24 timmar....

På ett dygn är ALLDELES för lite just nu! Jag skulle behöva ca. 12 timmar till per dygn:-D
Jag hinner inte med allt som jag skulle vilja/behöva göra just nu och  det suger.....

Köket börjar ta form nu, sakta men säkert:-) Vi fick ju väggarna målade för nån vecka sedan och nu har vi köpt ett större bord:-) Jag var till Ikea i onsdags och köpte tavlor, bords-tabletter, mattor mm. Tavlorna har vi inte hunnit få upp ännu men det kommer att bli fint när allt är klart:-)


Bordet är ju liiite för stort egentligen men vi hoppas ju på att hitta ett hus snart och då är ju kravet att köket är stort så att bordet får plats ordentligt;-)


Gos-Nellie i sin nya dräkt hon fick i dop-present:-)

Ja och i onsdags var vi ju och tittade på Idol-kvalet med Kevin och Linnéa:-) Emmelie var snäll som ställde upp som barnvakt...Tack gumman:-)

Vi skulle vara på plats kl. 19 och åkte då hemifrån strax efter kl.18. Jag övningskörde dit vilket var läskigt värre:-D Att övningsköra i skymning inne i Stockholm var skrämmande! Och då åkte vi ändå i utkanten - Norrtull, Vallhallavägen mm till Frihamnen. Men jag klarade det med bravur och ungarna var lite stolta över morsan:-D

Själva Idol-lokalen var mindre än vad det ser ut att vara i tv:n. Vi fick tyvärr rätt kassa platser i bakre raden vilket ungarna tyckte var tråkigt då de hade lovat att vinka till sina kompisar:-( Men vi satt nära juryn i alla fall:-)
Så pass bra till förhållande till juryn att vi fick bla en bra blick på Lailas trosor:-D:-D Tyvärr så hann vi inte fota:-D


scenen


Linnéa framför jury-bänken:-)

Flera bilder kommer så fort Peter tömmer sin kamera;-)
För övrigt så var det kul att vara där och att få se hur allt funkar bakom kulisserna:-) Det spexades hej vilt under reklam pauserna mest då studio-killen som skötte allt och Peter Jihde:-D De bjöd verkligen på sig själva vilket var roligt:-)
Vi kom hem strax efter kl. 23.30 och det för att jag valde att låta Peter köra hem....annars hade vi nog inte varit hemma först närmare midnatt:-D

Igår gick hela min dag åt att rota fram vinterkläder och skor i källaren!


Alla de här kartongerna släpade jag hem!

Hela kvällen gick jag igenom innehållen och fick ihop en halv svart stor säck med skor + en full säck med vinterkläder som ska säljas på loppis! Sen kastade jag 3 fulla flyttkartonger med kläder/skor!

Idag ska jag rota fram övriga kläder som jag ska sälja så kvällen blir nog lång:-D


Nellie och Johannas tös Denise


Alice och Victor gosar med Nellie

Nellie är lite smått förkyld och inte helt i sitt bästa humör just nu....

Ang. Peters hälsa efter operationen så är det inte så bra just nu i alla fall:-(
Hans värden har inte ökat som de borde ha gjort rätt fort efter operationen utan tvärtom...värderna har sjunkit markant och är nästan lika dåliga nu som då för ca 4 år sedan när sjukdomen upptäcktes! Egentligen så får han inte jobba men envis som han är så gör han det ändå. Inga tunga lyft får han heller göra och det är riktigt svårt för honom att låta bli.
Nu har en ny medicinering satts in och provtagning varje måndag och torsdag så vi får väl hoppas på lite bättre värden så småningom....

Kommentarer
Postat av: Ida

Ni verkar ha haft en riktigt trevlig kväll på Idol tillsammans med Kevin och Linnea, roligt att hitta på saker med barnen. Ni verkar ju alltid ha nått nytt på gång, så kul att läsa din blogg. Dina barn är ju så otroligt söta, så fina bilder.

2010-10-01 @ 15:52:54
Postat av: Annica

åhhh jätte fint köksbord!! vi skulle oxå behöva ett större =)



kul att ni fick en glutt på lailas trosor, hihihihi

hoppas Nellie kryar på sig.

kram på dig vännen och ha en underbar helg!

2010-10-01 @ 16:00:24
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mirka

Ida: Tack:-)



Annica: Lailas trosor var höjdpunkten hahaha (skojar ifall om nån missuppfattar). Kram på er med:-)

2010-10-01 @ 16:05:46
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Alessia

Vad är det för sjukdom Peter har? Kram

2010-10-01 @ 16:48:26
Postat av: Katie

Ursäkta att jag frågar. Men vad har Peter för sjukdom? :-(

2010-10-01 @ 17:38:12
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Grynet

Jag ska försöka komma på loppisen imorgon! :) Försöker dessutom släpa med mig massa kompisar :)

2010-10-01 @ 18:02:31
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: KB

hej. igen

Jag tycker du har en helt suverän blogg, du är dig själv helt enkelt,vilket jag tror att alla inte är på en blogg, men DU bara känns BARA så ÄKTA.

Skulle vara kul och träffa Er när vi är kommer ner till Stockoholm.. Kram på ER.

2010-10-01 @ 18:13:13
Postat av: Madeleine Ilmrud "Mirkas bästis" :o)

Åh så goa de ser ut alla små Mirkabebisar :o)



KRAAAAM!

2010-10-01 @ 19:12:06
Postat av: Izabelle

Så söta de är alla barnen :)



Kram!!

2010-10-01 @ 19:22:13
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Fina kort!

Hoppas att Peter blir bättre snart.

Kram till er alla!

2010-10-01 @ 22:01:47
Postat av: Mirka

Alessia och Katie: Han har en blodsjukdom som heter ITP och kortfattat så har han väldigt lite blodplättar, normal vuxen man har ca. 300 i värde och Peter har just nu 15 i värde vilket är riktigt illa. Hans blod koagulerar inte som det ska när värderna är så låga och ett sår eller olycka av nåt slag kan vara livsfarligt och blodkärlen går lätt sönder vilket ger massa blåmärken i kroppen. Värsta som kan hända är att blodkärlen sprängs i huvudet...då slutar det illa:-(



KB: Tack:-) Du får gärna höra av dig när ni är i Stockholm så kan vi se om vi kan träffas:-)



Madde: Puss på dig;-)



Izabelle: Tack:-)



Maria: Tack:-)

2010-10-01 @ 22:14:41
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Susanna

Åh, så hemskt för Peter, men han borde ju verkligen vara sjukskriven!

Han borde vara rädd om sig <3

Hoppas att det vänder med den nya medicinen, Lycka till Peter!

Låter väldigt kul med IDOL, roligare än jag trodde ;) Linnea måste väl tyckt att det var extra roligt? Kram

2010-10-02 @ 00:05:10
Postat av: Mamma M

Fint bord, perfekt när ni är så många!



Hoppas Peter blir bättre snart!

2010-10-02 @ 10:35:57
URL: http://blogg.mama.nu/mammam
Postat av: Cecilia

Hej, hej



Vill bara tipsa om ett helt underbart hus som är för uthyrning. Om ni vill bo i Sörmland alltså:) 250kvm hus med egen strandtomt! Gå in på blocket under sörmland så hittar ni det. Ha det bäst. // Cecilia

2010-10-03 @ 15:55:36
Postat av: Åsa i Skåne

Hej Mirka!

Måste först gratulera till din fina familj. Jag kan förstå utifrån bloggen att ni jobbar på bra med familjen och att ni lyckas!

Vinterkläder är ju ett kapitel för sig... Samma slit varje år! Ville bara säga att man ska inte förvara barnkläder i bananlådor eller andra fruklådor. Jag har själv gjort det förr men slutade direkt sedan jag fått höra att det kan finnas rester av bekämpnigmedel kvar i lådorna. Dessa medel har använts på banan och frukter under transport hit till Sverige. Bara en liten tanke... INGET illa ment!



Hoppas Peters värden snart stiger. Är han sjukskriven?

2010-10-04 @ 14:43:33
Postat av: Mirka

Cecilia: Tack för tipset:-) Tyvärr liiite för dyr då det är kallhyra;-)



Åsa: Tack:-) Ok vad bra att du varnar mig för banankartonger...har inte tänkt så långt:-) Nu har jag haft mest skor i just de men de kan ju säkert skadas de med...

Peter är inte sjukskriven, nog för att han borde det men han vill inte.

2010-10-04 @ 15:04:25
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Coolt att ha 10 barn. Jag har bara 1 och tycker de är mycke haha nu skäms jag. hoppas din man blir bättre

2010-10-11 @ 00:04:02
URL: http://urjenniferssynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0