Höstrusk

Jag gillar inte hösten! Jag gillar inte den pga att det betyder att vintern närmar sig med stora steg!
Jag tycker dock att det kan vara enormt vackert på hösten med alla dessa fina höstfärger ute i naturen:-) Och jag gillar svampen som hör hösten till:-) Men mer än så gillar jag inte! Jag tycker att det är ruggigt kallt i överlag och blött mm. Jag har nästan ångest för vintern....den är alldeles för lång tycker jag. Det räcker med snö och kyla i max en månad runt julen och nyåret:-D

Här är det full rulle som vanligt. Jag har gjort Risk 1-utbildningen som är obligatorisk och handlar om alkohol och droger + andra risker i trafiken. Nästa vecka börjar jag med mina körlektioner i körskolan vilket blir kul:-)
Vi försöker övningsköra så fort vi hittar en barnvakt och jag har kört både i mörker och landsväg....samtidigt:-)

Nellie har förvandlats från världens snällaste bebis till en grin-Maja! Hon är lite förkyld och ett tag trodde jag att hon kanske hade öroninflamation men jag tog henne till läkaren igår som sa att öronen såg fina ut! Halsen var röd och svullen men inga prover togs dock!?
Jag har så jäkla svårt att hitta bra läkare till barnen tycker jag:-( Ringer man till vår vårdcentral prick kl. 7.30 när telefon tiden öppnar så är oftast ALLA akuttider redan slut när de ringer upp! Jag fattar inte hur det är möjligt om jag ringer direkt vid öppning?? Blir lika jävla sur vartenda gång...jag kan ju inte ringa tidigare än vad jag gör!
Igår ledsnade jag och flyttade alla i familjen till en privat läkare jag hört bra om. Men den läkaren verkade inte vara så himla duktig med små barn i Nellies ålder tyvärr:-(
Nellie har ingen feber så jag får väl hoppas på att det är bara en gnäll-period hon lider av....

Vi har nu fått upp lite tavlor på väggarna och nu saknar vi bara en ny kökslampa:-)




Oliver har förvandlats han med:-) Han har börjat dammsuga överallt så fort man nämner att det behövs nog städas lite:-D

Han är väldigt duktig på dammsugning också:-) Nogrannt släpar han runt dammsugaren och tar jobbet med stort allvar:-)

Igår började min favvo-serie igen *JIPPII* Jag menar givetvis Greys Anatomy, den enda serien jag följer slaviskt:-D

Annars har det väl inte varit nåt speciellt utöver det vanliga:-D Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall:-D
Nu måste middagen planeras (alltid i sista minuten*S*) Ha det gott:-)

Kommentarer
Postat av: Mamma M

Haha, ja men Olivers förvandling är ju en BRA förvandling;-)!

2010-10-07 @ 15:20:21
URL: http://blogg.mama.nu/mammam
Postat av: Therese

Vad fint er matrum blev! Var har du köpt texten du har på väggen? Ha en bra kväll!

2010-10-07 @ 18:15:46
Postat av: Martina

Fint ni börjar få i köket?

Vad är det för typ av lampa ni tänkt er i köket?

2010-10-07 @ 19:59:29
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: tres

vart har du köpt texten på väggen? :) ha de bra.

2010-10-07 @ 20:02:58
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Jag hatar vintern! Vintern är min mörkaste tid. Den tid då alla tankar får liv. Plus att min hall invaderas av vinterkläder och en massa skor.

2010-10-07 @ 22:29:59
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Anonym

undrar oxå vart du har köpt texten du har på väggen?! Och tavlor!?

Kram

2010-10-08 @ 08:53:37
Postat av: jeanina

bara att höra av dig så kommer jag och är barnvakt :)

2010-10-08 @ 11:06:44
URL: http://coocking.blogg.se/
Postat av: Mirka

Texten är superfin och jag köpte den på Carmen:-) Den var vit men Peter har målat den svart:-)



Stora tavlan är från Ikea och de små svartvita är från ÖoB:-)



Det är svårt att hitta EN lampa som är stor nog för vårt långa bord så det lutar sig mot att köpa 2 likadana lampor. Antingen en typ lång pinne med 3-4 lampor som hänger från pinnen eller 2 st större svarta lampskärmar:-)

2010-10-08 @ 11:33:25
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Sådär ja, nu har jag kikat runt lite på din blogg! :)

Jag följde programmet "familjen annorlunda" på tv när det gick och var så nyfiken på vad det blev för "sort" på bebben i magen. :) Grattis grattis (lite försent..) Ni verkar vara en helmysig familj med mycket kärlek att ge.

Kika gärna in på min blogg.

Kram kram /Fia

2010-10-08 @ 13:04:41
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej!

Jag blev lika dåligt behandlad på vår vårdcentral som du har blivit. Ringde oxå tidigt och alla tider var slut. Kollade upp detta och fick veta att så får det inte gå till. Anmälde vc till patientnämnden (det var bl.a en massa andra saker som vi fick vara med om) och detta resulterade att chefen kallade sin personal till ett möte och kom fram till att alla barn med öroninflammationer är alltid välkomna. Det ska alltså alltid finnas en tid för detta. Jag blev nöjd med min goda gärning, men vi bytte ändå till en privat vc. Nästa gång du ringer och dem nekar dig en tid, så säg att du MÅSTE komma ändå, dem får inte neka barn.

Passar på att fråga OM ni börjat spela in Fam. Annorlunda igen? Och vilket datum är det premiär i rutan? Väntar och längtar...

2010-10-08 @ 13:29:07
Postat av: Kajsa

Vad står det på väggtexten? Är den ditlimmad eller spikad? Jättefint!

Kan du inte uppdatera med lite nya kort från hemmet? Typ, hur ser det ut i ert kylskåp? Barnens garderober (svämmar det över?)Tvättsugan (där du alltid hänger, toan m.m. OBS: Städa INTE innan! Då får vi andra bara dåligt samvete... Kram!

2010-10-08 @ 13:32:02
Postat av: greta

Varför är det gula textremsor på bloggen idag? Fel på min eller din dator???

Kan du inte läska oss lite med lite recept? Eller visa nåt smarrigt du har bakat på sistone?

2010-10-08 @ 13:36:05
Postat av: madde

jääte fint det blev i köket... =) många platser o allt =)

2010-10-08 @ 13:59:05
URL: http://minmilton.blogspot.com
Postat av: Aleks

Jättefint kök :D vart har du köpt tavlorna? :)

2010-10-08 @ 20:17:03
URL: http://cheeraleks.blogg.se/
Postat av: Jess

Ni måste ju bo jättestort om ni är så många i fmailjen. Så min fråga är hur stor ni bor och sen måste jag säga att det är galet duktigt att ha tid med körkort samtidigt som man har så många barn. Imponerad!

2010-10-11 @ 10:24:33
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0