Vår höstlov....

Barnen är uppe tidigt fast det är lov så dagarna känns enormt långa:-D Tyvärr så är det så grått och tråkigt ute så barnen vill knappt vara ute nåt heller....

Igår stojades det hemma hela förmiddagen och det var faktiskt rellativt lugnt:-)


Victor, Alice och Jennifer:-)

Thor försöker sätta på en film:-)

Jag har tvättstugan och högvis med tvätt så tar det lugnt med en kopp kaffe mellan varven:-D




Får även lust till att baka nåt gott till oss.....

Förberedelserna


Klart att gräddas...


Färdiga goda tigerkakor:-)


Emmelie kom på besök lagom till fikat:-)

Jag fick tips av Madde om en god annorlunda recept på korvstroganoff som jag ville testa och till det behövde jag en burk med Campbells oxsvanssoppa! Skickade först iväg Linnéa till vår lokala Ica för att köpa det men det fanns inte där:-( Kevin erbjöd sig att cykla till Willys men inte ens de hade det:-( Då fick Kevin köpa en tomatsoppa istället...bättre än ingentin tänkte jag:-) Efter jobbet åkte Peter till Ica Maxi och där hittade han Oxsvanssoppan:-) Lagade till Maddes korvstroganoff med liten ändring bara - hade i både oxsvanssoppan och tomatsoppan:-D Betyget blev tyvärr lite si och så....vissa tyckte att det var helt ok och vissa ratade maten helt (sorry Madde)! Men jag försökte i alla fall:-D

Ungarna är i nån konstig period sen vi kom hem från semestern! Efter halva natten har vi sängen fullt av barn som ligger kors och tvärs och även på mig (Victor)! Så nattsömnen blir inte så där överdrivet bra...och till råga på allt så är de små devils änglarna uppe redan runt 5.30-6.00! De invaderar soffan och glor på tv så jag får i alla fall ta en dusch i lugn och ro:-D


Thor har bäddat ner sig på golvet:-D


Ett gäng i soffan:-D

Innan klockan var 8.00 hade jag hunnit duscha, klä på mig och sminka mig. Alice och Selina hade badat. frukosten var serverat mm Snacka om effektivitet:-D När vi är lediga!!!

Just ja, Selina, vår lugnaste unge, fick ett av sina sällsynta utbrott imorse! I normala fall är hon solskenen själv men när hon får ett utbrott så förvandlas hon till ett hemskt ilsket bi:-D



Hon skriker, hoppar och stampar. Hon är helt omottaglig mot all försök till en diskution så till slut fick jag bära ner henne till allrummet!
Det som är bra med Selina är ändå att hur explosiva hennes utbrott än må vara så går de över väldigt fort och hon kommer ALLTID och säger förlåt efteråt:-)


Jag hade missat några foton från resan....de kom inte med när jag tömde kameran efter resan men idag när jag tömde de nyaste fotona så kom de med:-D


Badkillen Thor:-D


Selina:-)


Nellie:-)


Nellie tränar:-)


Det där, högt uppe i luften, det var inget för veklingar kan jag lugnt säga:-D

Så hittills har jag faktiskt det mesta av håret kvar:-D:-D

Kommentarer
Postat av: Madde

MEN MIRKA!!!!! Du skulle INTE blandat i tomatsoppan heller ;-S Gör om gör rätt!



Puss:-*

2010-11-03 @ 11:30:40
Postat av: Mirka

Meen Madde då, jag gjorde först utan tomatsoppan men alla sa då BLÄÄ:-D:-D

2010-11-03 @ 11:41:49
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oj vilken skillnad, min 4åring är så klok och förståndig att hon låter sin sjuka mamma sova till kl 10 :) okey till och från får jag ju lov att vara vaken eftersom hon ibland vill säga något eller protesterar mot det tvprogram som just är på.

Tigerkakan ser god ut men korvstroganoff vill jag inte ha ;-)

Jag hoppas Du/Ni får en bra dag kram Åsa

2010-11-03 @ 12:08:01
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt med morgonpigga barn =)



Hade gärna smakat den smarriga tigerkakan.

2010-11-03 @ 20:39:03
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/
Postat av: sargit

Såg gott ut med tigerkaka.

Hade planerat att baka själv o denna vecka, men tiden går alldeles för snabbt, förstår inte vart den försvinner.

Men hann iaf fixa cheescake i måndags (4st!) till igår kväll ;)

Bara en och en halv kvar...

kram

2010-11-04 @ 00:04:02
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Petra

Jösses vad effektivt att vara påklädd och klar så tidigt när man inte behöver ;-)



Kram

2010-11-04 @ 08:14:29
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: lena

åååå gillar verkligen när tigerkakorna "toppar" SIG SOM DINA.. MINA GÖR ALDRIG DET.. kaN DU INTE SKRIVA NER RECEPTET ?=)

2010-11-04 @ 19:54:31
Postat av: Therese

Ja en sån där grejjsimojjs som flyger upp i luften har jag sett här i egypten också. Det ser helt galet ut. Har fått intrycket av den att man ska inte vara känslig alltså. Helt makalös manick.

Väldigt kul att läsa om er familj =)Blir glad över att se en stor och glad familj!

/ Therese

2010-11-09 @ 09:08:55
URL: http://egyptlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0