16:34:14
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Fridis

vet ni om att det varje år är sju tusen kvinnor i Sverige som får diagnosen bröst cancer ?



att vara Frida Karlsson är som att vara som vilken tjej som helst fast ändå annorlunda.

att våga stå för sin dröm om att kunna göra en skillnad är stort.



jag kan inte själv skapa denna skillnad men tillsammans kan vi.

i fredags bestämde jag mig för att försöka skapa skillnad i denna rosa månad och i denna resa behöver vi nå ut till världen.

jag startade en insamling till rosa bandet månaden med hopp om att vi tillsammans hjälps åt för ingen kan göra allt men alla kan göra någonting.



vi kan tillsammans samarbeta mot en bättre forskningsmetod för att i snabbare takt kunna skapa behandlingmetoder och samtidigt som vi gör det så ger vi

människorna med cancer ett rikare liv.



att vara den som drabbas har jag ingen kunskap om.

jag kan inte förmedla den känslan men jag kan förmedla känslan av att vara anhörig när någon drabbas.



om jag fastnade i ett inre kaos ett inre kaos fylld av rädsla hur känner sig då den drabbade ?

det blir deras vardag och deras tillvaro vill vi se på när andra människor drabbas ?



vill vi stå bredvid och se på med vetskapen om att vi inte gjort något för att skapa en skillnad.

vi kanske inte kommer göra så hela världen förändras men vi har gett dom drabbade en känsla en känsla om att vi är med dom.



att få känna den känslan av att inte vara ensam i kampen mot cancer är stor nog för att kunna ge deras vardag och deras hopp en extra glans.



min insamling är startad http://samla.in/l8

vill ni vara med i den och hjälpa mig att nå ut till världen ?

Via er bloggar och facebook - Finns en rosa bandet grupp !!



Hoppas du hjälper mig - tack för du läste ! KRAM

2010-10-10 @ 16:37:11
URL: http://tadaaaaa.blogg.se/
Postat av: Mirka

Vad gulliga ni är:-)Allihopa:-D



Mia Frid: Jag får inte skriva om det som filmas i det stora hela liksom....Har nog bara skrivit om 1 el. 2 saker som även filmats men avslöjar inte vad;-)

Linnéa: Tack gulliga dig:-)



Sargit: Tack för erbjudandet men jag har provat och var inte riktigt nöjd med det....



Anonym: Jag har haft frågestunder ett par gånger och sist blev det enormt många frågor och jag sa då att det kommer nog att dröja innan jag orkar med en ny frågestund:-D Just nu har jag inte tid med det men kanske om några veckor;-)



Therese och ni andra som frågat om Carmen: Carmen är en butik vi har i Märsta C där de säljer lite inrednings-saker, smink, parfym mm. De har nu flyttat till Väsby C och våran Carmen har gjorts om till outlet-butik istället. Där hittade jag väggtexten som var nedsatt också:-D



Frida Marbe: Tack, bara fint här:-)



My: Tack, vad gullig du är:-)



Linda: Hinner alldeles utmärkt....oftast:-D



Irene: Tack:-)



Anonym: Ingen bebis...än i alla fall;-)



Anonym: Oj, vad svårt....Du får nog hoppas på lite tur och ödet;-)



2010-10-10 @ 17:07:35
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: B E C C A

GAH vad roligt att jag hittade din blogg! Jag följde er i Familjen annorlunda pluss alla andra familjer såklart. Men jag kommer ihåg att ni var en sån himla rolig och gullig familj! :D



Hoppas allt är toppen med er! KRAM

2010-10-10 @ 17:08:55
URL: http://rebeccalahti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Vad roligt att du bloggar!

Det är ju så fantastiskt med många barn! Än så länge så har vi bara tre, men jag skulle mer en gärna vilja ha några till =)

Kram på er!

2010-10-10 @ 19:44:59
URL: http://theresececiliaannette.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håll hoppet uppe så kommer det nog mer att blogga om snart :)

2010-10-10 @ 23:04:10
URL: http://madeofthis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nämen hej Mirka!



Jag hittade precis på din blogg och måste bara säga att jag beundrar dig och Peter, verkligen!

Bra gjort, ni har väldigt fina barn. :)



Ska bli kul att följa din blogg, ha det fint!



Mvh Jenny

2010-10-11 @ 10:38:15
URL: http://www.luciadesign.se
Postat av: Cissi

Nyfiken jag blir ;)

2010-10-11 @ 12:54:55
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0