En ny sjukling:-(

Idag fick Thor stanna hemma igen. Han kändes lite varm redan igår kväll och var lite varm imorse (inte kokhet men varmare än vanligt) och hostig och bara allmänt sämre:-(
Nu verkar det som att han har ont i halsen lillkillen. Han dreglar som bara den och vill inte ha nappen och är inte riktigt sig själv....Lär nog bli en resa till närakuten sen.

Igår var Kevin och Linnéa på en skidresa med skolan till Järvsö:-) De åkte kl. 6.30 och kom hem 19.30 så de var bra trötta vid hemkomsten:-D Och de hade haft såå roligt:-)
Skolan gör denna skidresa varje år för de barnen som går i 4,5 och 6:an. Det här var då Kevins 3:e resa och Linnéas första:-)

Nu har vi bestämt oss för vilken vagn vi ska köpa:-) Det blir en svart Emmaljunga City Cross. Har även fått ett erbjudande om att köpa en beige city korg av en bekant så det erbjudandet tackar vi nog ja till (vink vink Gunilla). Tycker tyvärr att Emmaljunga har väldigt tråkiga färgval detta år och därför valde vi helsvart. Nu kan man piffa upp den med färgglada tillbehör så det blir bara bra det:-D

Nu ska jag bara hitta en fin babyskydd så är den sista viktiga saken fixad:-) Någon som har en att sälja för en billig peng;-);-)

Idag är jag i v. 32+1 och magen den växer fint:-) Shit, vad tiden går fort,knappt 8 veckor kvar nu!!

Nu kom Benny hem med en kompis så jag ska fixa lite mellanmål åt de;-)

Kommentarer
Postat av: malin

den vagnen e fiiin,, vi har den med fast i färgen proforest så nöjd med den super fin grön färg och roliga grodor inne i suffletten,,



synd du bor en bit ifrån har ett jättefint babyskydd jag skall sälja acta graco med bas, för en billig peng,men då blir de ju frakt

2010-03-12 @ 14:21:32
URL: http://sevenkids.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Skulle vara jätte skoj om du kunde lägga upp nå mag bilder ?? Och kanske bilder på nya lgh ;)

2010-03-12 @ 16:49:21
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag hämtade faktiskt deras katalog när jag var på Barnens Hus för att handla för ett tag sedan. Jag tyckte att den gröna och orangea och gröna var riktigt snygga. Inte så diskreta kanske men jag älskar verkligen starka färger och i synnerhet orange. Vi har en upplaga av den vagnen i både enkel och tvillingutförande. Vi har varit riktigt nöjda med båda vagnarna.

2010-03-12 @ 17:03:56
URL: http://mizhakatt.bloggplatsen.se/
Postat av: Gunilla

Hej! Du har ett meddelande från mig på FB :). Om ni hittar ett så kan jag verkligen rekommendera Brios babyskydd med bas. Vårt bästa köp förutom vagnen! Emma kommer dock få använda sitt till i sommar då vi kör byte av bilstolar för alla ungar dyrt. Hoppas ni hittar ett ni gillar iaf!

2010-03-12 @ 17:28:53
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Ewa

Här hemma har vi också sjuka ungar, den ena avlöser den andra. Men så är det med storfamiljen :). Två av mina barn var också iväg på en skidresa i veckan med skolan, Till Romme. Det är skoj att skolorna fixar lite skoj åt barnen.

Kram

2010-03-12 @ 17:30:08
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Lägg in några magbilder :) nyfiken

2010-03-12 @ 18:24:06
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Vad kul det var att läsa dina frågor och svar.Gott att du mår bättre nu. Kul med ny vagn till bebisen.

Ha en trevlig helg.

Kram Maria.

2010-03-12 @ 18:26:10
Postat av: Mikaela

jag har ett babyskydd som är inköpt maj 08 använt i 9 månader ungefär.. om du är intresserad så kan jag maila kort på det.. 200 spänn men den är blå/beige så kanske inte så kul om ni ska ha en flicka

2010-03-12 @ 18:34:25
Postat av: Jessica

Härlig blogg!!

De e trist när ens barn e sjuka..

Allt bra me er?? =)

2010-03-12 @ 18:53:01
URL: http://mamijessica.blogg.se/
Postat av: Anna

Har ett jättefint babyskydd om ni vill köpa. Akta Graco med bas. Grå/silverfärgat. Vi bor i Märsta. 400:- kan ni få det för. Maila om det låter intressant, så kan jag maila bilder. :-)

2010-03-12 @ 19:01:40
Postat av: Angelica

Oh, stackars liten :( Hoppas att han kryar sig fort! Skulle jätte gärna vilja se lite bilder på din mage :) Hihi Ha det bra!

2010-03-12 @ 19:34:17
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Mia

Läste svaren på din frågestund :) Jätte kul :)

Såg att du lider av samma problem som jag. Blir gravid även på p-medel.

Min läkare förklarade för mig att min kropp jobbar så mycket på att bli gravid, så den arbetar mer på att bli det om man använder p-medel var hans teori. Han ville inte skriva remiss till att sterelisera mig, för äggledarna hade förmodligen gjort nya vägar ändå sa han. För stor OP för så lite garani.... Så jag skickade min man på sterelisering istället s

2010-03-12 @ 22:54:17
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: paola

Hej!



Ja, tiden tickar fram med stormsteg. Du och min dotter ska ha barn samtidigt.-)



Ha en trevlig helg, skönt att du mår bättre.



Kram kram /Paola

2010-03-12 @ 23:18:45
URL: http://www,paola.bloggplatsen.se
Postat av: Mirka

Malin: Jag har hört att den färgen är fin men har aldrig sett den irl:-) Ja, synd att ni bor så långt bort...



Annica: Jag är lite feg när det gäller jättestarka färger:-D Fast jag tänker mycket på att vagnen ska vara lätt att sälja sen också;-)



Ewa: Just nu känns det verkligen att sjukdomarna avlöser varann:-( Men så är det ju i perioder...

Ungarna gillar verkligen dessa skolresor så de är kanon:-)



Mikaela: Har en på G här i Märsta men tack för erbjudandet...jag mailar om det ändå blir aktuellt;-)



Jessica: Allt bara bra med oss tck:-)



Anna: Har mailat dig;-)



Mia: Har också funderat lite på en sterilisering men tycker att P kan göra det hellre i så fall:-D Fast han vill/vågar inte:-D



Paola: Är det ditt första barnbarn? Spännande:-) Hur är det med "allt" annars?? Kram på dig;-)

2010-03-13 @ 07:13:24
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0