Onsdag....

Peter åkte till Löwet (närsjukhus) med Kevin igår kväll och det var halsfluss:-( Nu äter Kevin penicilin så han borde känna sig mycket bättre snart:-)

Linnéa ville sova hos sin kompis Victoria och det fick hon:-)

Idag, efter dagislämningen gick jag och syrran till gamla lägenheten och städade inför besiktningen senare på dagen. När vi var klara åkte vi iväg till Uppsala:-)
Jg hämtade en gratis babybox på Babyland och passade på att kika lite på barnvagnar:-) Är nog mest sugen på en Emmaljunga city cross då eller ev. en Brio happy eller sing..... Tycker dock att Emmaljunga har lite finare tyger:-D Men vilket kärt "besvär" det är att behöva köpa en ny vagn:-D

Vi tog en runda på Rusta, Lindex, Skopunkten, Ikea och Coop och jag hittade fina jumpaskor med halva reapriset åt  Benny och Oliver på Coop:-)
Åt en god lunch på Max innan vi åkte hemåt.
Mötte upp Peter och åkte till gamla lägenheten för besiktningen. Den gick bara bra....vi var medvetna om att vissa konstnader skulle vi få då ungarna har inte varit så snälla mot tapeterna i vissa rum men det blev inte så farligt som vi trodde vilket var jätteskönt:-)

Vår gamla granntjej Jeanina ville hämta barnen på dagis så hon gjorde det medans vi hade besiktningen. Tack Jeanina!
Alice och Oliver var supertrötta och somnade när vi kom hem....
Vi åt kokt korv med bröd idag då barnen har tjatat om det nu i ett par dagar:-)
Gitta kom över på en kvällsfika:-)

Hade sett fram emot säsongstarten av Greys Anatomy men ville även se Fuskbyggarna....och valde att titta på fuskbyggarna så tar jag och ser Greys Anatomy på söndag i stället:-) Tyvärr så somnade jag efter halva programmet:-D

Imorgon är det mvc-besök mm:-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas Kevin kryar på sig snart:-/

2010-03-04 @ 06:39:50
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: sussie

Hoppas att kevin snart blir frisk. har ni köpt ny vagn till alla barnen eller? Själv köpte vi en super skrikig grön brio till vår sista. Det var en sittvagn visserligen. Det tråkiga var att vi använde bara den typ 10 ggr. Så nu ska jag försöka sälja den. Lite synd den bara ska stå här. Hoppas att ni har ett trevligt sportlov. Här nere i skåne hade dom det förra veckan så här är alla igång igen.

2010-03-04 @ 08:37:25
Postat av: Jessica

Hej Mirka!

Är för första gången inne på din blogg, hittade den tack vare erat reportage i Allers :-)

Jag och min 12-åriga dotter sitter som klistrade varje måndag framför tv:n och följer eran härliga vardag.Ni verkar vara en sådan varm och härlig familj med mycket kärlek!

Ska absolut fortsätta att kika in här!



Var rädd om dig!



//Jessica

2010-03-04 @ 09:55:15
URL: http://jezza.wordpress.com
Postat av: Pia

Har följt programmet varje måndag och jag blir lika glad er familj kommer upp. Jag & min sambo gillar er skarpt.

Ska få min trea i Augusti har två tjejer innan, funderar på namnet Thor om det mot förmodan blir en pojk, såg att du också har en Thor :-)

Ville nog mest bara ge er en stor kram och lycka till med bebisen i magen och allt annat. / Pia.

2010-03-04 @ 10:12:30
Postat av: Christine

Hej!



Jag tittar alltid på Familjen Annorlunda, älskar det programmet! Som blivande barnmorska gillar jag ju graviditeter och bebisar och allt som hör till :) Undrar om du inte kan göra en sida med berättelser om graviditeter och förlossningar, med bilder? Vore ju roligt att få ta del av :)

Kram

2010-03-04 @ 12:57:37
URL: http://barnmorska.taytainti.se
Postat av: Helena

Hej

gud vad jag blev glad när jag upptäckte att du har en blogg

tycker ni är en helt underbar familj och är så imponerad lycka till med den lilla som kommer

har själv bott i märsta är uppvuxen där men flytta ut på landet för att jag tyckte det va bra för barnen

jag skicka en vänförfrågan på facebook skulle va kul om du la till mej

Helena

2010-03-04 @ 12:58:27
Postat av: Lillmonster

Hoppas att det gick bra på MVC idag.



Kram

2010-03-04 @ 13:18:36
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Mirka

Johanna: Kevin mår redan mycket bättre:-)



Sussie: Jag har under åren avverkat allt för många barnvagnar (ca. 36st), vissa har vi köpt nya men de flesta var begagnade. Nu tror jag att vi köper en ny vagn då jag tycker att det är svårt att hitta nåt intressant på blocket.



Jessica: Välkommen hit:-)



Pia: Kram tillbaka och klappa magen:-)



Christine: Ska försöka fixa en förlossnings-sida när vår vanliga dator är återställt, jättebra idé ju:-)



Helena: Ska adda dig:-)



Lillmonster: Det gick bara bra:-)

2010-03-04 @ 14:28:02
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Carol

Underbart att läsa din blogg!!

Jag är grymt imponerad av dig!

Så många barn och ändå så lugn ;) Jag har två barn o blir smått hysterisk ibland... Tittar på tv varenda måndag och tänker "jösses vad duktiga dom är.. och så sitter jag här o klarar inte av två..."

Haha

Hoppas allt är bra med alla er och liten i magen!!

2010-03-04 @ 15:29:55
URL: http://noellesmamma.blogspot.com
Postat av: Turbomorsa

Hej på dig.

Jag vet, du har snart tio barn MEN tänk på att om du väljer brio sing så är det knsigt extra bred om bakhjulen så det brukar bli problem vid sk ramper i trappor o dyl!!!! Annars så Tack för en bra blogg.

P.s jag kan tipsa om världens bästa BEG barnklädesaffaär!!!! jag köper och säljer alla mina barnkläder och prylar där!

Ligger på Råsundavägen i Solna.

Mvh Jessica.

2010-03-04 @ 18:27:53
Postat av: jeanina

Alltid lika roligt att gå och hämta dem! gör det gärna fler gånger ^^ kramar

2010-03-05 @ 10:30:01
URL: http://coocking.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Vi ska sälja vår Emmaljunga city cross (soft pink/svart) om det är av intresse? :)



Den ska ut på blocket ihelgen.

Finns i stockholm, rök o djurfri.



Bilder kan fås .



Maila mig om du är intresserad.



Kram Maria

2010-03-05 @ 11:11:02
Postat av: Mirka

Carol: Tack:-) Men nog kan jag med bli smått hysterisk ibland:-D



Turbomorsa: Tack för tipsen! Då faller nog Brio Sing från listan;-)

Var i Solna ligger denna braiga beg-affär??? Måste nog besöka, vi har inga bra såna affärer här runt om tyvärr....



Jeanina: Kram på dig:-)



Maria: Ska maila dig;-)



2010-03-06 @ 07:37:30
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Terese

Rekommenderar inte brio sing då det är mycket kvalitetsproblem och väldigt liten sittdel.

Rekommenderar underbara city cross från emmaljunga som funnit i över 4år i sortimentet och som har bra kvalite.

2010-03-06 @ 17:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0