Ett steg fram...två steg bak...

Så känndes det igår när snöstormen kom:-( Ska det aldrig ta slut????

Peter hade lovat barnen att grilla igår så vad gör man.....på med varma kläder och ut i stormen och grilla korv:-D
Trots all snö så var det faktiskt riktigt trevligt med en grillning:-)

Vår utedörr (intresseklubben antecknar, I know *S*)


På väg runt huset till vår lilla uteplats


Victor gör en snöängel


Selinas färdiga snöängel


I väntan på att grillen blir klar


Hungriga barn:-)


Barnen var trötta efter utestunden och Oliver, Thor och Peter somnade i soffan:-D
Min mamma kom och hälsade på och hade en låda Memma med sig och den lyckades vi två äta upp helt!
Blir nog ingen mera Memma för min del i år....Känner mig rätt mättad på det just nu:-D

Kevin började bli dålig mot kvällen med feber och jätteont i halsen igen:-(

Idag har jag bokat en läkartid åt Kevin, han låter som om han hade satt gröt i halsen när han pratar stackaren. Kl. 14.30 ska vi vara där. Sist för 3 veckor sen fick han Kåvepenin men det har aldrig bitit på mig eller de andra barnen utan vi alla har behövt starkare saker....och tror att det gäller även Kevin.

Linda, Anneli M och Victoria kom på förmiddagsfika:-) Alltid lika trevligt i dessa tjejers sällskap:-)

Victor fick ha på sig sin nya vinterjacka idag och han var jättenöjd med den:-)


Nu ska jag plocka lite hemma innan det är dags att gå med Kevin;-)


Kommentarer
Postat av: ewa

Vad är Memma? Har sett att det finns i somliga

affärer.

2010-03-22 @ 14:06:42
Postat av: jessica

Vad ni gör det bra!!! Kul att se att ni har så lätt att gå ut numera (Ni slipper trapphuset) Något steg närmare hus;-)

Många kramar

2010-03-22 @ 14:08:18
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Vad fina bilder på barnen mysigt att grilla.

Vad är memma för nåt?

Trist att Kevin är sjuk igen. Min minsta blir inte heller bra av kåvepelin nu han får amimox istället när han har öroninflammation. Kram

2010-03-22 @ 14:08:48
Postat av: Susanna K

Ja d va lite trist med så mycket snö igår! Så du håller på dina finska traditioner vad gäller memman ;o)

2010-03-22 @ 14:39:01
Postat av: Katarina

Halkade in på din blogg för ett tag sedan, har sett alla Tv program med din familj, och ville bara säga att du gör ett hästjobb! Mycket att göra med dina barn men ändå tar du dig tid attblogga! Som mamma/mormor/farmor vet jag vad tid betyder och jag är full av beundran för dig Mirka! Helt fantastiskt hur du tar hand om allt! Dessutom alla vackra och roliga tårtor! Ja man måste bara beundra dig (och din man!:-)) helt underbara föräldrar!

2010-03-22 @ 15:11:50
Postat av: anna

Ja shit vad man längtar till grillsäsongen! Nu får det verkligen bli vår på riktigt!! :-)

2010-03-22 @ 15:17:27
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: Sophie

Hej Mirka!

Jag har ju 6 barn, tätt. Undrar lite hur du tyckte det var för varje barn som kommer efter? Alltså, från 6 till 7, var det någon större skillnad? Osv. Låst borde man ju inte bli mer än vad man redan är. s Men allt annat, vad var den största skillnaden tyckte du? Eller var det ingen större skillnad?



Kram :)

2010-03-22 @ 15:22:39
URL: http://flerbarnsmamma.se/
Postat av: malin

Hej!



Har följt familjen annorlunda såklart och din blogg!!

tycker det är så kul att du uppdaterar så ofta!!!

Och som alla andra så undrar jag med vad memma är för nåt?

Tycker ni är fantastiska föräldrar!!!

2010-03-22 @ 15:24:09
URL: http://mamitofour.blogspot.com
Postat av: Helena L

Vad är memma??

2010-03-22 @ 16:04:22
Postat av: sussie

vilka härliga bilder på er/era barn när ni va ute. Det är skönt med snö men förstår du längtar att den ska försvinna. Men gud så mysigt att ni trotts vädret grilla. Det är bara så härligt när man kan göra det. Vilket man kan om man bara köär sig därefter. Såg riktigt gott ut. Kram sussie

2010-03-22 @ 17:36:35
Postat av: Lotta

Ok du pratar så mycket om Memma =D,så nu måste jag se om man hittar den i någon affär här uppe i Norr.



Tyvärr har det vartit samma eländiga väder här som hos er,den lilla stund solen tittar fram njuter man sen så morrar man nästan när snön kommer ÅTER igen "SUCK".



Kram

Lotta

2010-03-22 @ 17:48:04
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: Belinda

Vad trist med mera snö nu!... Jag bor i Skåne och här pågår våren för fullt, inte en enda snöhög kvar så långt ögat når, fåglarna kvittrar och jag har varit ute och vårstädat i trädgården, härligt. Så det finns hopp för er med :)

2010-03-22 @ 18:05:31
Postat av: Christine

Usch för memma, jag tror att antingen älskar man den eller vise versa. Keijo har julafton om jag köper hem det.

2010-03-22 @ 19:20:06
Postat av: Anonym

Ser riktigt trevligt ut hehe Finnsi inga dåliga väder bara dåliga kläder...

Hoppas kevin kryar på sig snart..



Ha det bra så länge kram

2010-03-22 @ 20:10:58
URL: http://dice.webblogg.se/
Postat av: Ida

Mysigt med grillning!Det vore kul att få se lite bilder på er nya bostad.

2010-03-22 @ 20:50:45
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Vad roligt o få se lite foton. Vi har bar mark nu men vi har oxå hunnit få bakslag gällande snö. Såååå tråkigt.

Kram o ha en fortsatt fin kväll.

2010-03-22 @ 21:53:04
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: linda

vad är memma för något?? jag har börjat läsa din blogg sen tv serien, tycker du är en sån stark person och ni är en sån familj med fötterna på jorden och skämt i sinnet, hoppas att snön försvinner vid er snart, här i skåne är den snart borta vilket jag bara glädjs åt massa kramar

2010-03-22 @ 21:56:52
URL: http://babyangel1982.soclog.se
Postat av: C

Massa frågor! Har du slutat röka? Har du rökt de andra graviditeterna hela tiden? Har dina ungar mollusker. Det har mina fått i mängd och parti och jag tycker det är jätteäckligt!

2010-03-22 @ 22:48:04
Postat av: Angelica

Låter som en riktigt bra dag! :) Måste fråga vad memma är ;)

2010-03-22 @ 23:19:53
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: B E X

Har ni nytt boende nu? :)

2010-03-25 @ 16:01:02
URL: http://srebecca.blogg.se/
Postat av: neea blomberg

hejsan:) ja tittade på programet familjen annelunda och sen så sa en klass kompis att ni skulle flytta in i derar gammla lägenhet:-) Shit vad coolt, nu när ja såg dörren så kom ja på att där har min klass kompis bott:), ja själv så bor ja i upplands väsby med min mamma och ja älskar det programet, ja hoppas att du och din man och dina barn mår bra, massor av kramar Neea

2010-03-28 @ 18:05:44
URL: http://linneablomberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0