Helgens bravader mm:-)

I lördags hade vi gårds-städning som hyresgästföreningen håller i. Tyvärr så var inte väder-gudarna med oss riktigt, det båste riktigt kalla vindar men vi slapp regnet i alla fall:-)
Barnen var jätteduktiga och krattade och hade sig.....Jag hade tvättstugan samtidigt men hann göra lite nytta ute ändå:-)
Efter 2 timmars städande blev det grillning och fika:-)
Regnet kom på eftermiddagen så vi höll oss inomhus resten av dagen....

I söndags fick vi besök av en gammal väninna Annelie med sin äldsta son och nykomlingen Sofia 2,5 månader gammal:-) Även Paulina med Milton kom på en fika:-)
Det var jätteroligt att träffa de båda två och speciellt då Annelie som man träffar så sällan sen de flyttade från Märsta för nåt år sedan!

Annelie med sin Sofia och Paulina


Linslusen Thor vill bli fotad så fort jag tar fram kameran:-D


Paulinas son Milton...en riktig charmör:-)


Efter middagen gick vi ut en stund och även min syster och Denise kom ut med oss:-)

Igår tog jag en morgonfika med min syster som "bor" hos mamma just nu. Gick hem kl.11 och väntade på att Peter skulle komma hem med lite lunch åt oss:-)
Kl. 12 kom syrran och hämtade mig och Nellie och vi åkte iväg på en liten shoppingtur:-)
Kom hem lagom för att hämta barnen från dagis och sen var det bara att gå hem och förbereda middagen....
Syster och Denise åt middag med oss och stannade även över natten:-)
Efter middagen tog jag, syrran och alla barnen en promenad till Ica för att köpa lite kvälls-gottis:-)


Jag är med i en utmaning hos Willvin!

WILLVIN WALKERS…

Stegutmaningen börjar… vi är nu i runda slängar 40-50 personer anmälda… hoppas fler kommer in och tar sina män med sig… Jag får hjälp av Smarta Therese som kommer att hålla reda på veckoresultat och vi ska försöka redovisa mest antal steg varje vecka… den med MEST antal vinner ÄRAN

I slutändan spelar det ingen roll hur mycket ni gått – bara ni gått och rapporterat in stegen varje dag för att vara med i utlottningen av en valfri skötväska från Willvin – tävlingen avslutas den 9 juni – och vi försöker dra vinnaren redan den 10 juni!


Tyvärr så har inte jag hittat min stegräknare så jag fick låna en av Emmelie. Men den verkar ha ett eget liv tyvärr:-( Jag fick hennes stegräknare igår på dan och hade den på mig från kl.15.30....När vi hade varit och handlat så var jag uppe i ca. 5 700 steg och nästa gång jag tittade så hade den jäkeln nollat sig*mutter mutter*!
Började från början och kom sammanlagt upp till ca. 7 000 steg igår! Och då hade jag den bara på eftermiddagen/kvällen, inte illa va:-D

Idag kl. 12.45 var jag uppe i 7 704 steg och en kvart senare så hade skit-apparaten nollat sig igen:-( Och meningen är ju att man varje kväll ska fota dagens stegantal men det är ju omöjligt för mig att göra när den nollar sig som den gör....less jag blir då:-(
Ja ja, kommer att få låna en annan av Victoria senast efter helgen så det löser sig nog:-)

Imorse tog vi (jag, Peter och Nellie) en lite längre promenad hem från dagis.... Det var så skönt ute med klarblå himmel och solsken så jag gick hem och gjorde lite kaffe åt mig, sen gick vi ut till vår uteplats:-)

Och sån här arbetsdelning hade vi:

Peter planterade blommor och byggde en grejs av hönsnät som blommor ska klättra på:


Och jag njöt av solen, korsord och kaffe:-D



Lilla prinsessan Nellie är snäll i överlag:-) Hon har en amningsperiod just nu så mamsen är lite tröttare än vanligt:-D Sen har hon lite magknip i mellan åt.......undrar om det kan bero på denna:-D




En nyhet från Marabou och helt suveränt god och jag kunde bara inte låta bli att äta upp hela kakan:-D:-D Baja mig!

Kl.14.15 ska vi till bvc och väga Nellie igen, hoppas att hon har gått upp lite bättre nu så jag slipper börja ge henne tillägg.....


Kommentarer
Postat av: Emelie

Den där chokladen är riktigt god!

2010-05-11 @ 14:33:59
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: Pillan

håller med,kunde inte heller låta bli så åt upp hela kakan jag också, tror inte att det blev så populärt för tösens mage dock :)

2010-05-11 @ 16:07:59
URL: http://pickibo.blogg.se/
Postat av: Sophie 6-barnsmamma

Åh den ser såå god ut, får hålla mig till "lördagsgodiset" :)

Hur tycker du det flyter på med en till liten? Någon skillnad? :) Eller blir det ingen större skillnad då man redan har så många barn? Hur var det från 6 till 7 tycker du? :)



Hoppas ni får en fin kväll!

2010-05-11 @ 17:18:02
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Johannah Mikaelsson

Hoppas att besöket på BVC gick bra, och jag förstår precis varför du inte kunde sluta äta förrän det var slut choklad-jag är likadan =)

2010-05-11 @ 20:45:47
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com/
Postat av: Josephine

Grattis till ännu ett underverk!

När damen blir lite större kanske min blogg kan vara intressant.



Mvh Josephine

2010-05-11 @ 21:21:31
URL: http://barnmatsbloggen.se
Postat av: linn

det chokladet är jätte gott, jag kunde inte heller låta bli att äta upp den.

är det någon som har smakt chokladet passion?, var det gott isåfall?:d

2010-05-11 @ 21:39:52
Postat av: jasmina

hej allt bra m dig?? =)

2010-05-11 @ 21:58:35
URL: http://jasminab.blogg.se/
Postat av: ♥KiZnic - ALot of STYLE♥

Härliga bilder =)

2010-05-11 @ 22:53:34
URL: http://kiznic.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Trevligt att ha hittat till din blogg.

Grattis till lilla Nellie. Ser att ni flyttat. Härligt att få större samt lite uteplats. Hur stort har ni nu?!

Den där chokladen fick slinka ner i min korg från hemköp igår ;-) Mums vad god den var.. .helt i min smak s



Kommer snart åter igen och läser om ditt och din härliga familjs liv.

Mvh Jenny från "Grannbyn" Väsby

2010-05-12 @ 09:30:07
URL: http://jennybergvall.blogspot.com
Postat av: Susanna

Jag har smakat på chokladen med passion, INTE god. Smakar som choklad med parfym i, bläää!

Jag är så avis på att du har fått din bebis, jag väntar mitt 6:te och har alltid fött 1-2 veckor före BF men idag är jag 40 v, suck!

2010-05-12 @ 09:46:30
Postat av: Lena

Perfekt arbetsfördelning ;-)

2010-05-12 @ 10:07:56
URL: http://darlingexpress.wordpress.com
Postat av: Helene

Inte ska du behöva ge tillägg bara för att hon inte går upp massor i vikt, så länge hon växer på längden, utvecklas som hon ska, kissar ca fem blöjor per dag och bajsar ibland så är det lugnt!

Sen kanske hon hade nyätit och inte hade bajsat på ett tag förra gången och nästa gång var tom i magen, det gör massor i vikt på en sån liten!

Lita på dig själv!

Läs gärna lite på www.amningshjalpen.se

2010-05-12 @ 12:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0