Brrr....

Fan, vad det börjar bli kallt ute! Jag vill inte behöva börja med vinteroveraller ännu men snart måste man nog det ändå:-( Nu använder barnen sina vinterjackor och Thor fick även ha långkalsonger imorse. Jag själv skulle helst vilja ta min tjocka vinterjacka redan nu, så frysen som jag är men vill inte det riktigt ännu....ingen annan gör ju det, skulle bara se knäppt ut:-D
Måste dock hitta en ny vinterjacka åt Thor , ingen som har en på lager i strl.98??
Måste även skaffa en varm åkpåse åt Nellie, nu har hon en Pop-fleeceoverall + filt men det räcker inte så länge till....
Och sen måste typ minst hälften av barnen få nya vinterskor och det snart:-D Japp, jag ser nästa barnbidrag flyga iväg snabbt:-D

På fredag har Nellie bvc, det var nästan 2 månader sen sist så det blir spännande att se hur hon har vuxit:-)

Ang. Nellies gnäll-period.....Gnället började för ca 2 veckor sen när jag bytte ut hennes Nan 1 mot Baby semp 2. Hon ser inte ut att ha ont i magen men undrar om det ändå har nåt med hennes gnällighet att göra ändå?? Vad tror ni, nån som har varit med om liknande?

Visst, jag vet att bebisar har olika faser mm men detta är verkligen första gången jag har en bebis som har blivit så här förändrad. Man ser att nåt är fel men VAD??

Nu ska barnen börjas göras redo för sängen så tjingeling:-)

Kommentarer
Postat av: Grynet

Prova att byta tillbaka till NAN (2an då). Min lilla Lova har haft massa problem med sin mage (som nu med största sannolikhet är komjölksallergi), men när vi höll på som mest med att försöka luska ut vad som var fel så fick jag veta att Semper oftare ger magproblem än NAN.

Om det inte funkar så skriv till mig, jag har massor med magtips (är dessutom sjuksyrra...)

/Karin

2010-10-13 @ 19:06:07
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: malin

prova att gå tillbaka till nan, har haft barn som varit lik,,

det är tydligen olika mjöl i semper och nan och kan ju ha nått med de att göra

2010-10-13 @ 20:00:36
URL: http://sevenkids.bloggplatsen.se
Postat av: Tess "mamma till Nova & Mira"

De rekomenderar ju NAN på de flesta BVC i Sverige eftersom den ska vara mest skonsam för magen!! Båda mina fick NAN.. Den lill fick då någon slags "tillfällig" komjölksallergi och har ätit Nutra.

Men gå tillbaka till NAN så blir det säkert bättre:-) Lycka till

2010-10-13 @ 20:12:22
URL: http://tessanstromback.blogg.se/
Postat av: Julia

Håller med föregående.

Min lilltjejfick rejält ont och var grinig av baby semp.

Men alla är ju dock olika :)

Du kan ju alltid prova ^^

2010-10-13 @ 20:13:07
Postat av: Petra

Hej Mirka,



mina barn har alla ätit NAN. Semper har aldrig fungerat eftersom dem då fått ont i magen. Sedan är det bra att köra med samma, om man ska byta märke så är det bra att göra som med hundar...Man tar lite i taget eftersom magen är känslig på dem små. Lycka till, hoppas att det hjälper. Tack för din fina blogg, kul att följa er familj :)) Kram

2010-10-13 @ 20:20:16
Postat av: Elin

Hej Mirka!



jag gav Nan åt mina båda barn, provade en kort perido Sempers ersättning, men då krånglade magen för tjejerna. Å Semper har haft rykte om sig att magen kan krångla för de små.



Lycka, till, och det är alltid kul att läsa din blogg, läser den dagligen!



Mvh. Elin

2010-10-13 @ 20:37:05
URL: http://thebeginningofourlife.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej!

Naw, stackar lilltjejen... Inte roligt när de är ledsna och man inte vet varför. Tror nog som föregående att du kanske borde ta NAN2 ist för semper, om det är NAN du haft innan.



Min minste är snart 5 mån och han har varit ett väldigt missnöjt barn hittills... Tyvärr. Mkt ledsamheter. Svårt när man inte vet. Hoppas hon blir bättre!

2010-10-13 @ 21:12:50
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/
Postat av: sussie

Hej Mirka!!!



Trist att lilla Nelly har problem med sin mage eller med ersättningen. Tyvärr har jag ingen stl 98 Jacka. Har min lille han ska med ha den stl. Men har däremot en varm åkpåse som är blå med vitt foder. Fram till är där typ en nalle eller något. Och den har jag inget behov av. Har även en jättesöt ros overall med snobben på dock stl 86 den har jag ingen nytta av heller. Ha en underbar kväll.

Kram

2010-10-13 @ 22:04:02
Postat av: Ida

Min dotter var likadan...för henne fungerade nan bättre ön semper så det är ju värt ett försök i alla fall.



Ha en trevlig kväll!

2010-10-13 @ 22:10:58
Postat av: Gunilla

Visst krånglade magen på henne en period när hon var mindre och du gav BS?

Testa gå tillbaka till NAN du. Jag har ingen erfarehet av ersättning själv, men vet andra vars bebisar blivit knepiga i magen av BS men funkat bra med NAN.

Angående vinterjacka så har jag suttit och tänkt så det knakat här vad O hade för jacka förra vintern. Han borde ju ha haft någon utöver overallen??



Jag vet att det hänger två jackor i garderoben som jag förvisso gärna vill bli av med, men den ena är i strl 92 (Lindex) och den andra i 104 (Blixten mc Queen) och det hjälper kanske inte dig :).

Tänker vidare och hojtar till om jag hittar nåt!

2010-10-13 @ 23:00:40
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: whatthefuckdotcom

Jag tycker du ska vara försiktig med bumbon, el vad den heter, jag har hört att de kan få sne ryggrad av att sitta vid för ung ålder

2010-10-13 @ 23:05:33
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det sägs att klär man sig varmt nu så fryser man inte när vintern kommer. Vill du ha din vinter jacka så ska du nog ta på dig den.



2010-10-13 @ 23:08:56
Postat av: Susanna

Det är inte tänder på gång då?

2010-10-13 @ 23:09:23
Postat av: mamsen83

Tänkte just skriva att kanske tänder på gång. Min lilla baby var väldigt grinig o jag tänkte att vad är det med han... tills jag märkte två söta tänder där nere. <3 Och helt plötsligt hade vi tillbaka den nöjda killen. Tills det kom nya tänder... hmm! Men prova NAN2... jag har märkt att den är bättre.



Läser din blogg varje dag! Vilken fin familj ni är!

KRAM!

2010-10-13 @ 23:26:34
Postat av: Tina

Föreslår som andra att du kan prova NAN 2. Och sen när det är dax för välling så prova Nestlé istället för Semper. Jag tyckte den var bättre än Semper (har gett Semper till 4 av 6 barn).

2010-10-14 @ 07:32:45
Postat av: Cissi

Ojj dina pengar lär ryka lika fort som när Gudrun Schyman får tag på en grill och har en extra 100 000 i fickan.. Galet!!

2010-10-14 @ 09:39:46
URL: http://cotac.blogg.se/
Postat av: ampelos

ha en bra dag!

2010-10-14 @ 10:03:41
URL: http://ampelos.se
Postat av: Mirka

Tack för alla Nan-tips!! Jag har alltid gett barnen Nan i början och bytt till Nestlé eller Semper först runt 8-mån. Varför jag bytte till Semper redan nu vet jag inte:-D Men nu har vi köpt Nan 2 och börjat ge Nellie det i stället:-) Hoppas att det hjälper:-)



Sussie: Vad gullig du är:-) Maila mig;-) [email protected]



Gunilla: Hihihii, du kanske lämnade den med till loppis som dagis hade i våras:-D Hur pass stor är den i 104? Som du vet så är ju Thor stor så den kan faktiskt funka:-)



Wtfd: Oj, verkligen?? Ska nog kolla upp det då....Tack vännen:-)



Jag tror inte att det är tänder på gång, det ser inte ut så i alla fall ännu;-)



Cissi: Hahahaa



Ampelos: Tack det samma:-)

2010-10-14 @ 10:34:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja visst blir det mkt pengar inför ny säsong? Och vissa tror att de med fler barn blir rika pga barnbidragen haha.. jo tjena! Då vet dom inte vad kläder, skor, overaller, mat osv går på. Och då har vi bara 6 barn.



Jätteroligt med huset! Hoppas vi också hittar "vårt" snart! Kram

2010-10-14 @ 10:50:53
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Ewa

Kallt kan jag lova att vi har det, imorse då jag vaknade var det 10cm snö! Brrrr!!

Gillar dig och din familj skarpt! Ni är helt underbara! Ni får mig att orka då jag känner att det går tungt, ni har sån otrolig kärlek och styrka i er familj! Tack för det!

// Norrlands mamma 23.

2010-10-14 @ 11:00:13
URL: http://kelvink.blogg.se/
Postat av: Gørill

Hei !



Så kult å komme over din blogg. Jeg fikk litt flash tilbake til barndommen, vi vokste opp 6 søsken + 1 adoptert. Herlig å se at det finnes de som fortsatt får flere barn enn gjennomsnittet :-)



Fin blogg du har. Høsten er her, det ER kaldt, men fint.



:-)

2010-10-14 @ 11:26:40
URL: http://oss5.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ser att du redan fått massa råd ang. nan/Semper. Mina barn klarade inte av Sempers ersättning, fick ont i magen och var gnälliga. Men Nan 1 och Nan 2 har fungerat utan problem...

2010-10-14 @ 12:15:23
Postat av: Marit

Ta på dig vinterjackan !!! Jag har gjort det. Tycker också att det är pnsamt att inte nån annan har det, men dom kanske tänker likadant =) vem bryr sig, man ska klä sig om man fryser!! =)

2010-10-14 @ 12:44:11
Postat av: Ida!

Jag tkr verkligen inte att det passar sej att svära. Alla som svär, sluta med det. Det låter så illa och jag stör mej verkligen på det. Tkr att det är så..ja..dumt. Föregå med gott exempel istället. Jag tror inte att ngn blir impad av fula ord.

2010-10-14 @ 15:32:39
Postat av: Ida!

Jag tkr verkligen inte att det passar sej att svära. Alla som svär, sluta med det. Det låter så illa och jag stör mej verkligen på det. Tkr att det är så..ja..dumt. Föregå med gott exempel istället. Jag tror inte att ngn blir impad av fula ord.

2010-10-14 @ 15:32:54
Postat av: Mickan

Jag köpte mig en något varmare jacka/kappa. Den är tunn men varm. Jätteskönt att ha på sig. Men blir nog till att köpa något ännu varmare senare...



Fin blogg! :)

2010-10-14 @ 23:33:34
URL: http://angel-like.com
Postat av: Madde

Du är verkligen en supermorsa

2010-10-15 @ 12:15:23
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Mirka

Ida!: Jag beklagar över att du känner dig störd av svordomar! Alla är vi olika och jag själv svär, ibland bra mycket till och med och eftersom detta är min blogg och JAG som skriver så tänker inte jag ändra på vem jag är....(en svärande finne hihi). Jag svär inte för att nån ska bli impad av mig och visst kan man tycka att man ska föregå med gott exempel....men jag anser inte att vanligt enkelt svärande är något att tjafsa om. Jag tycker däremot att svordomar (normala såna) är ett bra sätt att förstärka något tex. Satan så ont det gjorde! (brukar säga så när jag gör illa mig). Satan förstärker det onda liksom;-) eller: FAN vad roligt att du fick körkortet! mm.

Men vi är ju olika allihopa;-) Du svär inte, jag svär, "Märta" gör vad hon vill med svärandet.....Thats life liksom:-D

2010-10-15 @ 13:46:09
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Trillade in här, Lämnar ett spår efter mig.

Hoppas du får en härlig söndag :)



Fin blogg.

2010-10-31 @ 10:44:24
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0