Sportlov

Måste bara först säga att älgsteken som jag lagade i söndags blev supergod:-D Gjorde sås av skyn och åt kokt potatis och sallad till *mums*
Alla åt med god aptit och även barnen som hade redan ätit kom och tiggde till sig massa kött:-D

I går åkte Kevin med Peter till jobbet men Peter körde hem honom igen vid 12 då Kevin mådde dåligt:-( Ont i halsen och feber stackaren så han låg i sängen resten av dagen:-(
Linnéa gick till sportlovspalatsen med en kompis:-)
Jag hade Linda och Gitta på besök:-)

Vilket härligt väder det var igår!! Hoppas att det kommer ännu mera härliga isande snöstormar! (Försöker lite med omvänd psykologi här*S*)

Idag beställde jag en läkartid åt Kevin....11.15 blev det.....trodde jag!
Stressar järnet ner med tvätten....iväg till vårdcentralen med 5 min till godo.....bara för att få höra att vi hade tid kl. 10.45!! Jag är helt hundra på att tiden var 11.15 då jag skrev ner tiden imorse men NEJ....vem som hade gjort fel var tydligen oväsentligt....vi fick snällt gå därifrån utan att ha träffat en läkare:-(
Så Peter får lov att åka till närsjukhuset med Kevin efter jobbet.....

Idag fick vi hem det kommande numret av Allers (kommer ut 4/3) med vår reportage i:-) 

På tv4.se har det tydligen undrats lite om Peters tidigare barn och deras frånvaro på fam.Annorlunda.....
Jag väljer dock att kommentera det här på min blogg:-)

Mikaela och Emmelie var med på kalaset som filmades.....men klipptes bort tydligen:-(
Emmelie var med på en grillning.....men klipptes bort:-(
Daniel var hos oss en hel lördag och han filmades busandes med sina småsyskon....men klipptes bort:-(
Emmelie och en kompis till henne följde med till badhuset (visas nästa avsnitt tror jag) och det återstår att se om hon kommer att synas i rutan....

Jag förstår att folk undrar, speciellt när det gäller Emmelie som var/är ofta med oss men tyvärr så kunde vi inte påverka hur filmmaterialet klipps ihop.

Nu kommer Gitts på besök så hej så länge;-)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är lustigt hur produktionen kan välja att klippa bort grejer som betyder mycket för familjen. Skumt:-)



Och vad gott det låter med älgstek, yum!:)



Aurinkoa päiväänne Mirka:-)



Halaus/Johanna

2010-03-02 @ 15:32:18
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: jasminen på landet

Fy vad jobbigt känner igen det där med allt stress fel tider.

Hoppas bara han kryar på sig.

2010-03-02 @ 16:11:52
URL: http://shoppeling.blogspot .com
Postat av: Ewa

Hejsan, kikar in och läser om eran dag. Hoppas att Kevin kryar på sej, inget skoj att vara sjuk på sportlovet. Hos oss var det sportlov förra veckan, så nu är barnen tillbaka i skolan.



Ha det så bra

2010-03-02 @ 16:39:58
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Magdalena

Hej Mirka.

Ni har då verkligen fullt upp hela tiden. Såg gårdagens avsnitt och skrattade gott när ni var på fjärilshuset och situationen med skynket på statyn... Härliga ungar ni har!

Stackars Kevin som är sjuk hoppas att han kryar på sig.

Här är det fullt upp min lille kille har fått sin andra sväng av RS så vi står i standby att åka till akuten med honom. Men jag hoppas att han skall bli frisk snart. Min store kille han klättrar och lever och har massor med sår och blåmärken att visa till följd av detta...

Längtar redan efter nästa avsnitt så jag får träffa er!

KRAM

ps. bra gjort att du godkänner alla inlägg innan de publiceras... Du fick mycket oförtjänt skitsnack innan. ds.

2010-03-02 @ 19:30:10
Postat av: Sofia

Hej Mirka,

Eran familj verkar helt underbar! Så mysigt med dom små utflykterna ni gör :) Jag bara älskar programmet, längtar redan till nästa måndag ;) Har ni sett alla avsnitt hemma?

Ha det bra!

2010-03-02 @ 19:45:19
Postat av: Elin

Hej! undrar bara när bebisen kommer? :)

2010-03-02 @ 23:13:32
URL: http://elinmedk.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Mirka m. familj...Kan du inte lägga ut lite bilder på eran nya lägenhet? är så nyfiken på å se hur den ser ut. gillar er mkt, en underbar familj. kramar fån Emma

2010-03-03 @ 07:51:55
Postat av: Mirka

Johanna: Ja, lite konstigt är det:-(



Jasminen: Ibland känns det verkligen som att allt sker under stress....

Kevin fick penicilin igår kväll så han är nog pigg snart:-)



Ewa: Jag hoppas att Kevin piggnar till sig så han hinner vara i sportlovspalatsen en gång i alla fall:-)



Magdalena: Usch för RS-virus:-( Jennifer och Benny hade det när de var 7-8mån och låg inne i 5 dygn sammanlagt, inte roligt:-( Alice hade när hon var 4 mån men det räckte med att inhalera på akuten under ett antal timmar...

Hoppaas att det går över snart för er lille;-)



Sofia: Vi ser alla avsnitten tillsammans förrutom Alice, Oliver och Thor som oftast sover då:-)



Elin: Bebisen kommer 5 maj:-)

2010-03-03 @ 08:00:13
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Susanna

Hejsan!



Bara undrar om du brukar gå graviditen ut, gå över eller föda lite före beräknat förlossningsdatum?



Själv får jag i vecka 38 lr 39.



Kram å lycka till!

2010-03-03 @ 10:38:11
Postat av: gunilla

Hej Mirka. Hoppas att allt är bra med er alla. Brukar titta på er på TV4. Även om du har så många barn så verkar du så lugn. Jag fick min Allers i dag så jag har läst om er. Jättekul. Hoppas att ni hittar något större att bo i. Var rädda om er o ha det gott. Kramar.

2010-03-03 @ 15:58:43
Postat av: Lillmonster

Här håller vi just på att återhämta oss efter en vecka med feber, krupp och förkylningar. Hoppas att det går över hos er också snart.



Kram Kram

2010-03-03 @ 17:20:21
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Sara

Varför ska du sättas igång? Säte igen eller?

2010-03-03 @ 18:04:25
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Har ni sportlov denna veckan? Vi hade förra veckan. Taskigt att de klipper bort delar av familjen. Hade varit roligt o se dom alla.

Kram Lisa

2010-03-03 @ 20:19:40
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: A-L

Hejsan!!



Håller med föregående talare, du verkar otroligt fantastisk, att du orkar. Vars får du alla krafter ifrån? Ha de jättebra och ge en stor kram till hela familjen!!! Hoppas att ni hittar ert drömhus. Ni är ju kändisar nu så kanske det är någon som hör av sig till er, med ett bra erbjudande om hus.

Hälsningar från ett mycket snörikt Norrbotten!!



2010-03-03 @ 21:08:15
Postat av: Lisamarie

Undrar bara hur det funkar runt middagsbordet hos er. Pratar alla i mun på varandra, väntar barnen på varandra eller får dem gå ifrån allt eftersom dem är färdiga? Får ni vuxna äta och prata i lugn och ro?

Vi har 3 barn och det är kaos runt bordet. Alla är hungriga och slänger sig ner i grytorna. Någon påstår att han inte kan ta mat själv trots att det står framför honom. Det är ren utfodring av barnen först innan jag kan sätta mig ner och börja äta. När jag börja äta så har första ungen hunnit äta upp och ska ha mer. Jag och mannen kan ej prata för barnen kräver uppmärksamhet hela tiden. Tycker det är jättejobbigt!

Tacksam för tips!

2010-03-03 @ 22:58:49
Postat av: Mirka

Susanna: Jag gick över tiden med Kevin: 4dagar och med Linnéa: 10 dagar.

Med Jennifer/Benny sattes jag igång i v.39+0

Selina, Victor och Thor sattes igång i v.39+3-5

Alice/Oliver sattes igång i v.38+2

Med tvillingarna fick jag igångsättning för att det var såå tungt och slitsamt för min kropp mot slutet. Med de andra för att förlossningarna går så snabbt samt så att vi skulle kunna ordna med barnvakt mm. Skulle garanterat gå över tiden annars:-D



Gunilla: Vi flyttade hastigt o lustigt till en lite större lägenhet typ 2 veckor efter intervjun för Allers...Så nu har vi lite "tidsfrist" tills vi hittar drömhuset:-)



Lillmonster: Usch, vad tråkigt med dessa sjuk-perioder:-( Kevin är lite bättre nu när han fått medicin:-)



Sara: Kolla mitt svar till Susanna;-)



Lisa: Japp, vi hr sportlov denna vecka:-)



A-L: Tack:-) Nog tryter mina krafter med i mellan åt:-D Vill också hitta ett bra hus nu trots att vi trivs i nya lägenheten. Vore så skönt att få "stadga" sig ordentligt nu:-D



LisaMarie: Nog pratas det rätt friskt runt middagsbordet hos oss men vi försöker idogt med att det är en i taget som "har ordet" och det funkar bra oftast:-) Men eftersom man serverar barnen först så hinner vissa få en andra portion innan man själv har hunnit smaka på maten:-D

Det kan bli en "stress-moment" att äta för mig ibland men har nog vant mig rätt bra vid det här laget:-D



2010-03-03 @ 23:32:13
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: elin

Har peter alltså 13 barn?? :O Om man räknar med din bebis i magen. Shit :)

2010-03-05 @ 09:07:04
URL: http://epmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0