Grisigt värre:-D

Som jag skrev tidigare så tog en av mina läsare, Helena, kontakt med mig och erbjöd oss att komma till deras gård och hälsa på:-) Och jag tyckte att det lät så roligt och lockande att jag nappade på det:-D

Så i fredags tog jag och 7 av barnen bussen till Enköping:-) Kevin och Linnéa stannade hemma och Jennifer var hos Linda.
Väl framme i Enköping kom Helena och hennes man Anders och hämtade oss med 2 bilar.
Väl framme hos de fick vi träffa deras 3 fina barn och även Madde, en kompis till Helena, och hennes 3 barn:-) Barnen hittade varann på en gång och drog iväg för att kolla på några grisar som var utomhus:-D



Efter en snabbkopp kaffe kom Anders med traktorn+släp och vi hoppade in i släpet allihopa för att bli körda till en grillplats lite längre bort:-D





Barnen tyckte att det var såå skojigt att åka bakom traktorn:-D Väl framme tändes grillen och snälla, fina Helena hade fixat med korv/bröd, marsmallows och banan med choklad i att grilla:-) Det var gott och mysigt men dumma jag hade inte riktigt tänkt på att det var så kallt ute så våra barn började frysa rätt bra efter ett tag:-(
För att få upp värmen gick vi till en närliggande bygdegård där barnen fick springa av sig och bli varma:-D
Efter ett tag dök Peter upp och strax där efter även Anders så då åkte vi hem till Helena/Anders:-)



Vi fikade, barnen lekte mm:-)
Till slut innan vi var tvungna att åka hem gick vi till svinstian för att titta på grisarna:-) Och det var en rolig upplevelse för barnen....förutom Alice som höll hårt i näsan då hon tyckte att det luktade såå illa där:-D


Benny med en liten kulting


Sen Selinas tur:-)


Och till sist Oliver:-) De andra vågade ville inte;-)


En av suggorna med sina kultingar


Barnen har hjälpt till att mata grisarna och blev rätt grisiga de med:-D (kolla in Selinas fina min*S*)



Tyvärr så tar även det roliga slut till slut och vi var tvugna att åka hemåt:-( Det blev en helt underbar dag för oss allihopa, vuxna som barn och det känns som att vi har fått nya fina vänner att umgås med:-)

TUSEN TACK HELENA OCH ANDERS FÖR ATT VI FICK KOMMA OCH TRÄFFA ER!!!

Barnen tvärslocknade i bilen och det visade även sig att Victor och Alice hade fått hög feber stackarna:-( Dessa jäkla basiluskerna som yr runt omkring just nu!!


Igår var det tvättdag...igen:-D Fick även besök av Gitta med sin fästman Jake och lilla charmtrollet Alissa:-)
De stannade kvar länge och vi hade riktigt trevligt:-D


Tyvärr en lite suddig bild men men...Gitta och Jake:-)


Idag tog Peter med sig 5 av barnen och åkte iväg på galej och jag har hämtat upp alla vinterkläder/skor för att nu plocka bort alla sommarkläder!
Har även bakat lite bullar med Alice, Oliver och Thor:-)



Lite morgongos:-)




Visst är hon såå fin i sina nya kläder från Älsklingsfrö:-D


Nybadade barn:-)


Kommentarer
Postat av: Isabel

Å härligt! Låter som en riktig bra dag, underbara bilder! kan verkligen tänka mig att barnen slocknade! :-)

2010-11-07 @ 15:27:58
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vad kul att hitta din blogg! Jag äna var/är älskade verkligen att följa er i serien på tv. Tycker att ni är helt underbara. Alla familjerna i serien inkluderade. Kan inte förstå hur ni kan få livspusslet att gå ihop, själv tycker jag knapppt att jag klarar det med två barn. Är så inponerad av er alla. Ni är en underbar familj med närhet till skrattet och ni utstrålar kärlek! Hur har det gått för er, ni letade ju hus på landet eller annan lägenhet, läste lite gamla inlägg och tycker mg se att ni inte längre bor kvar i samma lägenhet?! Kul att ni hittade något tilllsist i så fall!

Postat av: 4U2

Nu har jag inte hunnit se om du har tvillingar eller kanske trillingar men det var ju många härliga barn du har.

2010-11-07 @ 15:35:28
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: annelie

Vilken härlog familj ni är ..bara en massa kärlen ..stor kram till er

2010-11-07 @ 15:45:14
Postat av: Carola m 8

Men åh, jag älskar smågrisar!! Det är nog bland det sötaste som finns:) Tror nog att mina skruttar hade gjort som Alice och hållt fr näsan, för det luktar ju faktiskt väldigt MKT:)

Härlig dag, trist på febern bara!!

2010-11-07 @ 16:23:26
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Carina

Vilken toppendag ni verkar ha haft. Smågrisar är ju bara så charmiga och efter ett tag så vänjer man sig mer med lukten.

Ja nu är det verkligen vinterkläder som gäller även om helgen varit solig.

2010-11-07 @ 16:40:01
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: sargit

Vad roligt att få se en bondgård på nära håll.

Var på en igår men utan andra djur än hundar ;)

Så gott med "hajk-bananer" som vi scouter kallar dem... Det var länge sedan för min del.

Hoppas febern går ner för Victor och Alice snart och att ni får hålla er friska länge allihop.

Kram

2010-11-07 @ 20:42:48
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Madde

Träligt med feber! Hoppas dom kryar på sig snart. Hörde ni ska ev komma nästa helg till Helena. Får se om jag med kan komma då, vore skojj=)



Haha, håller helt med om att det luktar illa i ladugården=)Håller mig gärna utanför den!



kram på er och hoppas ni andra får vara friska

2010-11-07 @ 22:12:07
URL: http://thebencas.blogg.se/
Postat av: Madde

Träligt med feber! Hoppas dom kryar på sig snart. Hörde ni ska ev komma nästa helg till Helena. Får se om jag med kan komma då, vore skojj=)



Haha, håller helt med om att det luktar illa i ladugården=)Håller mig gärna utanför den!



kram på er och hoppas ni andra får vara friska

2010-11-07 @ 22:13:09
URL: http://thebencas.blogg.se/
Postat av: Linn

jätte fin blogg :D

2010-11-09 @ 07:27:46
URL: http://linnternstrom.blogg.se/
Postat av: melinda

Selina, vilket fint namn!! :D

2010-11-09 @ 19:21:52
URL: http://melindaelize.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilka fina bilder! Vad mysigt med så många barn! :D

2010-11-09 @ 19:28:20
URL: http://theloogirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0