En fin söndag:-)

Vi hade en skön söndag igår:-) Städade lite på förmiddagen innan vi gick ut och Linda kom på besök med sina små:-)
Fikade mm tills det var dags för Peter att skjutsa Selina till ett kalas.

Jag förberedde lite inför en grillning och gjorde efterrätt....

Peter passade på att handla lite och köpte även en partytält som han hann montera upp innan han skulle hämta hem Selina från kalaset:-)

Linda kom tillbaka och våra andra grillgäster Anneli med barna, Victoria med sin kompis Sara och min mamma kom lagom när grillen tändes:-D

Det såg lite illa ut uppe på himlen ett tag med massa mörka moln men vi hade tur och slapp regn:-)

Vi åt gott, hotdogs, kycklingkorv, chorizo, fläskfile, fyllda champinjoner mm


Victoria tar hand om korven


Barnen får mat först




Och lite efterrätt: Snabbcheesecake och ljusa chokladbollar *gott*

Linnéas kompis Ebba sov över hos oss:-)

Idag har jag tvättat...igen:-D Linda kom med tjejerna (Jennifer har sovit hos de) och hade med sig plättar till lunch:-) Min syster och Denise kom strax efter och barnen lekte...eller tjejerna Elvira, Denise och Jennifer bråkade mest hela tiden. Fy fasiken vad svårt det ska ska för 3 tjejer att leka fint och hålla sams! Ett tag hade jag lust att bunta ihop tjejerna och låta de sitta så tills de löst sina problem:-D:-D Men jag slapp göra det, de samsades till slut:-D

Nu ska middag lagas så vi kan sitta ute ett tag;-)

Kommentarer
Postat av: Carola

Vad är de för skillnad på ljusa chokladbollar och "vanliga" chokladbollar? Nyfiken

2010-06-21 @ 17:23:33
URL: http://gutecarra.blogg.se/
Postat av: cissi

ljusa chokladbollar,Snabbcheesecake? Kan man få recepten=)

2010-06-21 @ 17:52:59
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Bokhunger

Hej!



Vilken härlig familj Ni har. Tänkte tipsa dig om min tävling på min blogg. Lottar just nu ut två underbara söta Sverigeklänningar för barn. Tävlingen avslutas imorgon vid lunch. Så skynda dig att anmäla dig. Kommer att sändas så den hinner fram innan midsommar.

Postat av: Camillanyahem

På min blogg kan man tävla om produkter från Libero, ett tips bara. :)

2010-06-21 @ 18:44:49
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Jessica

Hej Mirka!



Som "talesmännen/kvinnorna" tidigare så undrar jag också om recept till de ljusa chokladbollarna?? Min faster gjorde alltid dessa när jag var liten men jag har inte lyckats hitta rätta receptet.

Tack på förhand!

Kram till dig och hela familjen ;)

2010-06-21 @ 19:15:43
Postat av: Sara

Kan du lägga ut receptet på ljusa chokladbollarna? Låter så smaskigt. Mvh Sara

2010-06-21 @ 19:58:56
Postat av: Anonym

Ljusa chokladbollar, det måste vara samma sak som snöbollar tror jag :)

2010-06-21 @ 20:35:19
Postat av: Sara L

Hej Mirka!



Jag hänger i och läser din blogg, kommer aldrig att sluta - så länge du orkar hålla på så läser jag! :)



Jag har en fråga, skulle du möjligtvis kunna lägga upp bilder på det du shoppat på Eurostop? Jag tycker sådant är otroligt roligt att se :D



Tack på förhand!

Ha en fin kväll!



MVH /Sara L

2010-06-21 @ 20:58:39
Postat av: Lisa

Grillar ni varje dag eller? :P hehe

2010-06-21 @ 21:02:42
Postat av: Mirka Norrström

Carola: De ljusa görs med O´boy eller mindre kakao. De blir som chokladbollarna som säljs i kiosker mm;-)



Cissi: Recepter kommer ikväll el. imorgon:-)



Bokhunger och Camilla: Tack för tipset:-)



Jessica och Sara: Det kommer:-)



Sara L:Vad snäll du är:-)

Visst kan jag det...ska fota det sista jag köpte när jag hinner;-)



Lisa: hi hi hii, nästan så:-D



2010-06-21 @ 22:56:58
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0