Jahapp......

Då är den här helgen räddad....behöver inte direkt undra vad man ska hitta på då Thor har spytt halva natten:-(

Jag somnade i soffan (ovanligt....not*s*) runt 21 och vaknade runt 23.....kollade mina mail och gick o la mig därefter. Hann knappt somna när jag hör Thor ropa på mig. Går och kollar om det är nappen som han vill ha och ser en ynklig liten kille som sitter i sängen helt nerspydd både han och sängen:-(
Det var bara till och duscha Thor och byta allt i sängen....
Sätter mig i soffan med honom och under ca 3 timmar spyr han 3 gånger till:-(
När han väl har somnat så försöker jag själv sova men vaknar vid lilla minsta hostning och dyl. Så idag är jag som en levande zombi:-D
Alla barnen får snällt stanna hemma idag då det brykar gå maax 1 dygn till nästa insjuknar. Hoppas bara att det blir lindrigt denna gång!
Thor är i alla fall jättepigg nu på morgonkvisten:-)

Går nog ut på en liten promenad så vi alla får lite frisk luft:-)

Kommentarer
Postat av: Mamma10

Usch stackars er !!! Krya på er !! Hoppas ni får en bra helg ändå....här får man karlfritt då pappan i huset ska fara iväg och åka Vasaloppet !!!!! Så söndagen kommer att spenderas framför tv´n för att kanske få en skymt av "Gubben" i spåren!!!! Ha det bäst//Bettan

2010-03-05 @ 11:16:43
URL: http://www.metrobloggen.se/ville
Postat av: Marianne

Hu det låter inte kul med Thor hoppas att han blir pigg snart igen..

2010-03-05 @ 11:41:28
Postat av: Ewe

Skönt att T mår bättre idag. :) Hoppas ni får en bra helg trots allt. Kram

2010-03-05 @ 12:08:31
URL: http://mamaeee.blogg.se/
Postat av: Helena

ÅÅ stackare nu får väl alla magsjukan då eller har ni redan haft?

hoppas det går över fort och att inte du får det jag skrev ett lite medelande till dej på fb va innan jag hitta din blogg och så skicka jag en vännförfrågan

jo du världen är ju bra liten Emmelies plastfarsa Hasse umgicks jag med under min tonårstid ja vi var ju massor i samma gäng och vi hade ju kul festa och stod och hängde haha

Mina barn dom två som bor hemma tycker att er familj är bäst och sitter bänkade varje måndag gör iof jag och erik med

vi hörs gå in på fb nu och lägg till mej haha

Helena

2010-03-05 @ 12:18:29
Postat av: Johanna

Men usch så jobbigt, hoppas ni klarar er lindrigt!



Halauksin/Johanna

2010-03-05 @ 12:34:34
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Stackars lilla Thor! Hoppas det blir en lindrig omgång.

Ha en bra helg!

2010-03-05 @ 12:52:11
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: sussie

Uch stackare. jag vet hur det är. Vi fick den för 2 veckor sen här hemma med. Våra 2 stora valde att inte vara hemma så dom va dom ända som klara sig. Eller får vi hoppas att ni andra är mer härdade så ni sliper. Trotts det önskar jag er en bra helg.

2010-03-05 @ 12:57:04
Postat av: Vendela

Usch och fy för magsjuka!! Håller tummarna att så få som möjligt, helst inga fler, blir sjuka!

2010-03-05 @ 13:16:12
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Maria

Ajdå, stackars lille Thor.

Hoppas han kryar på sig och att ni slipper fler sjuka barn.

Följer er förresten på "Familjen Annorlunda"

Kan bara säga att jag älskar eran familj.

så stor och så underbar =)

massa kramar!

2010-03-05 @ 14:11:33
URL: http://supermeganova.blogspot.com
Postat av: Lena

skönt att läsa att någon annan oxå håller syskon hemma när det går magsjuka...vi gör likadant då vi vet hur jävla jobbigt det är. Men inte alla i ens bekantskapskrets har samma förnuft. Hoppas resten klarar sig och att Thor snart blir pigg igen.



Trevlig helg!!

2010-03-05 @ 14:26:47
Postat av: Therese

hoppas på att ni får en bra helg iallafall! :)

din blogg är kanon bra! har börjar följa den!

2010-03-05 @ 15:00:10
URL: http://thereseakerberg.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hejsan, inget skoj att få magsjuka i en storbarnsfamilj. Hoppas att du och gubben klarar er.



Kram från Ewa

2010-03-05 @ 15:19:36
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej!

Vad jobbigt hoppas att det inte blir nån mer som blir sjuk. Men det blir väl svårt, om det är magsjukan.

Det är så kul att följa din blogg. Ha det bäst. Kram

2010-03-05 @ 18:31:04
Postat av: camilla

hejsan..

huua för magsjukan..vi hade den för 3 veckor sedan.o då kom även våran bebis..nr 7 i ordningen,en pojke denna gång.

:-D

hoppas det inte blir allt för jobbigt med magsjukan..det är ju några som ska gå igenom den.

krya på er.

mvh camilla.

2010-03-05 @ 18:38:41
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: anette hjulfors

oj va jag känner igen er situation...jag är också 10 barnsmor.äldsta är 31 och yngsta e nu 13 år.oj va härligt med såå många barn.allt har gått någotsånär utom när barnen har haft spysjukan då vet man att man lever...men tur att jag har haft en duktig man.nu är 7 av barnen gifta och vi har 15 barnbarn,och 2 barnbarn till i vår :)!! Livet e underbart och spännande med såå många barn.man deltar i deras glädjeämnen och också sorger.jag kommer själv från en 14 barnsfamilj där jag är äldst.mina föräldrar har ca 80 barnbarn och över 20 barnbarnsbarn.Inget att ångra lovar jag er,bara man får ha krafter och hälsa så går allt...och inga långtåkiga stunder.Lycka till med er fina familj!!!

2010-03-05 @ 20:26:40
Postat av: Annica

hoppas verkligen att ni klarar er.



kram

2010-03-05 @ 22:17:22
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: rebecka

Hejsan



jag vill bara att du och dina fina familj ska veta att jag tycker ni verkar underbara. jag har tittat på serien nu några gånger och det är nästan bara för din familjs skull jag gör det. Ni verkar ha så fina barn, en fin sammanhållning och du och Peter verkar vara så goa mot varandra. Det är bara att ni verkar ha en sån bra och positiv attityd till livet.



Visst är det rätt märkligt att jag kan känna så stark kring er familj fast än jag aldrig har mött er. Men jag vill verkligen att ni ska veta att ni verkar vara en så otroligt mysig familj och en förebild för alla som skaffar barn. När jag ser er blir till och med jag sugen på att skaffa några stycken.



Hoppas att detta värmer i snöslasket. Jag läste att du fick lite tråkiga kommentarer och de tråkiga kommentarerna måste vägas upp.



Ha det så fint!

2010-03-06 @ 01:07:46
Postat av: Mirka

Thor mår bara fint igen och inga andra har blivit sjuka...ännu:-)

Helena: Världen är bra liten ibland:-D



Anette Hjulfors: Vad kul att få höra dig berätta om hur fint det kan funka när man har många barn:-) Man har ju sina små funderingar om hur det blir när alla blir större;-) Har ni någon släktträff nånsin, så många som ni är i släkten? Kram



Rebecca: Tack för det fina du skriver:-) Och allt positivt väger absolut upp det dåliga, flera gånger om;-)

2010-03-06 @ 07:23:58
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0