Helgens pravader:-)

Jag och morsan kom iväg till Barnens hus i lördags för vagnköp:-) En jätte-trevlig expedit, Åsa, hjälpte oss och hon babblade på en stund, hon hade tydligen kännt igen min röst i telefon när jag ringde och kollade att de hade vagnen hemma:-D Tusen tack för hjälpen och pratstunden Åsa;-)

Det blev då en helsvart Emmaljunga City Cross, får "piffa" upp den lite sen med färgglada tillbehör:-D



Efter påsk får vi hem City korgen som vi köper av en väninna:-)

Vi hade lovat barnen att grilla ute så kom bara hem med vagnen och gjorde oss direkt i ordning för utegång mm.
Mamma stannade kvar, Gitta kom med Alissa och Monika kom med 2 av sina tjejer Daniella och Natasha. Ungarna trivdes som fiskarna i vattnet, åt med god aptit för att sedan springa iväg och leka:-)

När vi gick in kom även Monika med för fortsatt fikande så att tjejerna fick leka ännu mera (Daniella och Linnéa är bästisar sen de var typ bebisar*S*), tack Monika för en trevlig dag:-)

Jag hade tvättstugan på kvällen, inte så kul för all frisk luft tog sin rätta....jag var helt slut:-D
Även barnen var bra slut och somnade strax efter kl.19:-D

Mikaela ringde kl.19.30 och undrade om hon kunde komma förbi så hon kom lagom till kl. 20 och melodifestivalen:-)
Kollade på detta lagom-roliga *hmm* program och jag sprang till tvättstugan mellan varven.
Jag är supernöjd att Pernilla W kom sist....hon har nog fastnat i 80-90-talet:-D
Jag gillade Annas låt men tror inte att den har någon chans i Norge sen:-(
Hade nog velat att Andreas Johnsson vann, jag gillar hans musik och tror att han hade haft bättre chanser i Norge med.....

Mikaela åkte hem strax efter 23 sen däckade jag i sängen:-D

Igår var barnen uppe kl.6 igen så det var bara till o gilla läget:-)
Benny ville inte äta frukost och gnällde på ont i magen:-( En timme senare kräktes han en gång.
Sen var han helt off hela dagen...låg i soffan eller i vår säng. Han hade ont i magen men mer än så blev det inte.

Vi fortsatte vårt eviga fixande i hemmet, jag passade på att stryka lite gardiner mm, städa lite mm Barnen var väldigt lugna och harmoniska, de gillar när vi går runt och donar:-)

Jennifer hade sovit hos sin kompis Wilma och de kom hem med henne runt kl.14 och stannade kvar på en fika:-)

Emmelie hälsade på på kvällen....när hon hade slutat jobba:-)

Barnen la sig snällt kl.20 och vi tittade på dårarna i Wipe out:-D Somnade till slut till Ballar av stål.....

I morse vaknade ungarna redan kl. 5.30!! Suck!

Benny fick stanna hemma från skolan idag men han mår bra igen och åt frukost med en god aptit:-)

Jag har städat lite noggrannare nu på förmiddagen, vilket behövs alltid efter en helg:-D

Gitta kom förbi på en snabbfika innan hon skulle hälsa på sitt jobb:-)

Idag har vi då kommit till sista avsnittet av Fam. Annorlunda:-( Tråkigt tycker vi men men....livet går vidare ändå:-)
Så här står det i tv4:s episodguide: Peter och Mirka åker till Karolinska sjukhuset för att göra ett ultraljud, med överraskande resultat.
Undrar bara lite lätt vad då för "överraskande resultat"???
Ja, det blir då roligt att se:-D:-D
Nä, det är verkligen tråkigt att det roliga tar nu slut för oss 3 familjer:-( Undrar om det blir fler säsonger....? Hoppas det för jag tycker att hela program-idét är väldigt bra:-) Oavsett vilka familjer som är med....

Som ni ser så kan jag lägga in bilder igen *wihii*  Så det betyder att jag har fotat lite här hemma och kan lägga in lite bilder på vårt nya hem:-D Men jag gör det i ett eget inlägg;-)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad ska jag göra nu på måndagskvällarna? Hoppas på fler säsonger! :)

2010-03-15 @ 13:45:24
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: Prillan

Hallå. Jag saknade dig på bloggen i går. Läser den varje dag. Blir lika glad varje dag. Tack för att du & din fina familj förgyller min dag. Vilken fin lägenhet ni har flyttat till. Trivs ni. Kommer att se på Fam Annorlunda i kväll. Snyft. Ha en bra dag. Kramar till er alla.

2010-03-15 @ 15:57:47
Postat av: Jessica

Ja, vad ska jag nu göra på måndagskvällarna? Det har ju varit det bästa och heligaste på hela veckan. All eran kärlek och glädje har strömmat genom rutan och rakt ner i min teve soffan. Kommer att sakna er så. Hoppas verkligen på många fler säsonger! :)

2010-03-15 @ 16:17:03
Postat av: elin

Mycket lycka till, med den nya som kommer !

Har ni några namnförslag ?

2010-03-15 @ 17:04:06
Postat av: veronica

Jättefin lägenhet ser ljus ut och stor! :)

2010-03-15 @ 19:39:28
URL: http://lillllajag.blogg.se/
Postat av: Malin & Elise

Har en precis likadan vagn samma färg tom :P. jätte nöjd.

2010-03-15 @ 20:09:02
URL: http://malinmedk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kommer verkligen att sakna er på måndagskvällar.

Kram

2010-03-15 @ 21:48:28
Postat av: Lotta

Fin lägenhet och hoppas ni hittare ert STORA drömhus så småningom. Jag funderade också på vad de menade med "ett överaskande resultat" först tänkte men att jaaa....tvillingar men sen nähä..



Kanske det överraskande resultatet var att din man peter sa att han "för första gången såg bebisen på ultra ljudet" om du förstår vad jag menar.



Du vet TV allt för att få till det spännande och tittarsiffror som om ni inte drog nog mycket av det =D.



Kram

Lotta

2010-03-15 @ 23:42:58
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: michelle

fin vagn... men varför köpte du inte en trehjuling istället?? typ en teutonia s3 spirit eller liknande



är mkt lättare att köra å tar mindre plats samt sitter barnet högre upp i sittdelen.

2010-03-17 @ 04:10:58
Postat av: Mirka

Michelle: Jag gillar inte riktigt 3-hjulingar pga att jag har alltid någon unge som hänger på vagnen mm så tipprisken blir stor;-) Gillar Teutonias vagnar utseendemässigt MEN tycker att de känns lite väl hmm...plastiga på nåt vis:-D

2010-03-17 @ 10:26:54
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Madelene

Gud vad skoj att jag hittat till din blogg! :D

Vi köpte också en city cross :) Har BF 19/4 och börjar bli lite nervös, är ju första barnet för vår del men jag hoppas på att en dag ha en riktigt stor familj! :) Kika gärna in i min blogg :) Kram från Hälsingland

2010-03-17 @ 22:45:30
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0