Ännu en vecka avklarat:-D

Shit vad veckorna går fort, nu är vi ännu en vecka närmare jul mm *hualigan*

I lördags hade vi en riktig slappardag (förutom tvättstugan då):-) Sov länge...eller till kl. 8 i alla fall, vilket är länge hos oss:-D Nellie sov ända fram till kl. 10 den lilla sjusovaren:-D

Linda kom med sina barn och hälsade på:-)
Vi åt tacos till middagen och det är nåt som ALLA här hemma äter *kors i taket*:-D Men det ser också ut därefter sen...fy fasiken vad alla grisar ner:-D

Igår var det grått och kallt ute:-( Ungarna var rastlösa och lagom vilda men vägrade att gå ut:-D
På eftermiddagen tog Peter med sig Kevin och åkte till jobbet för att fixa klart några saker han inte hann med i fredags. Jag lät barnen bestämma middagen och de ville ha pannkakor:-)
Benny och Jennifer hade varsinna kompisar hos oss:-)

Idag är det en kall men fin höstdag:-) Dagisbarnen är ju lediga och de har lekt snällt inomhus idag, de tycker att det är så tråkigt ute när inga andra barn finns där....
Dagens stora höjdpunkt är när posten kommer...speciellt om det kommer mycket reklam:-D


Emmelie kom nyss och hämtade Thor som får följa med henne till Uppsala på nån marknad:-) Carola: De har lovat mig att säga hej till Perra om de ser honom:-D
Linda ska komma runt kl.15 och passa barnen när jag ska till min körlektion:-)


Det var någon som ville se lite nya bilder från vårt hem och gärna i ostädat skick:-D Så passade på att fota runt lite igår medans jag gräddade pannkakor:-D Det har inte blivit städat sen lördag kväll så mer ostädat blir det inte eftersom jag städar varje dag;-)


Alices,Olivers och Thors rum

En till....


Selina och Alice spelar lotto-spel i vardagsrummet


Köket

Köket


Vardagsrummet igen (och Thor som leker med data-stolen)


Hallen och den överfulla skohyllan


Hallen


Vänstra delen av badrummet

Högra delen av badrummet


Vårt+Nellies sovrum


Allrummet nere

Vi var ju med i en norsk tidning för några veckor sedan och jag har helt glömt bort att fota det:-D


Framsidan


Sida 4-5


Sida 6

Jag har ju skrivit om hur gnällig Nellie har blivit....Men hur gnälliga de små än må vara ibland så är ju de så underbart söta när de sover:-)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Värre har jag sett, och det med bara två barn! Kram!

2010-10-11 @ 13:59:57
Postat av: Karin

Hemma hos mig ser d åxå mkt värre ut... Å vi har åxå bara två ungar :-S

Hur hinner/orkar du städa??

Ja gör d då inte ;-)

2010-10-11 @ 14:29:33
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

herregud..det där var ju ingenting...

då ska du se hos mig..fniss

man plockar HELA tiden o endå så ser det ostädat ut..



hoppas ni får en bra dag

mvh camilla

2010-10-11 @ 14:35:29
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: åsa

Men du har ju både tvättmaskin och tumlare i lägenheten! Använder du dem också eller använder du bara de i tvättstugan (som jag antar är större!)?

2010-10-11 @ 15:18:10
Postat av: Ida

Vad mysigt ni ser ut att ha det:) Förstår inte du orkar och hinner med allt men ni gör ett toppenjobb med alla era söta barn:)

2010-10-11 @ 16:11:29
Postat av: Mirka

Jag är så van att gå o plocka typ hela tiden:-D Bor man rätt trångt så finns det inte utrymme till massa stök;-)



Åsa: Jag tvättat i tvättstugan fast vi har maskiner hemma....pga att de är inte kopplade ännu, vissa saker måste fixas först med de:-D

2010-10-11 @ 17:20:39
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 22

Vad jag är imponerad över att du har 10 barn!

Hur gamla är dom?

Har ni planerat att skaffa fler? ^^

2010-10-11 @ 18:44:55
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser mysigt ut erat boende :) Delar alla barnen rum, eller är det någon som har eget? Varför har ni tv apparater i typ alla rummen? Vad gör ni på en typisk fredag eller lördagkväll?

2010-10-11 @ 21:15:14
Postat av: Anonym

ser mysigt ut erat boende :) Delar alla barnen rum, eller är det någon som har eget? Varför har ni tv apparater i typ alla rummen? Vad gör ni på en typisk fredag eller lördagkväll?

2010-10-11 @ 21:15:28
Postat av: Mirka

Tina 21år: Tack:-) Äldsta är 13år och yngsta är 5mån:-)Kommer det fler så är de välkomna;-)



Anonym: Barnen delar rum + har allrummet nere. Ja du, många tv-apparater...kanske för att det finns många viljor:-D De mindre barnen lägger sig ca kl.20 och vi har sen lite egentid med Kevin och Linnéa. Äter nåt gott och kanske tittar på en film tillsammans:-)

2010-10-11 @ 23:09:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0