Nu så...ska försöka komma ihåg:-D

Jag/vi har haft det fullspäckat hela helgen och så har vi försökt njuta av det fina vädret så mycket som möjligt:-)
Och på kvällarna har jag varit såå trött att jag har slockat vid datorn:-D Faktiskt så filmade Peter när jag somnade surfandes och gudans vad jag skrattade så tårarna sprutade när jag såg filmsnutten dagen efter:-D :-D Få se om jag törs lägga ut det och göra mig själv till åtlöje:-D

I fredags hade barnen skolavslutning! Peter var tvungen att åka till jobbet tidigt på morgonen men kom hem igen lagom till att vi skulle gå till skolan kl.8.40:-)

Avslutningen hålls alltid ute på skolgården och vissa klasser sjunger och det blir alltid även lite solosång mm:-)
Det var mycket folk där och jag lyckades inte fota så mycket men Peter har lite mera bilder i sin kamera....


Linda och Alice med en "fin" mössa på - hon ville inte bränna sig:-D


Thor stog så snällt vid vagnen och lyssnade på allt sjungande:-)


Linnéas klass, hon står längst fram med svart klänning/vita leggings:-)

Till slut hade rektorn haft sin tal och det var slut på detta läsår:-)
Kevin slutar helt nu i denna skola , han börjar ju högstadiet nästa år *vojne vojne*

Efteråt var Peter tvungen att åka tillbaka till jobbet så han missade vår årliga avslutnings-fika:-(
Vi brukar alltid samlas några familjer och baka massa gott till vår egen avslutningsfika och i år hade vi fikat hos oss:-)
Jag bakade en stor jordgubbstårta, Linda hade med sig en ananaspaj och en morotskaka och Anneli kom med massa olika kakor:-)
Fikade och hade det allmänt trevligt hela dagen:-) Tvättade under tiden med.....
Gitta kom förbi på en sen fika när de andra hade gått hem:-)

Eftermiddagen slöade vi bara, var helt slut i kroppen....
Vi började grilla på kvällen och Anneli kom förbi med sina 2 äldsta barn så de fick också äta lite korv:-D


I lördags var vi iväg till "Valsta dagen" - nåt som anordnas varje år där vi bor:-) Det är som en lite marknad med lite stånd, massa god mat och underhållning mm
Vi möttes upp med Lucas och Alissa på vägen dit:-)


Victor ville bara köra Thor:-)


Nästan hela gänget:-)

Det finns en kvinna som säljer riktiga chorizon med en stark sås till och det är bara ett måste för Peter att äta minst 2-3st såna:-D


Så lycklig han är med sin Chile-korv:-D

Det blev mycket popcorn, sockervadd, glass, fiskedamm mm Vi hade det riktigt trevligt där:-)


Linnéas ansiktsmålning:-)


Och Selinas:-)


Jennifer under målningen


Och resultatet (hon ville inte ha blommor i sin fjäril)


Visst ser det gott ut:-D


Kevin trött i bena och törstig:-)


Thor törstig han med:-D


Jennifer och Victor inspekterar sina påsar från fiskedammen:-)


Benny med orm till ansiktsmålning:-)



En trött Nellie somnade hos Linnéa:-)

Eftermiddagen satt vi ute på gården bara:-) Även Linda kom förbi med barnen en stund....

I söndags gjorde vi inget speciellt, tror jag:-D
Var nog ute mest hela dagen.....Anneli med barnen och syrran Victoria kom på fika:-)
Just ja...även min mamma kom och solade lite:-)
Jag hade fått lite godsaker från min syrra som hon hade med sig från Finland och de´var jag bara tvungen till att testa och ha i muffins så jag bakade 2 satser med chokladmuffins på morgonen:-D



I hälften av smeten hade jag marianne kross



Och andra hälften blev smaksatt med turkisk peppar kross *mums*


Barnen ville grilla kycklingklubbor så det blidde det då:-)



De fick även poola lite medans vi grillade, hittade dock inte vår större pool så de fick nöja sig med den lilla:-D



Hann typ precis börja äta när regnet kom....Men det gick bra det med, vi satt under tak och parasoll och åt:-D

Det såg ut som ett slagfält hemma hos oss efter ungarnas spring in och ut, speciellt efter badet/regnet:-(
Så när vi kom in för kvällen var jag tvungen att röja runt lite för att få lite frid i själen!
Dammsög och skurade golven överallt och plockade upp alla blöta kläder och handukar mm:-)
Hade hemskt huvudvärk hela kvällen och la mig så fort Nellie hade somnat! Hon stackaren hade jätte mycket magknip under kvällen men till slut somnade hon in ordentligt....

Igår vaknade jag med huvudvärk:-( Tog det rätt lugnt på morgonen så vi kom rätt sent till dagis....
Gick till affären med Jennifer och Benny och sen hem till tvättstugan...
Linda med Elvira var hos mig hela dagen och tog hand om Nellie medans jag tvättade:-) Tack gumms!
Paulina med sin Milton kom förbi och hälsade på de med:-)
Även Emmelie kom:-)

Gjorde ett helt lass med pannkakor som jag skulle ha med till dagis och familjemiddagen där kl.16.30!

Hämtade barnen kl.15, gick hem och lagade mat till de som skulle vara hemma med pappa.
Familjemiddagen var med Selinas och Victors avdelningar och jag valde att ta med bara Nellie, Jennifer och Benny dit (Selina och Victor med förståss*S*).
Det var mycket folk där och många olika goda maträtter...fast barnen åt bara mammas pannkisar:-D:-D
När allt var klart kom Peter med resten av barnen och mötte upp oss vid dagis så tog vi en promenad till dammen:-)


Thor, Selina och Jennifer:-)

När vi kom hem så stannade vi ute ett tag och Anneli & co kom förbi:-)

Oliver har fått en cykel av Gittas son för ett tag sedan.... Oliver har inte kunnat cykla på den då vi hade inte satt fast stödhjul på den eller sänkt sadeln ännu....
Igår försökte Oliver cykla på den trots att sadels satt för högt så då sänkte Peter sadeln och då tog Oliver cykeln, satt sig på den och cyklade iväg!:-D
Och jäklar vad han cyklade sen också....ner för backar, i gräset, i gruset ja, överallt:-D Han var såå stolt och glad:-D Och stolta, det vart vi med:-)
Vilken duktig kille:-D





Och till slut lilla linslusen Thor som tjatar om att bli fotad så fort jag tar fram kameran:-D





Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!



Oj vad ni far och flyger och umgås med folk. :) Jag är förundrad över att ni orkar och har råd!!

Brukar barnen sitta ner och pyssla någon gång? Du måste ju ha en hel skatt med fina saker dina barn gjort till dig! Visst är de dör sakerna barnen pysslar ihop de finaste gåvorna!



Varför tror du din yngsa lilla prinsessa har så ont i magen? Ammar du fortfarande?

2010-06-08 @ 11:36:28
Postat av: MA

Vilken fin familj du har. Det måste vara en rikedom med så många barn. Tänk så mycket kärlek du får av alla barnen och av din man. Det måst väl ha blivit en bättre boendesituation sedan ni flyttade. Själv är jag en fyrabarns mamma, men mina ungar är snart alla vuxna. Jag har för det mesta alltid mött på positiva kommentarer till att jag har fyra barn. Nu när jag ser mina ungar så är jag så stolt över dem, att jag har lyckats att fostra dem till goda och snälla människor. Den häftigaste tiden är när dem är tonåringar. Du har en stor kille och dina andra barn är lite yngre, men jag lovar dig att det är häftigt att vara tonårsmorsa. Det behöver inte bli så himla jobbigt som alla tror att ha tonåringar i huset. Lycka till med alla dina barn och lev väl.

2010-06-08 @ 12:36:02
Postat av: Malin

hahaha snacka om att mannen blir avis på en riktigt choriso korv,, chilenare som han är =)

själv avkyr jag dom =)

2010-06-08 @ 13:16:52
URL: http://sevenkids.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid

Inne o läser. Var det inte du som inte hann med att baka? ;) Du är för otrolig du! :)

Härliga bilder!

2010-06-08 @ 14:17:42
Postat av: Carola

Oh vilka häftiga bakgrejer! Finns dom inte att köpa i sverige?? Vill ha, vill ha ju!!

2010-06-08 @ 15:16:52
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ni ser ut att ha haft en superduper mysig helg och jättekul,kul med ett sånt stor umgänge som ni ser ut att ha.Din man ser ut som ett lyckligt "litet barn" med chili korven i sin hand(hihihi).



Blir avis på ert fin väder här har det som vanligt regnat och gör således det även i denna stund SUCK,varje gång jag läser så förundras jag över din ork (och din mans) att du/ni orkar.



Skulle vara toppen att kunna lära känna er=D.



Kram

Lotta/Ö

2010-06-08 @ 15:51:43
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: camilla

Så härligt när man får Finskt besök som har med sig godis! Hör liksom till när min mans släktingar kommer och finska skorpor ska man ju inte tala om! mums!! Tänkte fråga dig Mirka, om du har varit i Saarijärvi nångång ? kram Camilla( 8 barnsmor)

2010-06-08 @ 16:29:18
URL: http://minamyror.blogg.se/
Postat av: sargit

Hejs svejs. Ska komma ihåg att köpa de där "chrus":en då jag ska till finland på semestern. Då jag väl har dem hemma så tar jag gärna tips/recept från dig på vad man kan baka för gott med dem :-)

Ska åka själv för första gången med barnen till finland och vara borta ca en vecka, få väl se hur det går ;-)

Sköt om dig. Kram

2010-06-09 @ 00:32:47
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Mirka

Åsa: Ja, vi är rätt sociala av oss:-D Och råd ja...det är ju en prioriteringsfråga. Vi lägger mycket pengar på familjen och det vi gör tillsammans och barnen ska inte behöva sakna nåt:-)

Ungarna, speciellt tjejerna älskar att pyssla! Och nog har man sparat mycket fint som de har gjort:-D

Alla våra barn har haft lite känsliga magar och tror att Nellie har reagerat lite på det jag ätit när hon har haft extra ont i magen:-( Ammar och ger flaska....



Malin: Den korven är ju såå god:-D



Ingrid: Ha ha haa, nä, jag hinner inte med avancerade tårtbak som tar så mycket tid som du vet:-D Muffins, det bakar man "på en handvänning" så det hinner jag med ibland:-D



Lotta: Har vissa nära vänner som vi umgås mycket med...jag tycker att det är viktigt med vänner, har sakat bort många "falska" vänner de senaste åren och håller hårt i de riktiga vännerna nu:-) Tråkigt med regn-väder:-( Men solen hittar nog till er också så småningom:-)

Orken tryter nog den med här ibland....Jag håller igång för sitter jag så somnar jag:-D:-D



Sargit: Ja, köp de, chrus:en är dyra där men ack så goda...tänk dig sånt på glass tex:-D Hör av dig sen så får du lite tips;-)

Kul med en resa till Finland, det går nog jättebra fast du åker själv med barnen;-)

2010-06-10 @ 10:30:52
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mirka

MA: Tack för det du skriver och spec. om tonåringar:-) Man får ju mest höra skräckhistorier om tonåringar och jag tror inte heller att det behöver bli så illa som många tror!

Det är helt klart en stor rikedom med många barn:-)

Boendet är mycket bättre nu efter flytten och vi alla trivs så bra:-) Men lite större hus skulle sitta fint:-D



Carola: Tyvärr så finns de inte att köpa i Sverige:-( Så orättvist! Jag tänker dock prata med vår Ica Maxi och se om de kan ta hem sånt...det är ju Fazer så det borde ju gå tycker jag! Gör det du med;-)



2010-06-10 @ 10:41:07
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0