BM

Då har jag varit på mvc idag och allting såg bara fint ut:-) Bebisen växer som den ska och jag har bara gått upp 10kg!! Det var lite för att vara jag:-D

Efteråt mötte jag Paulina vid station då hon skulle följa med mig hem:-) Lilla Milton var en riktig charmör och bara flinade så fort man tittade på honom:-D Sötnos:-)

Kevin var till doktorn igår och hade kraftigt förhöjd sänka och rejält inflamerad hals:-( Nu fick han mycket starkare antibiotika.... Stackaren var helt slut efter läkaren och låg i stort sett och som hela kvällen och natten.
Idag är han lite lite piggare men långt ifrån bra....

Det blir en tidig middag idag då jag ska på Jennifer och Bennys utvecklingssamtal kl. 17...

Det är många som har undrat vad MEMMA är för något:-D

Memma är en traditionell påsk-desert i Finland, gjort av bla rågmjöl och sirap.
Det ser kanske inte så himla aptitligt ut
(bajs enligt barna*S*) och har en väldigt speciell smak så antingen gillar man det eller så tycker man att det är det vidrigaste som finns:-D
Man äter memma helst med vispgrädde och strösocker. Mjölk funkar också men enligt mig så är det godast med riktig grädde:-)



Jag har alltid älskat memma och är såå glad att det säljs även här i Sverige nu för tiden:-)

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vill först bara säga att jag älskar eran familj i serien Familjen Annorlunda! Så jäkla synd att säsongen är slut nu bara :( hoppas verkligen på mera avsnitt! Och önskar lycka till med bebisen som ska anlända snart. När är den beräknad?! :)



Och memma, det har jag smakat en gång, eftersom min pojkväns släkt är finsk! Jag tycker det smakar som tuggat mörkt bröd :P det är inte gott, men inte äckligt heller ;)

2010-03-23 @ 14:43:18
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: anna

Gud vad gulligt att du fått grejer av folk du inte känner. Vad snällt!

Härligt att inte behövt gå upp så mycket i vikt. Själv gick jag upp 10 kg totalt båda gångerna jag varit gravid. Men jag är rätt kort (1,56 m) och rätt tjock redan från början. Nu har jag gått ner 8 av de tio (fick barn 30/12) och bestämt mig för att satsa hårt på att gå ner minst 7 kg till!

Kram

2010-03-23 @ 14:47:40
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: Angelica

Nu vet jag vad det är :) hihi man blir ju nyfiken när man inte vet. Hehe man lär sig lite med ;) Jag e halv finsk och vet ingenting hihi

2010-03-23 @ 15:17:49
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Nina fr Finland

Memma hör påsken till och ja gott är det väl ej men hör till och strösocker o grädde på ska det vara

2010-03-23 @ 15:31:49
Postat av: jeanette

Hej. Måste börja säga att jag verkligen beundrar er som dels ger varje barn lika mycket kärlek,respekt och tid och för att ni ställt upp i tv serien "Familjen annorlunda" Jag älskar verkligen det programmet, det e så roligt och upplyftande att se er. Såg att du vart på mvc idag, härligt att allt gick bra =) Och 10 kg e ju najjs. Ha en fortsatt bra dag. Mvh Jeanette

2010-03-23 @ 15:44:18
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Susanna

Idag har jag oxå varit hos barnmorskan, är i v 33 å magen mätte precis 33 så d stämmer ju bra. Har totalt gått upp 3,3 kg, kan ju bero på att jag varit mycket sjuk denna graviditet. Jag hade ju ändå att ta av å inte som du som är smal i vanliga fall. Så roligt att du fått fina saker/kläder från främlingar, det piggar upp när nån är givmild!

Stackars Kevin, hoppas han kryar på sig!

Kram på dig!

2010-03-23 @ 16:46:25
Postat av: Ewa

Hejsan,vad gulligt att hon skickade så söta kläder till eran kommande bebis. Hoppas att Kevin kryar på sej.

2010-03-23 @ 17:02:28
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Jennie :)

här e memma oxå en favorit !! Inte hos mig men hos mannen o sonen :) Ja, hans föräldrar e från finland så de kan ju va därför ;)

men jag smakar gärna nån tesked sådär. Med socker o grädde givetvis :)



Ha det så gott o lycka till med liten som e på G :)

2010-03-23 @ 21:55:47
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/
Postat av: laura

Hej Mirka ! Va kul att du håller upp lite finska traditioner dit i Svealand! :) Jag kommer själv från södra finland.

2010-03-23 @ 21:58:48
URL: http://lauras.ratata.fi
Postat av: Cathy

Va skönt att allt såg bra ut hos bm:-) Ni har såå fina barn!! SAKNADE att se er i Måndags:-(

2010-03-24 @ 08:06:15
URL: http://fourkids.blogg.se/
Postat av: therese

hej!

har nu hittat in på din blogg och tycker det är intressant att följa dig här=) har varit trogen tittare av familjen annorlunda och tycker ni är duktiga som orkar med vardagen...har själv 3 egna barn + 2 bonusbarn varannan helg. tänkte kommentera ang memma....är ju själv från svensk österbotten i finland så även jag har varit trogen "kund" av memma varje påsk förut så länge jag bodde hemma....och ätas med socker å grädde skall det=) nu är det mera sällan det äts pga att ingen av barnen gillar det eller sambon så jag ids int köpa bara åt mig själv....ha det bra och lycka till sen när bebis kommer....

2010-04-05 @ 18:00:08
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0